جمعه 31 فروردين 1403 برابر با 19 آوریل 2024

معاون وزیر نفت در امور گاز:مدیریت پروژه موجب کاهش هزینه، زمان و افزایش کیفیت انجام پروژه می‌شود

انجام مگاپروژه‌های بزرگ بین‌المللی در دنیا تنها با استفاده از درس‌آموخته‌های دانش مدیریت پروژه که موجب کاهش هزینه، کوتاه کردن زمان انجام پروژه و بالا بردن کیفیت آن می‌شود، امکان‌پذیر است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در نشست آموزشی مدیریت پروژه حرفه‌ای (PMP) که روز چهارشنبه ۱۸ خرداد در سالن شهید رجایی شرکت ملی گاز ایران و با حضور جمعی از مدیران ارشد شرکت‌ مهندسی و توسعه گاز ایران برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار داشت: پروژه‌های بزرگ ملی و بین‌المللی در دنیا تنها با بهره‌گیری درست از دانش مدیریت پروژه به موفقیت دست یافته‌اند و این امر نشان می‌دهد که بحث آموزش مدیریت پروژه برای مدیران ما تا چه حد می‌تواند مهم و حیاتی باشد.

وی ادامه داد: به باور من، تجربیات و درس‌آموخته‌ها، قطعاً در اجرای پروژه‌ها مؤثرند؛ چراکه اگر فرآیندها به درستی اجرا شود، حتماً پروژه با موفقیت به انجام می‌رسد.

چگنی با بیان این که همه افراد بر این نکته اجماع دارند که ابزارها در هر شرایطی باید به درستی به کار گرفته شوند تا پروژه به سرانجام برسد، گفت: این مهم زمان انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس نیز به‌خوبی خود را نشان داد؛ چراکه پروژه‌هایی که تا قبل از انقلاب به دست کارشناسان خارجی به انجام می‌رسید، پس از انقلاب به دست توانای متخصصان داخلی به ثمر نشست که نشان از خلاقیت و توانمندی آنان دارد.

معاون وزیر نفت در امور گاز در ادامه، تصریح کرد: اکنون توانمندی متخصصان در سطحی است که می‌توان گفت بسیاری از واحدهای پالایشگاهی را متخصصان داخلی بدون نیاز به کارشناسان خارجی و با فناوری‌های به‌روز، تجهیز کرده و مورد استفاده قرار می‌دهند.

چگنی عمده تأخیر در اجرای پروژه‌ها در کشور را ناشی از ضعف در مدیریت پروژه دانست و خاطرنشان کرد: باید متخصصان کشور به دانش مدیریت پروژه مجهز شوند؛ چراکه دنیا لحظه‌ای از پیشرفت بازنمی‌ایستد و عمده دستیابی به این پیشرفت‌ها، بر اساس تجربه و درس آموزه‌ها از اجرای این پروژه‌هاست.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در پایان، مدیریت پروژه را یک حرفه و مهارت خواند و اظهار داشت: علی‌رغم این که دانش و تکنولوژی پیشرفت کرده، ولی باز هم غالب پروژه‌ها در سراسر دنیا با چالش‌های مختلفی روبرو هستند؛ چراکه خود اذعان دارند علی‌رغم پیشرفت در این دانش، هنوز هم چالش‌های مدیریت پروژه در دنیا زیاد است و تنها با مجهز شده به این علم، می‌توان با این چالش‌ها به نحو مطلوب روبرو شده و راهکار ارایه داد.

370 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 981

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت