شنبه 08 ارديبهشت 1403 برابر با 27 آوریل 2024

نقش مؤثر بازرسی فنی و مدیریت خوردگی بر تداوم انتقال ایمن و پایدار گاز

سرپرست بازرسی فنی و مدیریت خوردگی شرکت ملی گاز ایران بر تداوم انتقال ایمن و پایدار گاز با توسعه مدیریت خوردگی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی منطقه 8 عمليات انتقال گاز، ارژنگ حمداله‌زاده در نشست هم‌اندیشی بازرسی فنی که به میزبانی منطقه 8 عملیات در تبریز برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار داشت: با مدیریت صحیح و اصولی سیستم مدیریت یکپارچه خوردگی و همچنین حضور مؤثر امور بازرسی فنی مناطق در زمینه پایش وضعیت سلامت تجهیزات شبکه، ضمن کاهش آسیب‌ها، خسارت‌های غیرقابل جبران و تخریب‌های پیش‌بینی نشده، مسیر تداوم انتقال پاک، ایمن، پایدار و بهره‌ور گاز هموار می‌شود.

حمداله‌زاده ضرورت توجه به مدیریت خوردگی را بسیار مهم دانست و افزود: با وجود فعالیت‌های قابل توجهی که در زمینه مهندسی خوردگی انجام می‌شود، متأسفانه همچنان خسارت‌های ناشی از خوردگی بسیار بالاست.

سرپرست بازرسی فنی و مدیریت خوردگی شرکت ملی گاز ایران اظهار داشت: نیاز است مدیریت خوردگی در مناطق ده‌گانه عملیات انتقال گاز، توسعه یافته و با شناسایی نقاط ضعف، اقدام برای اصلاح آن‌ها به صورت مستمر انجام شود.

وی تصریح کرد: از این رو، پایش نظام مدیریت خوردگی پیاده‌سازی شده در پایلوت، آموزش کارشناسان، توسعه نرم افزار داشبورد مدیریت خوردگی باید در دستور کار قرار گیرد.

حمداله‌زاده همچنین بر اهمیت نقش امور بازرسی فنی در بهبود مدیریت دارایی‌های فیزیکی سازمان و همچنین ضرورت بازرسی مدون خطوط، پایش وضعیت و تعویض پوشش خطوط بر مبنای مدل ترکیبی با رویکرد ارزیابی پارامترهای گوناگون و نگاشت نتایج ارزیابی بر روی نقشه های GIS تاکید کرد.

سرپرست بازرسی فنی و مدیریت خوردگی شرکت ملی گاز ایران در پایان، اظهار کرد: هر چه جلسات تعامل با همکاران مناطق عملیاتی به صورت حضوری برگزار شود، حل مسایل و مشکلات احتمالی و اصولاً طرح آن‌ها راحت‌تر خواهد بود و زمینه برای بهبود مستمر و حصول به نتیجه کیفی هموارتر می‌شود.

196 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1258

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت