دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 برابر با 28 آوریل 2024

معاون وزیر نفت در امور گاز عنوان کرد:افزایش 16 درصدی گازرسانی به نیروگاه‌ها در 6 ماه نخست امسال

طی 6 ماه نخست امسال با افزایش 16 درصدی گازرسانی به نیروگاه‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل رکورد جدیدی در زمینه گازرسانی به نیرگاه‌ها به ثبت رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران؛ مجیدچگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، صبح سه‌شنبه 4 مهرماه در جلسه شورای مدیران این شرکت با تاکید بر لزوم گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و توجه به سیره عملی آن‌ها همچون چراغ راهی برای حرکت در مسیر خدمت رسانی به مردم است. ایثار و جانبازی که بدون چشم داشت در دوران دفاع مقدس از سوی یکایک رزمندگان، صورت گرفته با وجود مشکلات عدیده‌ای که داشتند وظیفه خدمت رسانی مخلصانه به مردم را بر دوش همه ما سنگین‌تر می‌کند.

رکورد جدید در گازرسانی به نیروگاه‌ها

معاون وزیر نفت در ادامه جلسه به دستاوردهای شرکت ملی گاز ایران در زمینه گازرسانی به صنایع و نیروگاه‌ها اشاره کرد و گفت: مطابق آمار رسمی گاز رسانی به نیروگاه‌ها و صنایع در 6 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند افزایشی داشته است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان تابستان میزان گازرسانی به نیروگاه‌ها نسبت به سال گذشته 16 درصد افزایش داشته است که این عدد رکورد قابل توجهی است. متقابلا با افزایش گازرسانی به نیروگاه‌ها مصرف سوخت مایع کاهش داشته که این امر تاثیر قابل توجهی در بهبود کیفیت محیط زیست داشته است.

طرح‌های توسعه‌ای گازرسانی و آمادگی برای دوره سرد سال

چگنی در ادامه جلسه به موضوع طرح‌های توسعه‌ای و گازرسانی شرکت ملی گاز ایران پرداخت و گفت: برنامه‌های توسعه‌ای که در 2 سال گذشته در زمینه گازرسانی به شهرها، روستاها، نیروگاه‌ها و چندین هزار صنعت صورت گرفته سبب شده تا طیف بیشتری از مشترکین تحت پوشش شبکه گازرسانی قرار بگیرند و در گزارشی که اخیراً از سوی وزیر نفت به رئیس جمهور ارائه شد، عملکرد شرکت ملی گاز ایران در این زمینه موفقیت آمیز ارزیابی شد. 

معاون وزیر نفت در پایان درباره تعمیرات اساسی تاسیسات و آمادگی شرکت ملی گاز ایران برای ورود به دوره سرد سال گفت: به لطف خدا و تلاش همکاران، عمده تعمیرات اساسی در بخش‌های مختلف انجام شده و تاپایان مهر ماه تعمیرات همه بخش‌ها به پایان خواهد رسید. امیدواریم که با تدابیری که در بخش‌های مختلف از تولید و توزیع تا انتقال اندیشیده شده زمستان امسال را نیز همانند سال گذشته با موفقیت پشت سر بگذاریم.

138 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1314

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت