دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 برابر با 28 آوریل 2024

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد:قدرت تجزیه و تحلیل، مهارت‌های تصمیم‌گیری و شنیداری؛ مولفه‌های اصلی در هیأت‌‌های رسیدگی به تخلفات است

بهره‌گیری از قدرت تجزیه و تحلیل و بالا بردن مهارت‌های تصمیم‌گیری و شنیداری، سه مقوله مهم در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات محسوب می‌شود و این موارد را می توان با برگزاری دوره‎های آموزشی و تبادل تجربیات ارتقا داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در مراسم آغازین دوره آموزشی آشنایی با قانون رسیدگی به تخلفات اداری که در سالن شهید رجایی ساختمان شهدای این شرکت برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق، اظهار کرد: مسئولیتی که همکاران هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری برعهده دارند، مسئولیتی سنگینی است؛ چراکه مقام قضاوت، مسئولیت خطیری است.

چگنی ادامه داد: قضاوت دو بعد دارد که بعد اول آن قانون و بعد دوم عدالت است که در کشور عزیز ما با شریعت احکام اسلام و دستورات الهی آمیخته شده؛ اگر این امر مهم را از روی احساس، نداشتن تخصص کافی و.... انجام دهیم موجب خسران در این دنیا و جهان آخرت خواهد شد.

معاون وزیر نفت در امور گاز تصریح کرد: در صدور رأی و رسیدگی به پرونده‌ها باید خدا را مدنظر قرار دهیم و آن را شاهد اعمال و رفتار خود بدانیم و از طرفی نیز به شخصی که مورد پرسش قرار می‌گیرد، امکان و فرصت دفاع از خود را بدهیم.

وی در ادامه، تصریح کرد: اگر پرونده‌ای بیش از زمان مدنظر به درازا کشید، باید علت را ریشه‌یابی کرد؛ شاید افراد دیگری در روند پرونده اخلال کرده باشند که باید شخص یا اشخاص مورد نظر شناسایی و مورد تذکر یا تنبیه قرار گیرند.

چگنی با تاکید بر اهمیت وظیفه محققین گفت: همکاران ما در این بخش باید با دلسوزی و دقت ماموریت خود را انجام دهند تا اعضای هیأت رسیدگی به تخلفات بتوانند با  داشتن اطلاعات کامل، تصمیم بگیرند. به این ترتیب روند رسیدگی سهل و تسریع می‌‌شود، ضمن این‌که شخص رأی‌دهنده هم باید دارای قوه تفکر بالا و مهارت تصمیم‌گیری و شنیداری باشد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در بخش دیگری از سخنان خود، به موضوع آموزش در این مقوله اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی موجب آگاهی بیشتر از دستورالعمل‌ها و ایجاد وحدت رویه در صدور احکام هیأت‌های تخلفات ادرای می‌شود.

چگنی در پایان، ضمن تشکر از همه دست‌اندرکاران برگزاری این دوره آموزشی، خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که صنعت نفت یک صنعت تخصصی بوده؛ از این رو کسانی که در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات هستند، لازم است آشنایی با این صنعت داشته باشند، اگر هم ندارند باید با مطالعه و تحقیق، اطلاعات خود را تکمیل و از تجربیات پیشکسوتان و متخصصان این امر بهره لازم را ببرند.

شایان ذکر است، دوره آموزشی یادشده صبح امروز 20 دی ماه با حضور معاون وزیر نفت در امور گاز، معاون وزیر نفت در امور توسعه مدیریت و منابع انسانی، مدیرکل بازرسی، نظارت بر عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت نفت و جمعی از مدیران و اعضای هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری صنعت نفت در سالن شهید رجایی ساختمان شهدای شرکت ملی گاز ایران برگزار شد. 

 

159 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1389

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت