شنبه 01 ارديبهشت 1403 برابر با 20 آوریل 2024

وزیر نفت در مراسم صبحگاه مشترک بسیجیان صنعت نفت: امروز پیش از هر زمانی صنعت نفت محتاج اندیشه و تفکر بسیجی است

امروز پیش از هر زمانی صنعت نفت محتاج اندیشه و تفکر بسیجی، روحیه انقلابی، فرهنگی و کار جهادی است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، جواد اوجی، وزیر نفت، در مراسم صبحگاه مشترک بسیجیان صنعت نفت که با حضور سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران، حضرت حجت السلام و المسلمین امیرحسین شاهانی، نماینده ولی فقیه در بسیج ادارات، سرهنگ وحید تیموری فرمانده بسیج ادارات و جمعی از مسئولین و بسیجیان این صنعت در محوطه وزارت نفت برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق، اظهار کرد: اکنون 42 سال از تاسیس این شجره طیبه می‌گذرد که به حول و قوه الهی و به رهبری امام راحل (رضوان الله تعالی علیه) و اکنون به رهبری مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، قله های عزت را یکی پس از دیگری طی کردیم و بی شک نقش بسیج در این میان، نقش تعیین‌کننده‌ای بوده است.

وی در ادامه، با اشاره به یک هزار و 18 شهید صنعت نفت، بیان کرد: شما بسیجیان سلحشور همیشه در جای جای این صنعت عظیم به خصوص در دوران مقدس، مسئولیت خطیری برای تأمین انرژی کشور برعهده داشتید که سربلند از آن بیرون آمدید.

اوجی با بیان این که نیروی بسیج همیشه حضور و  آمادگی خود را در تمام صحنه‌ها که اسلام و انقلاب به آن نیازمند است، اعلام داشته، تصریح کرد: رضایت مردم از عملکرد بسیج مهر تاییدی بر فعالیت این نهاد است.

وی ادامه داد: باید کمر همت را بست و آستین ها را بالا زد و دست در دست یکدیگر گذاشته و برای اعتلای صنعت نفت تا جایی که توان داریم تلاش و مجاهدت کنیم.

اوجی با بیان این که امروز پیش از هر زمانی صنعت نفت محتاج اندیشه و تفکر بسیجی و نیازمندروحیه انقلابی و فرهنگی کار جهادی  است، تصریح کرد: من به عنوان خادم ملت دست خودم را به سوی یکایک شما دراز می‌کنم و انتظار دارم در این دوره از تمام ظرفیت ها برای پیشرفت و ساخت عزت‌مندانه صنعت نفت کشور استفاده کنیم.

وی در ادامه، با اشاره به روند متحول شدن صنعت گاز کشور در قبل و بعد از انقلاب، افزود: قبل از پیروزی انقلاب یک پالایشگاه گاز داشتیم با ظرفیت پالایش 25 میلیون مترمکعب و ظرفیت تولید گاز کشور کمتر از 40 میلیون مترمکعب در روز بود، ولی به فضل خدا و با توان نیروهای متخصص و تفکر بسیجی که در این صنعت حاکم است، امروز شاهد هستیم که بالغ بر یک میلیارد مترمکعب توان تولید گاز ما است و بیش از 14 پالایشگاه گاز کشور، مسئولیت فرآورش گاز را بر عهده دارند.

وزیر نفت در پایان، گفت: به حول و قوه الهی با نیروهای بسیجی متعهد و کار آمدی که این صنعت دارد، لحظه ای در تولید انرژی کوتاهی نخواهیم کرد و در جوار این شهدای گمنام و خدای متعال سوگند یاد می کنیم تا آخرین قطره خون، تمام توان خود را برای خدمت‌رسانی به مردم، به کار خواهیم گرفت.

در ادامه، سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران نیز ضمن تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا و تقدیر از تلاش و کوشش تمامی کارکنان صنعت نفت، اظهار کرد: این صنعت نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد؛ در تمامی لحظه ها هیچ‌گاه با تمام تلاش‌ها و تحریم‌های دشمنان متوقف نشد و کارکنان آن برای اعتلا و سربلندی کشور جانفشانی‌های بسیاری را انجام داده و شهدای گرانقدری را تقدیم اسلام و انقلاب کردند.

وی ادامه داد: دشمن هیج زمانی دست از دشمنی ما برنخواهد داشت و تمام ابزار و امکانات خود را به کار می گیرد تا این مملکت به اهداف والای خود نرسد و درصدد است اقتصاد را که بخش مهمی از آن در دستان صنعت نفت است، دستخوش ناهنجاری‌هایی کند، از این رو بایستی با تمام توان و با آن روحیه بسیجی و جهادی که در ما  هست، جلوی خدعه و نیرنگ آنان را بگیریم.

شریف بیان کرد: در زمان جنگ ما پشت خاک‌ریزها با دشمن مقابله می‌کردیم و شما با تلاش خود انرژی کشور را تأمین می‌کردید که جای سخن گفتن بسیار در این زمینه وجود دارد؛ چراکه چنین افرادی با روحیه ایثارگری و شهادت طلبی را کمتر می توان درنقاط مختلف دنیا مشاهده کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع توسعه گازررسانی در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از دستاوردهایی مهمی که می توان در دوران انقلاب به آن اشاره کرد موضوع گازرسانی به اقصی نقاط کشور بوده که در این راستا به گفته وزیر محترم نفت هم اکنون بالای 94 درصد جمعیت کشور بهره مند از گاز طبیعی هستند که این امر جز با تلاش کوشش و روحیه بسیجی و جهادگری میسر نشده است.

شایان ذکر است در ابتدای مراسم، محمدعلی فلاح فرمانده مرکز بسیج صنعت نفت گزارش کوتاهی از عملکرد این حوزه ارائه کرد.  

499 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 854

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت