دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 برابر با 29 آوریل 2024

معاون وزیر نفت، در دومین یادواره سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد:جهاد تبیین در همه ابعاد زندگی شهید سلیمانی نمایان است

شهید سلیمانی در همه ابعاد جامعیت داشت و الگوی ناب برای همه آزاد اندیشان است، از جمله مهمترین نکاتی که رهبر معظم انقلاب درباره سیره عملی حاج قاسم به آن اشاره داشتند جهاد تبیین شهید بود. موضوعی که حاج قاسم در جای جای اعمال و رفتار خود به آن توجه داشت.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، صبح امروز (دوشنبه ۱۸ دی‌ماه) در دومین «یادواره سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی» که در پژوهشگاه صنعت نفت و به میزبانی شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای انفجار تروریستی کرمان، گفت: خدا را شاکریم که افتخار برگزاری دومین یادواره شهید حاج قاسم سلیمانی هم نصیب ما شده و این توفیقی برای ما و همه کارکنان شرکت ملی گاز ایران است که در این محفل میزبان خانواده شهدا و ایثارگران عزیز هستیم.

معاون وزیر نفت افزود: سخن گفتن در جلسه‌ای که مزین به نام شهدا و شهید سلیمانی است توفیق بزرگی است. شهیدی که تمام عمر خود را برای اسلام صرف کرد.  مجاهدی که در همه ابعاد جامعیت داشت و الگوی ناب برای همه آزاد اندیشان بود. اکنون نیز می‌بینیم که در چهارمین  سالروز شهادت سردار سلیمانی به صورت خودجوش کل کشور از جمله صنعت نفت یادواره آن شهید را برگزار می‌نمایند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در ادامه با اشاره به نکات ارزشمندی که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در پیام خود به مناسبت شهادت آن شهید سرافراز منتشر کردند گفت: از جمله مهمترین نکاتی که رهبر معظم انقلاب درباره سیره عملی حاج قاسم به آن اشاره داشتند، جهاد تبیین شهید بود. موضوعی که حاج قاسم در جای جای اعمال و رفتار خود به آن توجه داشت.

چگنی افزود: مقام معظم رهبری شهادت سردار سلیمانی را  حاصل اخلاص ایشان دانستند و اینکه انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی شهید شدن افتخار بزرگی بود که آن هم به واسطه اخلاص ایشان نصیب آن بزرگ مرد شد.

وی با اشاره به این فراز از سخنان رهبر معظم انقلاب که شهید سلیمانی «هم شجاعت، هم تدبیر و هم جرأت عمل داشت» درباره میدان‌داری شهیدسلیمانی از قول رهبر معظم انقلاب گفت: شهید سلیمانی فرمانده میدان بود، در عین حال هیچگاه دنبال نام و نشان و قدرت نبود. به دهان خطر می‌رفت اما مراقب جان سربازانش بود. فرماندهان  دفاع مقدس همیشه جلودار سربازان بودند و در میدان حاضر بودند.

معاون وزیر نفت تاکید کرد: حاج قاسم تکلیف گرا بودند، هرجایی که احساس می‌کرد خداوند تکلیف کرده، در آنجا حاضر می‌شد و خدمت می‌کرد. تکلیف گرا بودن ویژگی شاگردان امام خمینی (ره) است و شهید سلیمانی خود را مامور به تکلیف می‌دانست و مصلحت اندیش نبود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه کمال طلبی یکی از مهمترین شاخصه‌های شهید بود و ما هم باید بیاموزیم و متوقف در زندگی نباشیم، افزود: وصیتنامه شهید سلیمانی نشان می‌دهد که اعتقاد قلبی ایشان چه بود. هدفگذاری شهید سلیمانی شهادت بود و می‌بینیم که ابعاد زندگی فردی و اجتماعی خود را حول این موضوع تعریف کرده است. در فراز عبادی وصیت خود، از خداوند متعال درخواست شهادت دارد و علیرغم همه مجاهدت‌ها با خضوع و خشوع معتقد است که دستانش خالی است و توفیق شهادت را با توسل به اهل بیت علیهم السلام از خداوند متعال مسئلت داشت. 

چگنی در پایان با اشاره به سیره عملی شهید در امر سیاست گفت: شهید سلیمانی در مباحث سیاسی فراتر از جناح‌ها بود و مصلحت کشور را می‌دید، اما آنجا که بحث ایران و حفظ نظام و ولایتمداری مطرح بود، با جدیت از این ارزش‌ها دفاع می‌کرد. اینکه شهید سلیمانی ایران را حرم می‌دانست  و معتقد بود که اگر حرم آسیب ببیند دین آسیب می‌بیند نشان از درک و دیدگاهی است که فراتر از معادلات سیاسی و جناحی است. نکته بعدی توجه شهید به اصول بود که اصل ولایت فقیه و صیانت از آن را همواره مورد توجه قرار می‌داد.

خاطر نشان می‌شود، در پایان این مراسم، از خانواده‌های‌ معزز شهدای صنعت نفت و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس، تجلیل به عمل آمد.

شایان ذکر است، دومین یادواره سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی در صنعت نفت، از صبح دوشنبه ۱۸ دی ماه به میزبانی شرکت ملی گاز ایران ، با حضور جمعی از مدیران و دست‌اندرکاران صنعت نفت از جمله مجید چگنی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، رضا رحیمی نسب مدیر کل و دبیر مشاوران وزرا و دستگاه های اجرایی بنیاد شهید و امور ایثارگران، و سیدشریف حسینی  مشاور وزیر نفت در امور ایثارگران و جمعی از  خانوادهای معزز شهدا، جانبازان، ایثارگران، مدیران و کارکنان صنعت نفت در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.

180 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1384

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت