جمعه 31 فروردين 1403 برابر با 19 آوریل 2024

با استفاده از توان داخلي؛ سيستم كنترلر plc تاسيسات تقويت فشار گاز اردبيل ارتقاء يافت

مدير منطقه 8 عمليات انتقال گاز از نوسازي و ارتقاء سيستم كنترلر plc تابلو كنترل تاسيسات تقويت فشار گاز اردبيل خبر داد.

به گزارش روابط عمومي منطقه 8 عمليات انتقال گاز، فيروز خدائي، مدير منطقه 8 با اعلام اين خبر گفت: كارشناسان ابزاردقيق منطقه با اعتماد به توان فني و با استفاده از ظرفيت هاي داخلي موفق شدند كنترلر plc تابلو كنترل تاسيسات اردبيل را در طول يك هفته و با حداقل هزينه نوسازي و ارتقاء داده و مجدداً در مدار فعاليت قرار دهند.

خدائي افزود: تابلوي كنترلي اجرا شده در اين تاسيسات تابلويي مشتمل بر سيستم SIMENS  مي باشد كه نمايش و مانيتورينگ اطلاعات ايستگاه و همچنين فرمان باز و بست ولولها ازطريق ارتباط سريال در سيستم HMI و PLC را برعهده دارد.

مدير منطقه 8 عمليات انتقال گاز اظهار داشت: كنترل ولوهاي 7، 8، 18، 20، 36، اجراي الگوريتم ESD در زمان اضطراري، نمايش دما و و همچنين فشار گاز، دماي محيط و تجهيزات جانبي نظير هيترگازي مركزتقليل فشار بر عهده  تابلوكنترل ايستگاه ميباشد.

وي ادامه داد: كندي سيستم، عدم عملكرد صحيح omron plc در بعضي مواقع، ايرادات مكرر و قطع ارتباط HMI، قديمي بودن تكنولوژي و ارتباط سرور داده، نبود قطعات يدكي، محدوديت در ثبت وقايع و آرشيوگيري، محدوديت كانال هاي ورودي و خروجي، كارشناسان اين منطقه را برآن داشت كه نسبت به طراحي و تامين سيستم ابزار دقيق DCS پيشرفته مبتني بر سيستم كنترل زيمنس اقدام نمايند.

خدائي، صرفه جويي در هزينه ها، نظارت هوشمند تاسيسات، بهره برداري و عيب يابي سريع، قابليت توسعه آسان، افزايش سرعت انتقال اطلاعات و ارتقاء سرعت بهره برداري، ثبت و نمايش تمامي رويدادها و آلارمهاي سيستم جهت تشخيص علت حادثه و بررسي آنها در محدوده زماني بلند مدت را از اهداف و مزاياي اين پروژه اعلام نمود.

مدير منطقه 8 عمليات انتقال گاز با اشاره به ميزان صرفه جويي بدست آمده تصريح نمود: با اجراي اين پروژه بالغ بر دو ميليارد ريال در هزينه هاي داخلي صرفه جويي شده است.

345 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1038

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت