دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 برابر با 28 آوریل 2024

نشست صمیمی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با مدیران شرکت گاز استان اردبیل و منطقه 8 عملیات انتقال گاز

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در دیدار با مدیران شرکت گاز استان اردبیل و منطقه 8 عملیات انتقال گاز ایران بر تلاش و همدلی در خدمت‌رسانی بهتر و باکیفیت‌تر به مردم تأکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجیدچگنی در این دیدار صمیمانه ضمن گفتگو با مدیران این دو مجموعه، در جریان مسائل و اولویت‌های مدنظر کارکنان قرار گرفت.

معاون وزیر نفت در امور گاز  در ادامه، تلاش و همدلی مجموعه همکاران در شرکت گاز استان اردبیل و منطقه 8 عملیات را در خدمت‌رسانی بهتر و باکیفیت‌تر به مردم مورد تاکید قرار داد و گفت: خدمت‌رسانی به آحاد جامعه زمان نمی‌شناسد و در این جایگاه وظیفه‌ای سنگین و خطیر در قبال جامعه و مردم داریم و آن گازرسانی مستمر به اقصی‌نقاط کشور به‌خصوص مناطق محروم است.

 مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: برای رسیدن به قله باید آستین‌ها را بالا زد و تلاش و کوشش را دوچندان کرد چرا که آیندگان نیز از عملکرد، رفتار و منش ما یاد می‌کنند.

ذخیره‌سازی روزمینی گاز؛ راهکاری موثر در زمان‌های افزایش تقاضای مصرف

وی در ادامه سخنان خود به موضوع ذخیره سازی روز زمینی اشاره کرد و گفت: علاوه بر پروژه‌های ذخیره‌سازی زیرزمینی که توسط شرکت ملی گاز ایران و شرکت‌های زیرمجموعه آن در حال انجام و توسعه است، بحث ذخیره‌سازی روزمینی نیز می‌تواند راهکار موثری برای پاسخگویی به نیاز مصرف، در زمان‌های افزایش تقاضای مصرف گاز در فصول سرد سال باشد که خوشبختانه به صورت شیوه‌نامه از سوی وزیر نفت ابلاغ شده است.

چگنی بیان کرد: طرح‌های ذخیره‌سازی روزمینی مانند SNG،Mini LNG و CNG یکی از این شیوه‌نامه‌های ابلاغی است که نیازمند سرمایه‌گذاری بوده؛ از این رو کسانی که می‌توانند در این زمینه اقداماتی را انجام دهند، این فرصت را مغتنم بشمارند، ما نیز تسهیلات خوبی به آن‌ها ارایه خواهیم کرد.

چگنی بیان کرد: برای زمان‌هایی که در برخی نقاط شبکه که عمدتا در مناطق پایانی شبکه سراسری هستند و احتمال مواجهه با افت فشار گاز در زمستان می رود، استفاده از ذخیره‌سازی روزمینی می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

 شایان‌ذکر است در ابتدای این نشست میر سعید سیدمتین، مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد موفق این شرکت طی سال‌های گذشته افزود: باتوجه‌به قرارگرفتن استان اردبیل در انتهای مسیر خط لوله انتقال گاز و احتمال قطعی و افت فشار گاز در فصل سرما به لطف خداوند متعال و تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران ساعی سال گذشته در هیچ نقطه‌ای از استان شاهد قطعی گاز نبودیم.

 وی افزود: هم راستا با اهداف شرکت ملی گاز ایران هوشمندسازی، مقاوم‌سازی و بهینه‌سازی از مهم‌ترین رویکردهای شرکت گاز استان اردبیل در سال‌های آتی خواهد بود و امیدواریم با بهره‌برداری از خط دوم انتقال گاز 30 اینچ چلوند - اردبیل شاهد پایداری جریان گاز در بخش خانگی و تجاری و همچنین توسعه در بخش‌های تجاری، صنعتی و کشاورزی باشیم.

خاطرنشان می‌شود؛ در سفر 2 روزه معاون وزیر نفت در امور گاز به استان اردبیل، عملیات اجرایی احداث خط دوم انتقال گاز 30 اینچ چلوند- اردبیل با حضور استاندار، نمایندگان مردم شهرهای اردبیل، سرعین و نمیر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران و مسئولین استانی آغاز شد.

159 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1312

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت