شنبه 28 مهر 1403 برابر با 19 اکتبر 2024

در راستاي پايدارسازي خطوط انتقال، بخشي از خط لوله 30 اينچ چلوند/ اردبيل تغيير مسير يافت

سرپرست منطقه  هشت عمليات انتقال گازايران از تغيير مسير (واريانت)  420 متر از خط لوله 30 اينچ چلوند/ اردبيل و ايجاد مسير جديد براي اين خط لوله خبر داد.

به گزارش روابط عمومي منطقه هشت عمليات انتقال گازايران، مهدي زارع، سرپرست منطقه هشت عمليات با اعلام اين خبر گفت: با توجه به نزديكي خط لوله انتقال گاز 30 اينچ چلوند- اردبيل به منطقه ريزش زمين و با هدف انتقال پايدار و ايمن گاز، عمليات اجرايي واريانت قريب به 420 متر از خط لوله 30 اينچ چلوند/ اردبيل با موفقيت رفع و مجددا در مدار انتقال گاز قرار گرفت.

زارع  هدف از انجام اين عمليات را پيشگيري از آسيب هاي احتمالي در اثر احتمال رانش زمين در جوار خط لوله 30 اينچ چلوند و پيشگيري از وقوع مشكلات آتي برشمرد.

سرپرست منطقه هشت عمليات انتقال گازايران اظهار داشت: صفر تا صد اين عمليات توسط پرسنل تلاشگر اين منطقه پس از تهيه (WPS) دستوالعمل جوشكاري و (PQR) گزارش و ثبت كيفيت جوش اقدام به انتقال لوله هاي 30 اينچ به محل و ريسه نمودن آنها به تعداد 35 شاخه و شروع عمليات آماده سازي لوله شامل: عايق كني، بول زني و سنگ زني، عمليات بندزني، گريت بلاست و عايق كاري با دستگاه نوارپيچ، جاگذاري لوله هاي داخل كانال بوسيله سايد بوم ها، تست هيدرواستاتيك و در نهايت عمليات جوشكاري و (Tie in) اتصال نهائي خط لوله 30 اينچ چلوند/ اردبيل در شرايط بسيار سخت جوي پس از تست راديوگرافي از سرجوش ها با موفقيت به اتمام رسيد.

وي تصريح نمود: شناسايي نقاط آسيب پذير و ايجاد تمهيدات لازم براي مقابله با آنها، آمادگي براي رويارويي با بحران هاي غير مترقبه و آماده به كار بودن پرسنل، ماشين آلات و تجهيزات عملياتي جهت پايداري انتقال گاز از وظايف مهم مناطق عملياتي مي باشد.

زارع در پايان با تاكيد بر ضرروت دقت و حساسيت انتقال گاز تصريح نمود: با توجه به تلاش هاي انجام شده در اجراي دقيق برنامه هاي تدوين شده براي انتقال ايمن، پايدار و بهره ور گاز طبيعي تاكنون مشكلي در اين زمينه گزارش نشده است

43 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1537

آخرین اخبار

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت