یکشنبه 18 شهریور 1403 برابر با 07 سبتامبر 2024

وزیر نفت در آیین گرامیداشت شهدای خدمت خبر داد:اجرای 6 هزار پروژه عام‌المنفعه صنعت نفت طی دوران سه‌ساله «شهید جمهور»

بیش از 6 هزار پروژه عام‌المنفعه صنعت نفت به ارزش 44 همت در دوران سه‌ساله ریاست‌جمهوری شهید رئیسی اجرا شده است.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت ملی گاز ایران، جواد اوجی، وزیر نفت در مراسم آیین گرامیداشت شهدای خدمت که به مناسبت شهادت رئیس‌جمهور مردمی، آیت‌الله رئیسی و هیأت همراه با حضور جمعی از مدیران، رؤسا و کارکنان در وزارت نفت برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق، اظهار کرد: به اذعان وزیر امور خارجه آمریکا ۶۰۰ تحریم جدید علیه کشور عزیزمان ایران در دوران سه‌ساله ریاست‌جمهوری شهید رئیسی اعمال شده و این در حالی است که صادرات نفت از ۳۰۰ هزار بشکه به 2 میلیون بشکه رسیده است.

وی ادامه داد: آقای رئیسی خستگی‌ناپذیر بود و از همان روزهای ابتدایی آغاز به کار دولت، مطالباتی از صنعت نفت از جمله افزایش تولید نفت و گاز، برداشت از میادین مشترک، جمع‌آوری گازهای مشعل، عدم خام‌فروشی، کیفی‌سازی محصولات پالایشگاه‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی را داشت که در طول کمتر از سه سال اخیر، تلاش کردیم موارد مد نظر ایشان را محقق سازیم.

به گفته اوجی، رییس‌جمهور شهید در این راستا بیش از ۱۰ بازدید میدانی و بیش از 4 جلسه ستادی انجام داد؛ ضمن این‌که هفتگی گزارش‌های تولید و وضعیت پالایشگاه‌ها را دنبال و کاملاً به مسائل صنعت نفت اشراف داشت.

اوجی در ادامه، به یکی از مطالبات مهم رئیس‌جمهور از صنعت نفت اشاره کرد و افزود: در هیچ دوره‌ای مانند این دوره به بحث گازهای مشعل توجه نشده؛ چراکه رئیس‌جمهوری شهید در سفرهای استانی به خوزستان و بوشهر با دیدن مشعل‌ گازهای همراه نفت، دغدغه‌مندانه پیگیر جدی خاموشی آن‌ها می‌شد؛ از این رو، آقای رئیسی از ما خواستند که بخش اعظمی از این کار مهم تا پایان دولت انجام شود که به لطف خدا اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، قرار است عمده این گازها تا کمتر از دو سال آینده جمع‌آوری ‌شوند.

وزیر نفت تصریح کرد: آقای رئیسی همیشه این مطلب را می‌گفتند که هر کجا پروژه‌ای انجام می‌دهید باید مردم آن منطقه از قِبَل آن بهره‌مند شوند؛ این مهم، انگیزه ما در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی را دوچندان کرد، به‌گونه‌ای که از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، بیش از 6 هزار پروژه عام‌المنفعه به ارزش 44 همت را متقبل شدیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان این‌که از همان شروع دولت، تلاش آقای رئیسی بر این بود که ابتدا پروژه‌های نیمه‌تمام که از ادوار گذشته به‌جامانده را به سرانجام برساند، گفت: خوشبختانه نزدیک به 300 پروژه نیمه‌تمام و آغاز به کار به ارزش 115 میلیارد دلار را در دستور کار داریم که از این تعداد، 133 پروژه به ارزش 30 میلیارد دلار به بهره‌برداری رسیده است.

 اوجی با بیان این که با آغاز به کار دولت مردمی شهید آیت‌الله رئیسی، تحولی در صنعت نفت به وجود آمده، اظهار کرد: در این مدت، تولید نفت حدود 50 الی 60 درصد افزایش پیدا کرده و صادرات آن نیز رشد بسیار چشمگیری داشته؛ ضمن این‌که در تولید فرآورده‌های نفتی، افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های نفت و گاز، تولید محصولات پتروشیمی و ...، رشد چشمگیری داشته‌ایم.

وزیر نفت در پایان اظهار کرد: ما عهد می‌بندیم رهرو این مرد خستگی‌ناپذیر، بااخلاص و فروتن باشیم و تا لحظه‌ای که در این صنعت هستیم، به مطالبات شهید جمهور عزیزمان جامعه عمل بپوشانیم.

 

108 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1473

آخرین اخبار

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت