سه شنبه 04 ارديبهشت 1403 برابر با 23 آوریل 2024

مدير منطقه 8 عملیات انتقال گاز خبر داد: تعمير گيرباكس شير پلاگ خارجي در تاسيسات مرند با تكيه بر توانمندي داخلي

با انجام عمليات تعمير گيرباكس شير پلاگ خارجي  در خط 40 اينچ تاسيسات تقويت فشار گاز مرند، ضمن جلوگيري از تخليه و هدر رفت گاز، صرفه جويي ارزي نيز به دنبال داشت.

به گزارش روابط عمومي منطقه 8 عمليات انتقال گاز ايران، فيروز خدائي، مدير منطقه با اعلام اين خبر گفت: بمنظور استفاده بهينه از امكانات موجود، گيرباكس شير پلاگ خارجي  در خط 40 اينچ تاسيسات تقويت فشار گاز مرند از سوی كاركنان این منطقه در كمترين زمان ممكن، تعمير و پس از آزمایش و صحت سنجي عملكرد، مجدداً در مدار فعاليت قرار گرفت.

خدائي افزود: مشكل عدم امكان اوپريت شير باي باس ولو 20 خط 40 اينچ تاسيسات مذكور، شكستن چرخدنده هاي داخلي و عدم امكان باز و بست آن به علت استهلاك قطعات بود كه اين مشكل مانع هم فشار كردن دو طرف شير 40 اينچ در زمانهاي استارت و استوپ واحد مي شد.

مدير منطقه 8 عمليات انتقال گاز اظهار داشت: با توجه به خارجي بودن شير معيوب و نبود مشابه از يك طرف و هزينه بالا جهت خريد از طرف ديگر، متخصصان اين منطقه عملياتي را بر آن داشت تا با اتكاء به فن آوري مدرن و دانش بومي، جدا سازي گيرباكس معيوب را بدون نشت گاز انجام و با استفاده از گيرباكس سالم شيرهاي مستعمل منطقه، گيرباكس جديد را جايگزين گيرباكس معيوب نمايند.

وي تصريح نمود: با تعمير گيرباكس شير پلاگ خارجي با استفاده از تجهيزات و قطعات داخلي، علاوه برصرفه جويي ارزي، گام موثري در افزايش قابليت اطمينان نگهداشت تاسيسات تقويت فشار گاز منطقه 8 عمليات رقم خورد.

خدائي ادامه داد: خوشبختانه علیرغم محدودیت‌های موجود در تعمیر اقلام توسط شرکت‌های خارجي، تاکنون بخش زیادی از قطعات تاسيسات تقویت فشارگاز و مراكز بهره برداري بومی سازی شده که علاوه برصرفه‌جویی ارزي، گام بسیار مهمی در عرصه ارتقاء دانش برداشته شده و شاهد بومی سازی تعمیرات این قطعات نيز هستيم.

257 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1225

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت