چهارشنبه 05 ارديبهشت 1403 برابر با 24 آوریل 2024

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران خبر داد: استفاده از ظرفیت شركت های داخلی برای انجام تعمیرات اساسی

یکی از مهم‌ترین اقدامات شرکت انتقال گاز ایران در سال 99، توانمندسازی شرکت‌های داخلی جهت تعمیرات اساسی توربینDU80 تاسیسات تقویت فشار گاز بوده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت انتقال گاز ایران، مهدی جمشیدی‌دانا، مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت که در سالن کنفرانس شهید باهنر ساختمان ستاد برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی 5 ساله تعمیرات اساسی و حجم بالای تعمیرات نسبت به ظرفیت محدود استفاده از خدمات شرکت‌های داخلی، اوایل سال گذشته با یک برنامه ریزی منظم و هماهنگ توانستیم چندین شرکت بومی دیگر را توانمند ساخته تا در مناقصه عمومی تعمیرات اساسی توربین که در سال‌جاری در حال برگزاری است، حضور یابند.

وی در ادامه، با اشاره به پراکندگی هزینه های توربین های تعمیرات اساسی در مناطق دهگانه، گفت:  برای نخستین بار در سال گذشته موفق شدیم یکپارچه سازی هزینه های تعمیرات اساسی را در جهت مدیریت بهینه هزینه ها انجام دهیم.

جمشیدی‌دانا با اشاره به اهمیت آمادگی تاسیسات تقویت فشار گاز جهت ورود به فصل سرما گفت: تلاش می کنیم علاوه بر استفاده از توان کارشناسان متخصص شرکت انتقال گاز ایران در سطوح مختلف تعمیرات، از ظرفیت شرکت های داخلی نیز بهره مند شویم.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با اشاره به شکست رکورد انتقال گاز در زمستان 99 (انتقال روزانه 850 میلیون مترمکعب گاز در يك روز)، ادامه داد: اين امر نشان از یک برنامه ریزی دقیق و تلاش شبانه روزی کارکنان این شرکت دارد که موفق شدند برگ زرین دیگری بر افتخارات شرکت ملی گاز ایران به ثبت برسانند.

جمشیدی دانا در بخش دیگری از سخنان خود، به برون سپاری برخی از تاسیسات و مراکز بهره برداری پرداخت و اظهار داشت: بیش از 37 هزار کیلومتر خط لوله، 61  مرکز بهره برداری خطوط لوله و 86 تاسيسات تقویت فشار گاز جزء دارایی های فیزیکی شرکت انتقال گاز ایران است که نخستین تجربه برون سپاری در تاسیسات تقویت فشار گاز صفاشهر 4 در سال 1398شکل گرفت و در آینده ای نزدیک تاسیسات سمنان و همچنین 5 تاسیسات دیگر بر اساس نقشه راه در سال 1400 برون سپاری خواهند شد.

وی در پایان، به برخی از دیگر اقدامات انجام شده این شرکت در سال 99 اشاره کرد و بیان داشت: 108 مورد تعمیرات اساسی و دوره ای واحدهای توربوکمپرسور، بیش از 5 هزار و 700 کیلومتر پیگ رانی تمیزکننده، بیش از یک هزار و 500 کیلومتر پیگ رانی هوشمند، بیش از 170 هزار مترمربع تعویض پوشش، بیش از 40 هزار کیلومترنشت یابی و 35 مورد هات تپ، تنها نمونه‌ای از کارهای انجام‌شده شرکت انتقال گاز ایران بوده است.

576 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 766

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت