یکشنبه 25 شهریور 1403 برابر با 14 سبتامبر 2024

معاون وزیر نفت در امور گاز؛ سربلندی صنعت گاز مرهون باور قلبی کارکنان به آموزه های مکتب شهید سلیمانی است

هدف از برگزاری جشنواره شهید سلیمانی، آشنایی حداکثری با مکتب تربیتی این شهید والامقام است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران روز دوشنبه ۲۹ مردادماه در آیین اختتامیه سومین جشنواره علمی، فرهنگی و هنری شهید سلیمانی که در سالن شهید رجائی ساختمان شهدای گاز و با حضور جمعی از مدیران و کارکنان صنعت نفت و گاز و نفرات برگزیده این آیین برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار داشت: اگر شهید سلیمانی با جهاد و ایثار خود مانع از آن شد که خصم میهن و مردم ایران دلشاد شوند، همکاران ما نیز به تأسی از این شهید گرانقدر، با خدمت‌رسانی در صنعت گاز، ایثار و جهاد را به عینیت رساندند.

وی ادامه داد: این جشنواره به نوعی یادواره شهدا و نیت ما از برگزاری این جشنواره، زنده نگاه‌داشتن یاد شهداست و تقارن این جلسه با ایام اربعین شهادت سید سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، اتفاق ارزشمندی است که ان‌شاءالله به برکت این ایام، توفیق زیارت حرم امام حسین (‌ع) و خدمت به زائران آن حضرت برای ما میسر شود.

معاون وزیر نفت در امور گاز در ادامه، افزود: سیره عملی شهید سلیمانی مملو از نکات اخلاقی است که تأکید و توجه بر خداباوری، از برجسته‌ترین آموزه‌های این مکتب است؛ لذا مقدم بر اهداف خاص جشنواره که اعلام شده، انسجام‌بخشی به اهداف و راهبردهای جشنواره در پرتو آموزه‌های اخلاقی و مدیریتی شهید سلیمانی نیز، باید مدنظر قرار گیرد.

چگنی با تأکید بر این‌که باید درخصوص ابعاد تربیتی شهید سلیمانی بیشتر کار کرده و در این مسیر قرار گیریم، گفت: کاری که همکاران و عزیزان ما در صنعت گاز در بخش‌های مختلف انجام می‌دهند، در بر مبنای این مکتب است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران مجاهدت همکاران صنعت گاز در سال گذشته در جریان انفجار تروریستی خطوط سراسری را به تأسی از همین مکتب خواند و گفت: اگر شهید سلیمانی در مقاطع مختلف زمانی و در میدان‌های گوناگون، با جهاد و تلاش و ایثار خود مانع از آن شد که خصم میهن و مردم ایران دلشاد شود، همکاران ما نیز به تأسی از این شهید گرانقدر، با اجرای یک عملیات خارق‌العاده در جریان بازسازی این خطوط، اجازه ندادند نقشه شوم دشمن علیه کشور به نتیجه برسد؛ اقدامی که مورد توجه خاص و تقدیر رئیس‌جمهور شهید واقع شد.

چگنی در بخش دیگری از سخنان خود، به اقدامات و دستاوردهای ۳ سال گذشته شرکت ملی گاز ایران در مسیر خدمت‌رسانی به مردم و کشور اشاره کرد و گفت: خط مقدم اقتصاد کشور گاز است که تأثیر بی‌بدیلی در رونق تولید و تأمین انرژی کشور و در برخی موارد حتی تأمین مالی و ارزی دارد.

به گفته وی، طی سه سال گذشته، به مدد لطف و عنایت خداوند متعال و دستان توانمند کارکنان صنعت گاز کشور، به بیش از ۲۱ هزار واحد صنعتی، ۵۰ شهر و ۶۸۰۰ روستا که عمدتاً در مناطق صعب‌العبور هستند، گازرسانی و از ۷ ایستگاه تقویت فشار و ۱۸۰۰ کیلومتر خط لوله پرفشار گاز بهره‌برداری شده؛ ضمن این‌که شرکت ملی گاز ایران در این مدت توانسته نقش مؤثری در بحث تأمین ارز، حمایت از تولید ملی و رشد اقتصادی ایفا کند.

معاون وزیر نفت در امور گاز در ادامه، با بیان این‌که دستاوردهای شرکت ملی گاز ایران ناشی از روحیه جهادی و ایثار کارکنان آن در بخش‌های مختلف است که بی‌تکلف و مخلصانه زحمت کشیدند، گفت: به‌عنوان مثال، اجرا و بهره‌برداری از خط لوله دشتک- نهبندان به طول ۱۷۶ کیلومتر طی یک سال، نمودی عینی از این مجاهدت بود.

چگنی در پایان، خاطرنشان کرد: کارکنان صنعت گاز کشور جزء برترین سرمایه‌های انسانی دولت هستند. گواه و شاهد این مدعا نیز علاوه بر رضایتمندی هموطنان از خدمات شرکت ملی گاز ایران، اکتساب رتبه نخست برای ۲ مرتبه طی ۳ سال گذشته در جشنواره شهید رجایی از سوی این شرکت است که به ارزیابی عملکرد شرکت‌های دولتی از سوی نهادهای نظارتی می‌پردازد.

54 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1507

آخرین اخبار

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت