پنج شنبه 09 فروردين 1403 برابر با 28 مارس 2024

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در جلسه با مدیران عامل شرکت‌های گاز استانی، مصوبه دولت و نهادهای حاکمیتی را ابلاغ کرد؛ سازوکار مقابله با مصارف غیرضروری گاز در بخش‌های دولتی و غیردولتی

معاون وزیر نفت در امور گاز با تأکید بر این‌که بخش خانگی و تجاری، اولویت اول گازرسانی در شرکت ملی گاز ایران است، از ابلاغ دستورالعمل مصوب دولت، نهادهای حاکمیتی، نظارتی و وزارت نفت در خصوص برخورد با مشترکین پرمصرف دولتی و مصارف غیرضروری و تجملاتی در بخش‌های دولتی و خصوصی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران؛ مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در نشست جامعی با مدیران عامل شرکت‌های گاز استانی سراسر کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، دستورالعمل‌های وزارت نفت را در خصوص تأمین پایدار سوخت زمستانی مورد تأکید قرار داد. 

چگنی با بیان این‌که این جلسه با هدف اتخاذ تمهیدات لازم برای حفظ جریان پایدار گاز در بخش خانگی و تجاری صورت گرفته، گفت: مدیران عامل استان‌ها موظفند بر اساس مصوبات ابلاغی، با قطعیت در رابطه با هدررفت گاز یا مصارف غیرضروری گاز در ادارات دولتی و مجموعه‌های خصوصی پرمصرف، برخورد و همچنین گزارش روزانه عملکرد خود را در راستای اجرای این مصوبه اعلام کنند. 

معاون وزیر نفت در امور گاز در ادامه، افزود: دامنه این ابلاغیه شامل همه مجموعه‌های دولتی و خود شرکت ملی گاز ایران و شرکت‌های تابعه آن است؛ چنان‌چه هرکدام از آن‌ها ذیل موارد غیرضروری و پرمصرف قرار گیرند، همانند دیگر مجموعه‌های دولتی و غیردولتی، مشمول قطع گاز خواهند شد.

وی در ادامه، با تأکید بر این‌که اولویت شرکت ملی گاز ایران، گازرسانی به منازل و حفظ جریان پایدار گاز برای مشترکین خانگی است، گفت: با توجه به کاهش دما و مصرف بیش از 70 درصدی گاز تولیدی کشور در بخش خانگی و تجاری، ضروری است که در گازرسانی به بخش‌های مختلف، مدیریت مصرف انجام گیرد.

وی در رابطه با موارد غیرضروری و پرمصرف گاز در بخش‌های دولتی و غیر دولتی که مشمول قطع گاز خواهند شد، گفت: این موارد در ابلاغیه‌ها و دستورالعمل‌های صادره به شرکت‌های تابعه تشریح شده، اما به طور مشخص، می‌توان به برخی مجموعه‌های تفریحی آبی از جمله استخرهای روباز آبگرم، گرماتابه‌های نصب شده در محیط باز و باغ‌ویلاها و مراکز تجاری با اعمال ملاحظات مربوط به هرکدام، اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در پایان، خاطرنشان کرد: در مسیر مدیریت مصرف گاز در دوره سرد، نیازمند هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌های مسئول هستیم. علاوه بر همراهی دستگاه‌های اطلاع‌رسانی نظیر صدا و سیما، با توجه به این‌که این ابلاغیه در شورای عالی امنیت ملی تصویب شده، به‌عنوان یک دستور بالادستی برای تمامی ادارات دولتی فرض خواهد شد و از این رو انتظار داریم مدیران استانی در تمامی رده‌ها با مدیران عامل شرکت‌های گاز استان همکاری کامل داشته باشند تا ان‌شاءالله در حفظ جریان پایدار گاز در کشور و گرم نگه داشتن منازل هموطنان، خللی به وجود نیاید.

277 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1111

آخرین اخبار

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت