دوشنبه 26 شهریور 1403 برابر با 16 سبتامبر 2024

رییس جمهور: توافق گازی با ترکمنستان اقدامی راهبردی برای تبدیل ایران به هاب گازی منطقه است

رییس‌جمهور در نشست مشترک هیأت‌های عالی‌رتبه ایران و ترکمنستان توافقات صورت گرفته میان ایران و ترکمنستان در بخش گاز را اقدامی راهبردی در جهت تبدیل ایران به هاب گازی منطقه و در چارچوب تامین منافع دو کشور عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مسعود پزشکیان بعد از ظهر چهارشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ در نشست مشترک هیأت‌های عالی‌رتبه ایران و ترکمنستان روابط ریشه‌دار و تاریخی دو کشور را زمینه مناسبی برای توسعه همکاری‌ها عنوان کرد و گفت: ما ضمن پایبندی نسبت به تفاهمات و پیمان‌های صورت گرفته میان دو کشور، برای رفع موانع و چالش‌های پیش‌روی گسترش روابط آمادگی کامل داریم.

دکتر پزشکیان، توافقات صورت گرفته میان ایران و ترکمنستان در بخش گاز را اقدامی راهبردی در جهت تبدیل ایران به هاب گازی منطقه و در چارچوب تامین منافع دو کشور عنوان کرد و افزود: بنده شخصا اجرای توافقات و تعهدات به امضا رسیده میان دو کشور را پیگیری خواهم کرد و امیدوارم در دیدار آتی که در عشق‌آباد انجام خواهد شد، شاهد تحقق و اجرای کامل این توافقات باشیم.

براساس این گزارش، توسعه همکاری در حوزه تجارت گاز، سواپ، تهاتر خدمات فنی، مهندسی و کالا از جمله محورهای این تفاهم‌نامه است.

شایان ذکر است، صنعت گاز یکی از مهمترین عرصه‌های مناسبات همکاری بین ایران و ترکمنستان طی دو دهه اخیر است و شرکت‌ ملی گاز ایران و ترکمن گاز به نمایندگی از دو کشور مسئول اجرای توافقات و پیشبرد مناسبات در این حوزه هستند.

35 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1516

آخرین اخبار

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت