سه شنبه 01 آبان 1403 برابر با 22 اکتبر 2024

با تعويض 8 مورد شير، تاسيسات اندازه گيري گاز جلفا براي زمستان آماده شد

در اقدامي پيشگيرانه و با هدف تضمين پايداري انتقال گاز، عمليات تعويض شيرهاي فرسوده در تاسيسات اندازه گيري و صادرات گاز جلفا با موفقيت به پايان رسيد.

به گزارش روابط عمومي منطقه هشت عمليات انتقال گاز ايران، مهدي زارع، سرپرست منطقه هشت عمليات انتقال گاز ايران با اعلام این خبرگفت: با توجه به اهميت بالاي تاسيسات اندازه گيري و صادرات گاز جلفا و نقش مهم آن در تامين انرژي،  همكاران تلاشگر اين منطقه بر آن شدند قبل از افت شديد دما و بارش برف و يخبندان، عمليات تعويض شيرهاي تاسيسات اندازه گيري و صادرات گاز جلفا را در حداقل زمان ممكن انجام و مجددا در مدار چرخه انتقال گاز قرار دهند.

زارع افزود: با تعويض 7 مورد شير در سازهاي مخلفت و نصب شير يك طرفه به قطر 8 اينچ در مسير ورودي تاسيسات اندازه گيري گاز جلفا كه مستلزم انجام فرايندهايي نظير برشكاري و جوشكاري با رعايت نكات ايمني و فني بوده بالغ بر 350 نفرساعت توسط نيروهاي متخصص منطقه انجام گرديد.

سرپرست منطقه هشت عمليات انتقال گاز ايران اظهار داشت: عمليات مذكور باعث مي گردد تامين گاز خطوط ارتباطي از خطوط اصلي انتقال گاز در تمام فصول سال به لحاظ انعطاف پذيري عملياتي بهينه گشته كه اين امر در جلوگيري از افت فشار و مقابله با شرايط ريسك عملياتي نقش عمده اي را ايفا مي كند.

وي در پايان تاكيد كرد: با توجه به پراكندگي جغرافيايي و واقع شدن شهرهاي تحت پوشش اين تاسيسات در سرشاخه هاي مصرف، حصول اطمينان از كارآيي تاسيسات اندازه گيري و صادرات گاز جلفا اهميت ويژه اي در قابليت اطمينان و پايداري گاز دارد.

 

5 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1569

آخرین اخبار

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت