دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 برابر با 28 آوریل 2024

معاون وزیر نفت در امور گاز در آیین نکوداشت هفته پدافند غیرعامل در صنعت نفت:رعایت الزامات HSE و پدافند غیرعامل ضامن حیات و بقای یک سازمان است

رعایت الزامات HSE و پدافند غیرعامل ضامن حیات و بقای یک سازمان و ضرورتی است که باید به جد در تمامی زمینه‌ها اجرایی شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در آیین نکوداشت هفته پدافند غیرعامل در صنعت نفت که روز چهارشنبه، ۱۰ آبان ماه به میزبانی این شرکت در سالن همایش کوشک و با حضور برخی مقامات عالی پدافند غیرعامل و مدیران ارشد صنعت نفت و گاز برگزار شد، با تبریک هفته پدافند غیرعامل و بیان این مطلب، اظهار داشت: صنعت نفت به عنوان یک صنعت مهم و کلیدی کشور، هر روز افتخارات جدیدی را در دفتر انقلاب به ثبت رسانده و بدین سبب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ پس لازم است با توجه به محدودیت‌های موجود، از دارایی‌های فیزیکی سازمان به خوبی حراست و صیانت کنیم.

وی ادامه داد: اگر به آموزه‌های دینی و منویات مقام معظم رهبری و فرامین حضرت امام (ره) توجه کنیم، درمی‌یابیم آموزه‌های پدافند غیرعامل برگرفته از ارزش‌های معنوی و منطبق بر علوم و فناوری‌های نوین است، همانطور که فناوری و علوم مختلف در دنیا رشد کرده و به‌روزرسانی می‌شود، به تبع آن، حوزه‌های پدافند غیرعامل نیز گسترده‌تر و متنوع‌تر می‌شود.

معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که «اگر حفاظت و پدافند غیرعامل نباشد، همه دستاوردهای انقلاب به هدر می‌رود»، گفت: صنعت نفت یکی از صنایع عظیم با فرآیند پیچیده و کارکرد منحصربه‌فرد است که هر جزء آن چنان‌چه مورد تهدید قرار گیرد، کل چرخه استخراج، تولید، انتقال، توزیع و صادرات نفت به خطر می‌افتد.

چگنی استمرار و پویایی اقدامات پدافند غیرعامل را امری ضروری عنوان کرد و گفت: طبیعتاً همکاران ما در صنعت نفت توجه ویژه‌ای به این بخش داشته و تمام تلاش خود را جهت پویایی این حوزه به کار گرفته‌اند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به وجود بیش از ۴۳۰ هزار کیلومتر شبکه گاز شهری و روستایی و ۳۹ هزار کیلومتر شبکه پرفشار گاز ادامه داد: حفظ امینت صنعت گاز شامل امنیت کارکنان و تأسیسات همواره در دستور کار قرار دارد؛ چراکه حفظ امنیت این صنعت، به منزله ایجاد امنیت برای کل کشور است.

وی با اشاره به این‌که اهمیت حفظ و تأمین امنیت این تأسیسات برای ما در اولویت قرار دارد، گفت: بنابراین نیاز است که همه ارکان و نهادهای مسئول از تقنینی تا اجرایی در این عرصه، ایفای نقش داشته باشند.

چگنی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به ورود به فصل سرما، اظهار داشت: شرایط کشور به دلیل رشد مصرف گاز، شرایط خاصی است؛ ولی امیدواریم همانطور که سال گذشته هموطنان همکاری کردند و با سربلندی از زمستان گذشتیم، امسال هم شاهد این همدلی و همیاری باشیم.

وی یادآور شد: در حوزه اقدامات شرکت ملی گاز ایران تمامی تمهیدات مربوط به تعمیرات اساسی، ذخیره سازی، اجرای پروژه‌های توسعه‌ای به ویژه تکمیل رینگ شبکه شرقی کشور که درس آموزه‌ای از سال قبل است، اندیشیده شده و امیدواریم امسال هم شاهد همکاری مردم در حوزه بهینه‌سازی مصرف گاز باشیم.

معاون وزیر نفت در امور گاز در پایان، با بیان این‌که الزامات سایبری در صنعت نفت و شرکت‌های تابعه در حال پیگیری و پیاده‌سازی است، به برگزاری رزمایش‌های مختلف در صنعت نفت و گاز برای آمادگی همه‌جانبه اشاره و تصریح کرد: همه موظف به اجرایی کردن الزامات ابلاغی پدافند غیرعامل کشور هستیم، زیرا حفظ دارایی‌های این نظام که نظام اهل بیت (ع) است، نوعی جهاد محسوب می‌شود.

153 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1342

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت