یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 برابر با 27 آوریل 2024

معاون وزیر نفت در امور گاز:جلوگیری از سوزانده شدن یک میلیارد مترمکعب گاز با اجرای ۲ پروژه جمع‌آوری گازهای همراه

تا یک سال آینده، ۲ پروژه در پالایشگاه‌های مجتمع پارس جنوبی نهایی خواهد شد و به این ترتیب، حداقل از سوزانده شدن یک میلیارد مترمکعب گاز جلوگیری می‌شود‌.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در نشست مشترک با وزیر نفت، مدیرعامل، مدیران ستادی و پالایشگاهی مجتمع با تأکید بر این‌که زمستان امسال، با تلاش همکارانم در شرکت ملی گاز توانستیم پایداری شبکه گاز را در سرمای شدید حفظ کنیم، افزود: هم‌اکنون ۱۹ هزار نفر در مجتمع گاز پارس جنوبی فعال هستند که باید متناسب با توسعه صنعتی در این منطقه، امکانات رفاهی و آموزشی و بهداشتی برای آنان فراهم شود.

وی با بیان این که همکاران ما در این مجموعه بزرگ به همراه خانواده‌های خود، جمعیتی حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار نفری را تشکیل می‌دهند، تاکید کرد: متاسفانه این همکاران از حداقل امکانات رفاهی در این منطقه محروم هستند و باید برای این موضوع چاره‌اندیشی شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این‌که آهنگ رشد و توسعه کشور با قدرت و با تکیه بر سوخت پاک گاز ادامه دارد، افزود: برای این که در سال‌های آینده پایداری لازم را در توسعه صنعت گاز در پارس جنوبی داشته باشیم، باید برای توسعه زیرساخت‌ها هزینه کنیم و برنامه منسجمی برای پاسخگویی به دغدغه‌های رفاهی، اجتماعی و بهداشت و درمان کارکنان داشته باشیم.

چگنی با اشاره به مراحل نهایی قرارداد جمع‌آوری گازهای همراه نفت در پالایشگاه‌های پارس جنوبی، گفت: تا یک سال آتی، ۲ پروژه در این زمینه نهایی و حداقل از سوزانده شدن یک میلیارد مترمکعب گاز در منطقه جلوگیری خواهد شد.

وی در پایان، افزود: هم‌اکنون مذاکرات با چهار شرکت دیگر برای جمع‌آوری گازهای همراه این منطقه در حال انجام است و به‌زودی نتایج آن مشخص خواهد شد.

258 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1169

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت