شنبه 28 مهر 1403 برابر با 19 اکتبر 2024

در مراسم تکریم و معارفه مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز مطرح شد؛ بومی سازی 99‌ درصدی تجهیزات انتقال گاز كشور

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران، از بومی سازی 99 درصدی تجهیزات و تاسیسات انتقال گاز خبر داد و گفت: صنعت گاز کشور به مرز خودکفایی رسیده است.

به گزارش روابط عمومی منطقه هشت عمليات انتقال گاز ایران، غلامعباس حسینی، مدیر عامل  این شرکت در حاشیه برگزاری مراسم تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید منطقه هشت عملیات انتقال گاز، کارکنان مناطق عملیاتی را  نیروهای گمنامی معرفی کرد که همچون سربازان هشت سال دفاع مقدس در پشت خطوط لوله گاز به خدمت رسانی  و دفاع  از محور توسعه و اقتصاد کشور مشغول هستند.
حسینی، وسعت شبکه خطوط لوله گاز کشور را بیش از 40 هزار کیلومتر برشمرد  و بر اهمیت نقش کارکنان در حفاظت و نگهداشت  این زیرساخت حیاتی تاکید کرد.

مدیر عامل شرکت انتقال گاز ایران، اظهار داشت: 99 درصد تجهیزات و تاسیسات مورد استفاده در صنعت گاز کشور بومی سازی شده است که این خودکفایی صنعت گاز ایران، ماحصل تلاش و پشتکار کارکنان می باشد.

وی، به میزان صادرات و مصارف داخلی گاز اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه 6 درصد از گاز تولیدی کشور صادر و 94 درصد نیز به مصرف داخلی می رسد، ضرورت دارد بر اهمیت صرفه جویی در مصرف گاز و اشاعه فرهنگ صحیح مصرف بیش از پیش همت گماریم تا بتوان به موضوع صادرات و ارزی آوری کشور کمک کرد.

حسینی، همچنین به مدیریت میدانی بحران پیش آمده حاصل از انفجار خطوط لوله سراسری گاز در سال گذشته اشاره و تصریح نمود: حضور سریع و بموقع نیروهای فنی و عملیاتی در محل حادثه و تلاش شبانه روزی همکاران برای بازگرداندن خطوط به مدار انتقال گاز قابل تقدیر بود.

مدیر عامل شرکت انتقال گاز ایران، بیان داشت: کارکنان عملیاتی موفق شدند توطئه دشمنان را نقش بر آب نموده و بدون فوت وقت در حداقل زمان ممکن با ترمیم شبکه خطوط لوله، انتقال پایدار و بی وقفه گاز به مصرف کنندگان را به انجام برسانند.

وی، در پایان از همه مردم خواست با مدیریت مصرف گاز طبیعی و کاهش یک درجه ای دمای منزل، از هدر رفت این سرمایه ملی جلوگیری کنند تا بتوان با انتقال این انرژی طبیعی به همه مشتریان، زمستانی بی دغدغه داشته باشیم.

همچنین این دیدار فرصتی را فراهم ساخت تا مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با هیات همراهشان ضمن بازدید از ایستگاه تقویت فشار گاز تبریز به صورت میدانی و چهره به چهره با کارکنان دیدار، تبادل نظر و همفکری نموده و درخواست ها، نقطه نظرات، موانع و چالش های احتمالی را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

49 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1533

آخرین اخبار

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت