جمعه 31 فروردين 1403 برابر با 19 آوریل 2024

معاون وزیر نفت در امور گاز در جشن ميلاد حضرت فاطمه زهرا (س) درخواست کرد: بانوان الگویی شایسته‌ برای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه گاز باشند

بانوان الگوی شایسته‌ای برای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه گاز هستند.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، در جشن ميلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت مقام زن که روز چهارشنبه، ۲۹ دی ماه در سالن شهید باهنر شرکت ملی گاز ایران و با حضور مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده، جمعی از مدیران ارشد نفتی و گازی و مشاوران امور زنان شرکت‌های تابعه شرکت ملی گاز ایران به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت فاطمه زهرا (ع) و روز زن و با بیان این مطلب، اظهار داشت: یکی از معضلات ما در حال حاضر، مصرف بی‌رویه گاز، این انرژی پاک است که عمده کشور نیز از نعمات بی‌شمار آن بهره‌مندند؛ بانوان در این حوزه و در بحث فرهنگ‌سازی می‌توانند نقش مهمی داشته و به نهادینه کردن فرهنگ مصرف بهینه کمک کنند.

وی با اشاره به این که شما بانوان در خط مقدم عملیات هستید، ادامه داد: باید در فرهنگ‌سازی مصرف بهینه، نقش‌آفرینی کرده تا بتوانید این جامعه را نیز همانند جامعه کوچک خانواده خود، به خوبی مدیریت کنید.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، اگر صرفه‌جویی انجام شود، صنایع با ظرفیت کامل می‌توانند به تولید خود که در نهایت، کمک به اقتصاد کشور است، بپردازند.

چگنی تصریح کرد: مطمئنم که بانوان در کنار الگوسازی، می‌توانند با اعتنا به شایستگی‌های خود در سمت‌های بالاتر در صنعت گاز به کار گرفته شوند و جایگاه واقعی خود را بیابند.

وی دقت عمل و سرعت در انجام مسئولیت‌های محوله در بانوان را نکته‌ای با ارزش خواند و افزود: بر این باورم آنان با هوشمندی و توانمندی بالای خود می‌توانند این حرکت رو به جلو و رو به رشد را در سطوح بالای مدیریتی، تحقق بخشند.

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان این که شرکت‌های تابعه نیز باید به این مهم توجه کرده و فعالیت در این عرصه را برای این عزیزان در سطوح بالاتر فراهم کنند، ادامه داد: بانوان، مادرانی بالقوه هستند که با ایجاد انگیزش در دیگران، می‌توانند هم به کارهای سازمانی و هم به کارهای خانوادگی خود بپردازند.

چگنی در پایان، بر نقش زنان در تربیت نسل آینده تأکید کرد و گفت: در آموزه‌های دینی، نقشی که برای بانوان تعیین شده، نقش انسان‌سازی و تربیت نسل است که یکی از نقش‌های مهم بانوان در این عرصه محسوب می‌شود.

اطلس جامع زنان صنعت نفت

بانوان بازوهای اجرایی مشاوران در امور زنان و خانواده هستند که با تمام توان، برای بهتر شدن جامعه‌ای که در آن کار و فعالیت می‌کنند، قدم برمی‌دارند.

زینب قیصری، مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده،دومین سخن‌ران این نشست بود که این چنین آغاز کرد و ادامه داد: از همین رو، مشکلات و چالش‌هایی که آن‌ها در این صنعت بزرگ با آن روبرو هستند، باید اساسی‌تر دیده شده و برای رفع آن‌ها اقدام شود.

وی در ادامه، افزود: بر همین اساس، اطلس جامع زنان صنعت نفت با توجه به مشکلات سایت، مناطق عملیاتی و مناطق ستادی تهیه و متناسب با مشکلاتی که احصا خواهد شد، راهکار ارایه می‌شود تا بر این مبنا، گام‌های نهایی برداشته شود.

به گفته قیصری، بر این مبنا، اطلس جامع و در نهایت، اطلس جامع زنان نفت تهیه و ان‌شاءالله منتج به تدوین سند راهبردی زنان صنعت نفت خواهد شد.

وضعیت زنان شاغل در صنعت گاز

زنان در صنعت گاز حدود 8 درصد مجموعه را تشکیل می‌دهند و با توجه به آماری که در این خصوص موجود است، وضعیت مطلوبی از نظر اشتغال دارند.

زهرا حسین‌زاده، مشاور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در امور زنان و خانواده نیز در ابتدای جلسه با ارایه گزارشی آماری در خصوص وضعیت زنان شاغل در صنعت گاز و با بیان این مطلب، اظهار داشت: بیشترین تعداد زنانی که شاغل هستند، در بازه سنی بین 30 الی40 سال هستند و این نشان از جوان بودن این قشر از کارکنان و مستعد بودن آنان است.

وی با بیان این که اکنون ما به دنبال توان‌افزایی زنان هستیم و نه توانمندی آنان، تصریح کرد: از آن جا که زنان توانمندی همه به لحاظ تحصیلی و هم به لحاظ عملکردی در حوزه گاز، فعالیت می‌کنند، آینده روشنی را برای زنان شاغل در صنعت گاز در حوزه مدیریتی پیش‌بینی می‌کنیم.

گفتنی است، روزشمار و محورهای هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر به شرح زیر است: شنبه ۲ بهمن: زن، نهضت علمی و فناوری، جهش تمدنی، یکشنبه ۳ بهمن: زن، سیره فاطمی (س)، ایمان آگاهانه، زیست مؤمنانه، دوشنبه ۴ بهمن: زن، فرهنگ و هنر و سبک زندگی ایرانی- اسلامی، سه‌شنبه ۵ بهمن: زن، فرهنگ‌سازی ازدواج آسان و پایداری نسل صالح، چهارشنبه ۶بهمن: زن، مدیریت نشاط و نقش‌آفرینی در عدالت اجتماعی، پنج‌شنبه ۷ بهمن: زن، افتخارآفرینی، حماسه‌سازی و عزت ملی، جمعه ۸ بهمن: زن، خودباوری، نقش‌آفرینی در تولید و اقتصاد

490 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 887

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت