چهارشنبه 28 شهریور 1403 برابر با 18 سبتامبر 2024

منطقه هشت ميزبان هجدهمين نشست كارگروه بهداشت صنعتي شركت انتقال گاز

هجدهمين كارگروه بهداشت صنعتي شركت انتقال گاز با حضور نمايندگان مناطق دهگانه به مدت دو روز به ميزباني منطقه 8 عمليات انتقال گاز در تبريز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي منطقه هشت عمليات انتقال گاز، فيروز خدائي، مدير منطقه هشت عمليات انتقال گاز، در ابتداي جلسه، ارتقا سلامت كاركنان را مورد تاكيد قرار داد و گفت: ارتقا سلامت كاركنان اولويت اصلي سازمان بوده و اين موضوع، كارگروهي و همت همگاني را مي طلبد.

خدائي افزود: اين منطقه عملياتي با عنايت به اهميت و حساسيت موضوع سلامت، تا به امروز بر اساس استانداردهای ابلاغی، همواره موارد ايمني و بهداشت فردي را سرلوحه ي اهداف سازمان قرار داده و با برگزاري دوره هاي آموزشي متناسب، توجه و تاكيد ويژه اي به ارتقا سلامت پرسنل دارد.

مدير منطقه هشت عمليات انتقال گاز در بخش ديگري از بيانات خود با اشاره به شيوع بيماري تب دنگي اظهار داشت: همه ما بايد آمادگي لازم را در اين ارتباط داشته باشيم و اجازه ندهيم نيروي انساني در منطقه با نگراني و تهديدات مرتبط با اين بيماري درگير باشد.

وي همچنين تشريح نمود: در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و حفظ جان سرمایه‌های انسانی، افزون بر انتشار اطلاعیه‌های آموزشی مستمر از کانال‌های مختلف ارتباطی و انجام اقدام‌های زمینه‌ای لازم، رعایت اصول ایمنی و بهداشتی و برگزاري دوره هاي آموزشي نيز بخشی از دستورالعمل هاي اجرايي در اين منطقه عملياتي بوده است.

مدير منطقه هشت عمليات انتقال گاز تاكيد كرد: با توجه به ابلاغيه سازمان پدافند غيرعامل مبني بر مقابله با تمهيدات زيستي اين پشه مهاجم، ضروريست همه بخشهاي HSE و مديريت و مسئولين با واحدهاي پدافند غيرعامل و مديريت بحران همكاري كنند.

در ادامه نشست، معصومه كنعاني، رييس بهداشت صنعتي شركت ملي گاز ايران با اشاره به اهميت امر مراقبت و پيشگيري از بيماري تب دنگي گفت: تغييرات آب و هوايي با مساعد كردن شرايط محيطي براي افزايش لانه گزيني پشه آئدس كه عامل انتقال بيماري تب دنگي است منجر به بروز بيماري مي شود و ضرورت دارد براي مقابله با آن از تمامي پتانسيل هاي موجود به نحو حداكثري استفاده كرده و آموزش و اطلاع رساني عمومي بايد در صدر تمامي فعاليتها قرار گيرد.

رييس بهداشت صنعتي شركت ملي گاز ايران به همكاري و همياري تمامي بخش هاي HSE و مديريت و مسئولين در راستاي پيشگيري و مقابله موثر با بيماري تب دنگي تاكيد كرد و افزود: سلامت پرسنل، اولويت اصلي ماست و نياز است با تمام توان در كنترل و پيشگيري اين بيماري تلاش كنيم.

بررسي برنامه عملياتي ارتقاي سلامت كاركنان و برنامه ريزي اجراي آن در سازمان، مرور مصوبات جلسات قبلي و همچنين موارد و نيازمنديهاي جديد حوزه سلامت، بررسي چالش ها و مشكلات بهداشت صنعتي از سوي نمايندگان مناطق از اقدامات قابل توجه این كارگروه بود.

وجود تعامل، همفکری و همدلي در قالب ارائه نقطه نظرات كارشناسي و بهره گيري از خرد جمعي، دانش و تجربه هر يك از حاضرين از ديگر نكات ويژه اين نشست مي توان يادكرد.

شايان ذكر است در ادامه نشست، دكتر عظيم زاده رئيس سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب كشور ودكتر سودي، متخصص بيماري هاي عفوني نيز هر يك توضيحات مفصلي در مورد تب دنگي ارائه نمودند.

31 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1521

آخرین اخبار

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت