دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 برابر با 28 آوریل 2024

معاون وزیر نفت در امور گاز در حاشیه بازدید از نمایشگاه «نوآوری دیجیتال در صنعت گاز»:چشم‌اندازی زیبا در زمینه نوآوری دیجیتال در صنعت گاز با تکیه بر شرکت‌های دانش‌بنیان

بر این باورم که چشم‌انداز خوبی در زمینه تحول و نوآوری دیجیتال در صنعت گاز با تکیه بر شرکت‌های دانش‌بنیان به روی شرکت ملی گاز ایران گشوده شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در حاشیه بازدید از نمایشگاه «نوآوری دیجیتال در صنعت گاز» که امروز در ساختمان مرکزی ستاد برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار داشت: این چشم‌انداز به ما نشان می‌دهد که با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در تمامی عرصه‌ها، به‌ویژه صنعت نفت و گاز، امید به توسعه کشور در تمامی جنبه‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: امسال که به فرموده رهبر انقلاب (مدالظله‌العالی)، سال «مهار تورم، رشد تولید» نامیده شده، این حقیقت را روشن می‌سازد که بحث دانش‌بنیان‌ها یک بحث محوری در کشور به‌ویژه در صنعت نفت و گاز است و همان‌طور که در گزارش‌های منتشره آمده، وزارت نفت در بحث حمایت و پشتیبانی از صنعت دانش‌بنیان در حال حاضر، پیشرو است.

چگنی با بیان این‌که اکنون بیش از ۵۵۰ شرکت دانش‌بنیان در سطح صنعت نفت فعالیت و با این صنعت بزرگ همکاری می‌کنند، گفت: بر این اساس، شرکت ملی گاز ایران نیز با توجه به مأموریت‌های محوله و وظایفی که بر عهده‌اش گذاشته شده، در این حوزه نیز همانند سایر حوزه‌ها، پیشگام است.

معاون وزیر نفت در امور گاز افزود: ما نسبت به سال‌های گذشته تلاش داریم که حوزه ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از خدمات، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیار بالای آنان را گسترش داده و ارتقا بخشیم.

وی با اشاره به شعار سال، خاطرنشان کرد: اميدواريم با تلاش و اقدامات نوآورانه و تكيه بر توان داخلي و حمايت از شركت‌هاي سازنده و دانش‌بنيان، بتوانيم در اين مسير گام‌هاي مثبت و بزرگي برداريم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران حوزه پژوهش و فناوری این شرکت را در برداشتن گام‌های بلند در راستای همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان، بسیار توانمند توصیف کرد و گفت: سیاست راهبردی شرکت ملی گاز ایران، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است و براین اساس، ما خود را مکلف می‌دانیم که از وجود شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها بیشترین بهره را ببریم.

چگنی حرکت جهان را به سوی آینده‌ای مملو از فناوری دیجیتال و هوش مصنوعی عنوان کرد و اظهار داشت: با فناوری‌های بسیار مهمی که در آینده در حوزه تحول دیجیتال و هوش مصنوعی مسلماً به آن‌ها نیاز پیدا کرده و با آن‌ها مواجه خواهیم شد، باید گام‌های اساسی در این زمینه برداشته و از تمام پتانسیل و ظرفیت خود در این حوزه استفاده کنیم؛ هرچند که خوشبختانه این پتانسیل امروز در کشور به وفور وجود داشته و در حوزه دیجیتال و هوش مصنوعی، وضعیت کشور خوب است.

معاون وزیر نفت در امور گاز در پایان، آهنگ پیشروی به سمت قله تکنولوژی برتر (هوش مصنوعی) که همگان نیازمند آن هستند را، ضرب‌آهنگی بسیار سریع عنوان کرد و گفت: امیدوارم با برپایی چنین سمینارهایی که سمینار امروز، گام نخست آن بود، گام‌های اساسی‌تری در این حوزه برداشته و با حمایت از دانش‌بنیان‌ها، دامنه فعالیت آن‌ها را گسترده‌تر و موفقیت خود را روزافزون سازیم.

 

163 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1309

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت