جمعه 31 فروردين 1403 برابر با 19 آوریل 2024

وزیر نفت: امیدوارم زمستان بدون چالشی را سپری کنیم

تأمین سوخت زمستانی یکی از اولویت‌های کنونی صنعت نفت به شمار می‌آید؛ چراکه پیش‌بینی شده در بخش مصرف گاز با افزایش ۱۰ درصدی روبه‌رو شویم.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، جواد اوجی، وزیر نفت شامگاه پنجشنبه( ۱۱ شهریورماه) در نشست مشترک با مدیران صنعت نفت در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، با بیان این مطلب افزود: امیدوارم با بررسی و پیگیری امور، کشور بتواند از چالش سوخت زمستانی بدون دردسر عبور کند.

وی ادامه داد: از همین رو، از هرگونه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در توسعه میدان‌های گازی با اولویت حفظ و نگهداشت تولید میدان گازی پارس جنوبی استقبال می‌کنیم؛ چراکه با ادامه روند کنونی، در سال‌های آینده واردکننده گاز می‌شویم.

وزیر نفت بر اهمیت پارس جنوبی به‌عنوان بزرگترین تأمین‌کننده گاز کشور تأکید کرد و گفت: خدا را شاکرم که نخستین سفر کاری‌ام به عسلویه به‌عنوان قطب انرژی و مرکز تأمین بیش از ۷۰ درصد گاز کشور، بوده است.

اوجی اظهار امیدواری کرد بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، با برداشت حداکثری گاز از میدان مشترک پارس جنوبی زمستان بدون چالشی را سپری کرد.

وی کار در صنعت نفت و گاز کشور را مصداق بارز خدمتگزاری دانست و ضمن قدردانی از کارکنان صنعت نفت، گفت: نیروی انسانی سرمایه اصلی صنعت نفت است که اگر مورد بی‌مهری قرار گیرند، بهره‌وری آنان کاهش می‌یابد؛ به‌ویژه در مناطق عملیاتی.

اوجی با تأکید بر اهمیت مسئولیت اجتماعی و لزوم توجه به این موضوع، افزود: محرومیت‌زدایی از برنامه‌های دولت مردمی به شمار می‌آید؛ نکته مهمی که خوشبختانه در قانون هم دیده شده است.

پرونده آخرین پالایشگاه پارس جنوبی، زمستان بسته می‌شود

وزیر نفت همچنین در جریان بازدید از طرح‌های گازی و پتروشیمی در عسلویه در محل پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی با مثبت ارزیابی کردن نشست‌های اخیر در زمینه تأمین سوخت زمستانی، اظهار کرد: بیش از ۷۰۰ میلیون مترمکعب یا به عبارتی، ۷۰ درصد گاز مصرفی کشور از استان بوشهر و مجموعه پالایشگاه‌های فازهای پارس جنوبی تأمین می‌شود که این امر، نشان از وسعت این منطقه، اهمیت آن و حفظ و نگهداشت این میدان برای نسل‌های آتی است.

اوجی ابراز امیدواری کرد با تصمیمات اتخاذ شده در سال جاری، حداکثر بهره‌برداری و برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی محقق شود.

وی از پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی به عنوان آخرین پالایشگاهی که پرونده آن بسته می‌شود، یاد کرد و افزود: دوستان قول دادند نخستین ردیف شیرین‌سازی پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی زمستان امسال به بهره‌برداری برسد و به کمک شبکه گازی کشور بیاید.

وزیر نفت با قدردانی از تلاش دست‌اندرکاران توسعه این فاز، استاندار و نمایندگان مجلس اظهار کرد: دولت سیزدهم دولت مردمی است و تمام دغدغه آن رفع مشکل حقوقی و معیشتی مردم است.

شایان ذکر است، وزیر نفت عصر پنجشنبه در نخستین سفر عملیاتی خود، وارد عسلویه شد و پس از حاضر شدن بر مزار شهدای گمنام عسلویه، بررسی طرح‌های گازی و پتروشیمی مستقر در عسلویه را در نشستی با حضور مدیران مربوطه در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در دستور کار قرار داد.

504 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 790

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت