دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 برابر با 28 آوریل 2024

در كارگاه آموزشي روابط عمومي پايدار مطرح شد: فرهنگ سازماني متاثر از الگوهاي روابط عمومي است

كارگاه آموزشي" مهندسي فرهنگي و روابط عمومي پايدار" ويژه كارشناسان روابط عمومي ستاد و مناطق دهگانه عمليات انتقال گاز در مركز بهره برداري خطوط لوله اروميه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي منطقه 8 عمليات انتقال گاز، در اين دوره آموزشي كه به ميزباني منطقه 8 عمليات به مدت دو روز برپا شد، احمد يحيايي ايله اي استاد دانشگاه و مدرس اين دوره به نقش عمده روابط عمومي در رشد و گسترش فرهنگ سازماني اشاره كرد و گفت: روابط عمومي نقش بسيار موثر در بهبود وضعيت سازمانها و ايجاد تعامل بين درون و برون سازماني دارد و فرهنگ سازماني متاثر از الگوهاي روابط عمومي است.

يحيايي خلاقيت را ركن اصلي كيفيت روابط عمومي ها دانست و افزود: روابط عمومي ها به دور از خلاقيت و نوآوري يعنوان نهادي فاقد پويايي و گرفتار مشكلات ناشي از روزمرگي معرفي مي شود، لذا روابط عمومي يك نهاد استراتژيك و تصميم ساز بوده و نياز شديد به مطالعه و دانش دارد.

وي اظهار داشت: وقتي ما از روابط عمومي صحبت مي كنيم دو معنا مد نظر ماست يكي معناي عام يعني همان مهارتهاي ارتباطي و ديگري معناي خاص بعنوان واحد اداري روابط عمومي در كسب و كار، در معناي عام همه كاركنان يك سازمان بايد مهارتهاي ارتباطي قوي و مثبت داشته باشند و در معناي خاص روابط عمومي به سمت علمي شدن در حركت است و هر روز علمي و تحليلي تر مي شود.

مدرس اين دوره ادامه داد: دانايي ما به لطف تكنولوژيهاي مدرن افزايش يافته است اما دايره فهم ما كوچك شده است، بايستي تلاش كنيم موضوعات اساسي زندگي مان را بهتر از گذشته درك كنيم و بفهميم، براي اين كار نياز است مسايل را تجزيه و تحليل كنيم و با گفتگو كردن به درك درستي نسبت به پديده هاي اجتماعي و رفتارهاي خودمان داشته باشيم.

وي ارزشهاي فردي، سازماني و اجتماعي را از ارزش هاي روابط عمومي اعلام كرد و اظهار داشت: آراستگي، انصاف، صداقت، مثبت انديشي، انتقادپذيري و فروتني از ارزشهاي فردي بوده و دانش محوري، مشتري مداري، قانونمندي، پاسخگويي و آينده نگري نيز از ارزشهاي سازماني و همچنين احترام، مشاركت پذيري، صلح جويي، آزادي بيان، گفت و گو و بردباري از ارزشهاي اجتماعي بشمار مي رود.

يحيايي در پايان خاطر نشان كرد: بخش بزرگي از هزينه هايي كه صرف تبليغات مي شود اگر سمت آموزش و توسعه مهارتهاي ارتباطي سوق يابد قطعا موفقيت بيشتري را به همراه مي آورد.

227 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1362

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت