جمعه 10 فروردين 1403 برابر با 29 مارس 2024

مصرف گاز استان‌های شمال غرب كشور بیش از40 درصد افزایش یافت

مصرف گاز استان هاي شمال غرب كشور در آذرماه سال99 نسبت به آبان، با افزايش بیش از40 درصدي، به 2 ميليارد و 335 ميليون متر مكعب رسيد.

به گزارش روابط عمومي منطقه 8 عمليات انتقال گاز، فيروز خدائي، مدير منطقه با اعلام اين خبرگفت: در آبان‌ماه سال جاري در مجموع 1 ميليارد و 663 ميليون متر مكعب گاز به مبادی مصرف در استان‌هاي آذربايجان شرقي، غربي، اردبيل و قسمتي از استان كردستان و زنجان انتقال داده شده است كه با ورود موج جديد سرما، این رقم در آذر امسال به 2 ميليارد و 335  ميليون متر مكعب افزایش یافته است.

خدائي افزود: با برنامه ريزي هاي انجام شده در شركت انتقال گاز ايران و تلاش شبانه روزي کارکنان منطقه 8، تاسيسات و مراكز بهره برداري خطوط لوله اين منطقه با ضريب اطمينان بالا در مدار سرويس قرار داشته و با هماهنگي ديسپچينگ شركت ملي گاز ايران، پايداري انتقال گاز در سرشاخه‌هاي مصرف همچنان برقرار مي‌باشد.

وی یادآور شد: براساس پيش بيني‌هاي سازمان هواشناسي با حاكميت سرما، هواي اغلب شهرهاي تحت پوشش اين منطقه به زير صفر كاهش يافته و بطور حتم مصرف گاز طبيعي نيز همچنان سير صعودي خواهد داشت كه از هموطنان خواستاریم با مصرف بهينه اين انرژي پاك، ما را در تداوم انتقال گاز به مبادي مصرف یاری رسانند.

مدیر منطقه 8 گفت: اين منطقه به جهت تحت پوشش قراردادن استان‌هاي سردسير و صعب العبور كشور كه از آب و هواي ناپايداري برخوردار است، چنين شرايطي را از قبل تجربه نموده و با در‌‌نظر گرفتن تجارب سال‌هاي گذشته، در تلاش است با ارائه خدمات مطلوب به مصرف كنندگان، در انتقال پایدار گاز موفق باشد.

876 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 642

آخرین اخبار

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت