سه شنبه 01 آبان 1403 برابر با 22 اکتبر 2024

سرپرست شرکت انتقال گاز ایران؛ تدوین مدل ارزیابی استاندارد علمی برای كاركنان، ضرورتی اجتناب ناپذیر است

سرپرست شرکت انتقال گاز ایران در مراسم تکریم هماهنگ کننده سابق و معارفه مدیر جدید توسعه منابع انسانی شرکت انتقال گاز ایران، بر اهمیت تدوین یک مدل ارزیابی عملکرد کارکنان با استانداردهای علمی تاکید کرد و اظهار داشت: "برای تطبیق توانایی‌ها و علاقه‌مندی‌های کارکنان با وظایفشان، نیازمند یک سیستم ارزیابی دقیق و منظم هستیم."

به گزارش روابط عمومی شرکت انتقال گاز ایران، پیمان خضرایی، سرپرست شرکت انتقال گاز ایران، صبح روز دوشنبه 30 مهرماه ۱۴۰۳، در آیین تکریم هماهنگ کننده مدیریت توسعه منابع انسانی و معارفه مدیر توسعه منابع انسانی شرکت انتقال گاز ایران با بیان این مطلب، اظهار داشت: باید مدل و شاخصی برای ارزیابی عملکرد کارکنان تدوین و بصورت مستمر و دوره ای پایش گردد.

 خضرایی در ادامه این مراسم، با قدردانی از خدمات حسین قمی، هماهنگ‌کننده سابق، به علیرضا فردی‌آذر، مدیر جدید، تبریک گفت و بر اهمیت نگاه عملیاتی وی در کنار تخصص آکادمیک تاکید کرد.

وی بیان کرد: "حسین قمی" شخصیتی شریف و دوست داشتنی است که سال‌ها در شرکت ملی گاز ایران و شرکت انتقال گاز ایران کسب تجربه کرده و اقدامات خوبی را به یادگار گذاشته است و در این مدت کوتاه نیز که در سمت هماهنگ کننده مدیریت منابع انسانی فعالیت داشتند با تمام تلاش، جدیت و دلسوزی مسائل را پیگیری نمودند که از ایشان تشکر و قدردانی می‌نمایم و آرزوی موفقیت و سربلندی در ادامه خدمت برای ایشان دارم.

 وی ضمن تبریک انتصاب "علیرضا فردی آذر" و آرزوی توفیق برای ایشان در سمت جدید، گفت: حضور " فردی آذر" در مدیریت توسعه منابع انسانی یک نعمت است که از بدنه شرکت و آگاه و مسلط به مشکلات و چالش های حوزه منابع انسانی ستاد و مناطق عملیاتی و دارای تحصیلات عالی و مدرک دکترای منابع انسانی بوده و یکی از مهمترین نقطه قوت ایشان، این است که با وجود سمت ستادی، نگاه عملیاتی دارد و تاکنون به خوبی توانسته این دو را با یکدیگر تلفیق کرده و موفق عمل نماید.

"خضرایی" با تاکید بر اینکه با کارکنان باید رفتاری پدرانه داشته باشیم، ادامه داد: نیروی انسانی یک اصل مهم برای هر سیستم است و همه کارکنان در شرکت دارای ارزش و اثر بخشی هستند و انتظار می‌رود "فردی آذر" با حضور در بین کارکنان ستادی و مناطق عملیاتی و برگزاری نشست های صمیمانه نسبت به شنیدن مشکلات نیروی انسانی و ارائه راهکارهای لازم، اقدام نماید تا شاهد افزایش روحیه کاری، انگیزه و رضایتمندی در بین کارکنان باشیم.

سرپرست شرکت انتقال گاز ایران با بیان اینکه در تمامی بخش‌های سازمان شاخصی برای ارزیابی وجود دارد اما برای ارزیابی عملکردکارکنان شاخص مشخصی تعریف نشده است، اظهار کرد: باید مدلی برای ارزیابی، توانمندی و عملکرد کارکنان با استانداردهای علمی در شرکت انتقال گاز ایران تدوین گردد و مطمئنا با اجرای این سیستم و مدل، شرکت انتقال گاز ایران می تواند به سمت ایجاد یک محیط کاری پویا و مبتنی بر شایستگی حرکت کند و در نتیجه به اهداف استراتژیک خود دست یابد.

سرپرست شرکت انتقال گاز ایران، نکاتی را برای مدیر جدید توسعه منابع انسانی یادآور شد و اظهار داشت: بحث جانشین پروری بخصوص در مناطق عملیاتی که دارای نیروهایی در سن بازنشستگی بوده و یا نیروهای جوان در آن مناطق مشغول به فعالیت هستند، بسیار حائز اهمیت است، که باید مدیر توسعه منابع انسانی این موضوع را با جدیت پیگیری نماید.

خضرایی همچنین به جذب نیروهای متخصص و کیفی، برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی برای نیروهای رسمی و غیر رسمی در حوزه های پشتیبانی، فنی و اداری، تاکید کرد.

تسهیل گری و اصلاح فرآیندهای منابع انسانی ستاد و مناطق عملیاتی 
در ادامه این مراسم، "حسین قمی" هماهنگ کننده مدیریت توسعه منابع انسانی، ضمن تشکر و قدردانی از مهندس حسینی، مدیرعامل سابق و مهندس خضرایی سرپرست شرکت انتقال گاز ایران و تمامی مدیران و روسای ستادی و مناطق عملیاتی که در این مدت کوتاه، همراه ایشان بودند، گفت: شرکت انتقال گاز ایران شرکتی بسیار مهم و استراتژیک است که نیازمند نیروهای فنی و پشتیبانی است که در این راستا می بایست برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت تعریف گردد.

قمی به فرآیندهای پیچیده در حوزه منابع انسانی اشاره کرد و ادامه داد: جهت رضایتمندی بیشتر کارکنان، باید فرآیندهای تعریف شده در منابع انسانی ستاد و مناطق عملیاتی تسهیل و اصلاح شود.

وی به پیگیری برای جذب نیروهای کیفی و تخصصی و همچنین بازطراحی و بازنگری ساختار سازمانی نیز پرداخت و گفت: هماهنگی‌ها و پیگیری های لازم برای جذب نیروهای رسمی و نیروهای پیمانکاری از طریق آزمون استخدامی در سال آینده انجام شده است.

چالش های واقعی منابع انسانی را اولویت بندی و راهکارهای مناسب ارائه دهیم
علیرضا فردی آذر، مدیر توسعه منابع انسانی شرکت انتقال گاز ایران نیز ضمن قدردانی از حسن اعتماد سرپرست شرکت از انتصاب ایشان، گفت: تاکنون اقدامات خوبی در حوزه منابع انسانی شرکت با تلاش و پیگیری مدیران و روسای ستادی و روسای منابع انسانی مناطق عملیاتی انجام شده است که جای تشکر دارد.

فردی آذر با اشاره به چالش های منابع انسانی، بیان کرد: باید چالش‌های واقعی را اولویت بندی کرده و راهکارهای مناسب نیز جهت رفع مشکلات ایفاد گردد.

وی تشکیل کارگروه ساختار سازمانی و بهبود و ارتقای حدود 3 هزار رتبه شغلی کارکنان را یکی از اقدامات شاخص عنوان کرد که با مدیریت و کار تیمی به نتیجه رسید و بیان داشت: امیدوارم با همکاری تمامی واحدهای ستادی و مناطق عملیاتی و مهندسی ساختار شرکت ملی گاز ایران، بتوانیم در افزایش رتبه‌های سازمانی واحدهای دیگر شرکت همانند مدیریت کالا و امور پیمانها و برخی از سمت‌های مدیریت مهندسی و طرحها با ارائه راهکارهای مناسب و با تلاش و پیگیری، رضایتمندی کارکنان را افزایش دهیم.

6 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1567

آخرین اخبار

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت