دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 برابر با 28 آوریل 2024

وزیر نفت در جریان دیدار از مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران؛ تدابیر اندیشیده‌شده و همراهی مردم؛ دو عامل اساسی پایداری شبکه گاز کشور

وزیر نفت در جریان دیدار از مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با تقدیر از تلاش‌های دست‌اندرکاران صنعت گاز در راستای تأمین پایدار گاز کشور گفت: افزایش 14 درصدی حجم ذخیره‌سازی گاز، توسعه خطوط انتقال و راه‌اندازی ایستگاه‌های جدید تقویت فشار و همراهی مردم منجر به ثبت رکورد بی‌سابقه تزریق 851 میلیون مترمکعب گاز شیرین به شبکه گاز کشور شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، جواد اوجی روز شنبه 7 بهمن‌ماه در بازدید سرزده از مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با تشکر از مجید چگنی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و تمامی کارکنان صنعت گاز در اقصی نقاط کشور برای پایدار نگاه داشتن شبکه گاز در فصل سرد سال جاری، اظهار کرد: تزریق 851 میلیون مترمکعب گاز شیرین به شبکه گاز کشور یک رکورد بی سابقه است که دستیابی به این رکورد به منزله موفقیت برنامه‌ها و تدابیر اندیشیده‌شده است؛ عزم ما بر این است که از 27 میلیون مشترک شرکت ملی گاز ایران، گاز یک مشترک هم قطع نشود.

وزیر نفت با بیان این‌که شبکه گازرسانی کشور در حال حاضر پایدار و در تمامی شبکه، به‌ویژه در غرب، شمال‌غرب، شرق و شمال‌شرق کشور گاز با فشار کافی در خطوط در جریان است، گفت: مطابق پیش‌بینی‌ها، با ورود یک جبهه هوای سرد طی هفته جاری، شاهد کاهش شدید دما در سراسر کشور خواهیم بود که انتظار داریم با تدابیر اتخاذ شده و همراهی و همدلی مردم، از این موج سرما با موفقیت و سربلندی عبور کنیم.

اوجی با بیان این‌که تغییر نظام تعرفه‌های مصرف گاز و پاداش به مشترکین خوش مصرف، تاثیر مثبتی در مدیریت بهینه مصرف در بخش خانگی داشته، گفت: کاهش 6 درصدی مصرف بخش خانگی در 10 ماه امسال نسبت به سال گذشته و کاهش 11 درصدی مصرف بخش خانگی در دوره سرد سال نسبت به سال گذشته، نشان از همکاری هموطنان با برنامه‌های وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران دارد.

وی ضمن تشکر از همراهی مردم در این زمینه، گفت: بر اساس نظام پاداش مصرف گاز که از سوی شرکت ملی گاز ایران در نظر گرفته شده است، مشترکین خانگی می‌توانند با کاهش 10 تا 35 درصدی مصرف در دوره سرد سال نسبت به میزان مصرف‌شان در سال گذشته، مشمول پاداش صرفه‌جویی و قبض رایگان ‌شوند.

وزیر نفت اجرای طرح بهینه‌سازی موتورخانه‌ها یکی دیگر از اقدامات مثمر ثمر شرکت ملی گاز ایران در پیشبرد سیاست‌های بهینه‌سازی مصرف عنوان کرد و افزود: اجرای این طرح گام مهمی برای مدیریت بهینه مصرف و مقابله با هدررفت گاز در بخش خانگی و تجاری است. علاوه بر این، اقدامات صورت گرفته نظیر افزایش 14 درصدی حجم ذخیره‌سازی که منجر به ذخیره سازی بیش از 3 میلیارد مترمکعب گاز شد، توسعه خطوط انتقال گاز و راه‌اندازی ایستگاه‌های جدید تقویت فشار در شمال و شرق کشور نقش بسزایی در پایدارسازی شبکه و رساندن گاز به انتهای خطوط، ایفا کرده است.

اوجی در پایان، در رابطه با افزایش تولید گاز و گازرسانی به صنایع و نیروگاه‌ها گفت: امسال در زمینه تولید گاز روزانه 30 میلیون مترمکعب افزایش تولید را داشتیم. همچنین در زمینه جمع‌آوری گازهای مشعل، اجرای تعمیرات اساسی در بخش‌های مختلف صنعت گاز تلاش‌های خوبی صورت گرفت و آمادگی کامل رقم زده شد. ماحصل این اقدامات سبب شد تا در 10 ماه گذشته روزانه 28 میلیون مترمکعب گاز بیشتری به نیروگاه‌ها و 10 میلیون مترمکعب به صنایع عمده تحویل شود.

 

132 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1396

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت