جمعه 31 فروردين 1403 برابر با 19 آوریل 2024

ايمني و امنيت تاسيسات و خطوط لوله، عامل نخست پايداري انتقال گاز

مدير منطقه 8 عمليات انتقال گاز، ايمني و امنيت تاسيسات و خطوط لوله را عامل نخست پايداري انتقال گاز دانست.

به گزارش روابط عمومي منطقه 8 عمليات انتقال گاز، فيروز خدائي، مدير منطقه 8 با اعلام اين مطلب گفت: اين منطقه عملياتي در افزايش سطح امنيت و ايمني تاسيسات تلاش وافر داشته و ضروري است تمام تاسيسات و مراكز بهره برداري نسبت به حفاظت از منابع و زيرساختهاي خود حساس بوده و شاخص هاي مورد نياز پدافند غيرعامل را با استانداردهاي مطلوب به صورت عملياتي پياده سازي نمايند.

خدائي افزود: تاسيسات و مراكز بهره برداري منطقه 8 عمليات انتقال گاز دارايي هاي دولت بوده و ما امانتدار آن هستيم از اين رو همواره بايد نسبت به ايمني، پايداري و تامين امنيت آنها حساسيت داشته و خطرات و تهديدات احتمالي را بموقع شناسايي كنيم.

مدير منطقه 8 عمليات انتقال گاز با اشاره به خطرپذیری تأسیسات، مراكز بهره برداري، اماکن و تجهیزات گازرسانی، بر صيانت و حفاظت از این تجهیزات تاكيد كرد و اظهار داشت: لازم است با ارتقاي تجهيزات پدافند غير عامل در ایمن کردن سازمان در برابر تهدیدهای خارجی پيشگام باشيم.

وي ادامه داد: پدافند غیرعامل بستری مناسب برای دستیابی به پایداری ملی و نوعی پیش بینی و آینده نگری در شرایط بحرانی می باشد از این رو با توجه به موقعيت استراتژي محدوده تحت پوشش منطقه 8 عمليات انتقال گاز، ایجاد و توجه به این مقوله بیش از پیش ملزم است.

خدائي، آموزش مباحث و اصول پدافند غيرعامل به كاركنان را ضروري دانست و تصريح نمود: تمام شاخص هاي پدافند غيرعامل با استانداردهاي مطلوب در منطقه 8 انجام شده اما براي كسب تجربه و رسيدن به عملكردي موفق در پدافند غيرعامل، نياز به بستر سازي و آموزش هاي لازم است.

وي به اقدامات ايمني انجام شده از ابتداي سال تا تاكنون در اين منطقه عملياتي اشاره كرد و ادامه داد: ارزيابي ريسك هاي امنيتي شيرهاي بين راهي (SVA)، ارزيابي ريسك ها و مخاطرات تاسيسات منطقه (HVA)، ارزيابي مخاطرات شغلي تمامي پرسنل منطقه در سمتهاي مختلف ( JHA)، ارزيابي مواجهه هاي شغلي پرسنل، بازديدهاي ايمني، بهداشتي و محيط زيستي از تمامي تاسيسات منطقه، برگزاري 4 مورد رزمايش تركيبي در چهار تاسيسات حساس منطقه، آموزش پدافند زيستي در تاسيسات منطقه به مدت 1120 نفرساعت از نمونه اقدامات مي باشد.

خدائي، آموزش احياء قلبي بطور عملي بر روي مانكن هوشمند (CPR)  براي پرسنل به تعداد 70 نفر، تست همزمان و آماده بكار نگهداشتن ديزل و گاز ژنراتور هاي منطقه طبق فراخوان، اخذ مجوز تردد براي 4 دستگاه آمبولانس از مركز فوريتهاي پزشكي و حوادث دانشگاهي علوم پزشكي تبريز، نصب بيش از 440 عدد سيلندر CO2 در سطح منطقه تحت تست هيدرواستاتيك مطابق با استاندارد، رفع عيب بيش از 1200 عدد انواع سيلندر پودري اطفاء حريق و... را از ديگر اقدامات انجام يافته در اين منطقه عملياتي نام برد.

252 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1138

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت