پنج شنبه 30 فروردين 1403 برابر با 18 آوریل 2024

قريب به 110 کیلومتر از خط 30 اينچ تبريز/ نوردوز پیگرانی شد

مدير منطقه 8 عمليات انتقال گاز از انجام پيگراني تميز كننده قريب به 110 كيلومتر از خط لوله 30 اينچ تبريز/ نوردوز، با رعایت دقیق دستورالعمل و استانداردهای عملیات پیگرانی خطوط لوله خبر داد.

به گزارش روابط عمومي منطقه 8 عمليات انتقال گاز، فيروز خدائي، مدير منطقه 8 با اشاره به اهميت پيگراني تميزكننده در انجام پيگراني هوشمند و شناسايي نقاط ضعف و قوت عمليات پيگراني، گفت: با توجه به پيچيدگي مديريت هدايت پيگ، صعوبت و منحصر بفرد بودن مسير خط لوله30 اينچ تبريز/ نوردوز، قريب به 110 كيلومتر از خط مذكور قبل از شروع فرآيند عمليات پيگراني هوشمند مورد پيگراني تميز كننده قرار گرفت.

خدائي افزود: پيگراني هوشمند اين مسير خط لوله نيز در پنج مرحله بعد از هماهنگي هاي لازم جهت مديريت مصرف و تامين سرعت و فلوي لازم پيگ بر اساس زمانبندی پيش بيني شده با حضور كارشناسان خارجي درآينده نزديك انجام خواهد شد.

وي اظهار داشت: با در نظر گرفتن محدوديت فصل كاري در مناطق سردسير و كوهستاني و همچنين بر اساس پيش بيني هاي انجام شده در برنامه هاي تعميرات و نگهداري خطوط لوله اين منطقه، برآن هستيم كه عمليات پيگراني هوشمند اين خط را در كمتر از ده روز پيگراني به پايان برسانيم. .

مدير منطقه 8 عمليات انتقال گاز تصريح نمود: مهمترين مرحله اين عمليات كه تميز نمودن، زدودن رسوبات جداره و سطوح داخلي لوله و خارج نمودن ضايعات، اجسام احتمالي داخل لوله و ميعانات گازي بوده كه اين مرحله، از اهميت و ريسك پذيري بالايي برخوردار مي باشد.

خدائی، انجام پیگرانی را باعث افزایش ضریب اطمینان انتقال پایدار و مستمر گاز و تحویل سوخت پاک به مصرف‌کننده‌ها عنوان كرد و در ادامه از همکاری كارشناسان منطقه 8 عمليات انتقال گاز در صیانت از سرمایه‌های ملی و انجام اين عملیات ایمن، تقدیر و تشکر نمود.

503 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 797

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت