یکشنبه 18 شهریور 1403 برابر با 07 سبتامبر 2024

معاون وزیر نفت در امور گاز در بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران تأکید کرد؛ محصولات دانش‌بنیان‌ها رقیب جدی برای تولیدات خارجی در صنعت گاز

محصولات ارایه‌شده از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، نشان داد محصولات این شرکت‌ها قابلیت رقابت با تولیدات خارجی را دارند و به‌واسطه برخورداری از استانداردهای بالا، می‌توانند بسیاری از نیازهای صنعت گاز را تامین کنند.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، روز جمعه ۲۱ اردیبهشت، در سومین روز از بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با حضور در نمایشگاه دائمی «خانه نوآوری و فناوری ایران (iHiT)» از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت نفت دیدن کرد.

چگنی پس از بازدید از غرفه‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، در جمع خبرنگاران گفت: نوآوری‌ها و تولیداتی که امسال از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه شده نشان می‌دهد که توسعه فناوری این شرکت‌ها با سرعت خوبی در حال پیشروی است و این شرکت‌ها پیشرفت‌های قابل توجهی را نسبت به سال گذشته داشتند.

وی افزود: این امر مایه افتخار و امیدواری برای صنعت نفت و به خصوص بخش گاز است. از این رو  از تمام ارکان نظام تشکر می‌کنیم که با تصویب قانون جهش دانش بنیان‌ها، اقدامی اساسی را در راستای حمایت از این شرکت‌ها صورت دادند.

معاون وزیر نفت در امور گاز تصریح کرد: اعتقاد ما این است که با وجود شرکت‌های دانش بنیان و حرکت جهادی آن‌ها، هیچ نیازی به خارجی‌ها نداریم و تمام محصولات مورد نیاز در داخل کشور  تولید  می شود.

وی با اشاره به این‌که بخش اعظمی از نیازهای صنعت گاز با تولید ساخت داخل تامین می‌شود، گفت: محصولات ارایه‌شده از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در این نمایشگاه، نشان داد محصولات این شرکت‌ها قابلیت رقابت با تولیدات خارجی را دارند و به‌واسطه برخورداری از استانداردهای بالا، می‌توانند بسیاری از نیازهای صنعت گاز را تامین کنند.

معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به حمایت شرکت ملی گاز ایران از شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: حمایت از دانش‌بنیان‌ها جزء وظایف ذاتی ماست. ازجمله این اقدامات، می‌توان به انعقاد تفاهم‌نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به مبلغ 150 میلیون دلار برای قرارداد ساخت بار اول با شرکت‌های دانش‌بنیان و نیز، 600 میلیون دلار اعتبار معادل ارزی تقاهم‌نامه با این معاونت برای عقد قرارداد ساخت بار اول در حوزه تقاضاهای راهبردی و کسب و کارهای فناورانه نوین با شرکت‌های دانش‌بنیان صاحب صلاحیت اشاره کرد.

چگنی در پایان، اظهار کرد: علاوه بر این، در نمایشگاه امسال تفاهم‌نامه‌های خوبی با صندوق پژوهش فناوری صنعت نفت منعقد شد که یکی از آن‌ها، برنامه اعتباری در بخش حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان با حدود هزار میلیارد تومان تسهیلات است.

 

110 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1458

آخرین اخبار

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت