جمعه 10 فروردين 1403 برابر با 28 مارس 2024

با حضور مدير عامل شركت انتقال گاز ايران؛ سيستم حفاظت در برابر صاعقه تاسيسات مرند به بهره برداري رسيد

پروژه سيستم حفاظت در برابر صاعقه تاسيسات تقويت فشار گاز مرند با حضور مدير عامل شركت انتقال گاز ايران به بهره برداري رسيد.

به گزارش روابط عمومي منطقه 8 عمليات انتقال گاز، غلامعباس حسيني، مديرعامل شركت انتقال گاز ايران در حاشيه افتتاح از سيستم حفاظت در برابر صاعقه با اعلام اين خبر گفت: پروژه سيستم حفاظت در برابر صاعقه تاسيسات تقويت فشار گاز مرند، مرگنلر و بازرگان از شهريور ماه سال 1399 شروع و پس از دو سال تلاش مستمر و فشرده نيروهاي متخصص منطقه 8 عمليات انتقال گاز به بهره برداري رسيد.

غلامعباس حسيني افزود: اجراي اين پروژه كه شامل نصب دكلهاي مرتفع صاعقه گير و كانال كشي برق مي باشد، علاوه بر افزايش ضريب ایمنی تاسيسات منطقه 8 عمليات در برابر صاعقه، مي تواند از تجهيزات و ادوات نصب شده در تاسيسات محافظت نموده و از بروز آتش سوزي و انفجار ناشي از صاعقه جلوگيري نمايد.

وي، هزينه ريالي اين پروژه را قريب به 64 ميليارد ريال برآورد نمود و ادامه داد: كليه تجهيزات جانبي استفاده شده در اين پروژه ساخت داخل بوده و اين پروژه در تاسيسات تقويت فشار گاز مرند، مرگنلر و بازرگان اجرا، نصب و راه اندازي شده است.

مديرعامل شركت انتقال گاز ايران اظهار داشت: با توجه به موقعيت استراتژي و اقليمي منطقه 8 عمليات انتقال گاز و قرار گرفتن تاسيسات موصوف در منطقه برف و باران، ضرورت داشت قبل از شروع فصل سرد سال بسترهاي مناسب براي نصب و اجرايي شدن اين پروژه فراهم شود.

وي تاكيد كرد: امروز صنعت گاز به عنوان یک صنعت راهبردی و تأثیرگذار در امنیت و اقتصاد کشور محسوب می‌شود و يقينا حفاظت از تاسيسات و مراكز بهره برداري خطوط لوله در جهت پايداري انتقال گاز، هوشياري و دقت نظر نيروهاي عملياتي را مي طلبد.

360 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1069

آخرین اخبار

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت