سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 برابر با 30 آوریل 2024

عليرغم كاهش دما، حوزه استحفاظي منطقه 8 عمليات از پايداري شبكه انتقال برخوردار است

مدير منطقه 8 عمليات انتقال گاز از پايداري شبكه انتقال گاز حوزه استحفاظي اين منطقه عملياتي خبر داد.

به گزارش روابط عمومي منطقه 8 عمليات انتقال گاز، فيروز خدائي، در حاشيه بازديد و تبادل نظر با پرسنل تاسيسات تقويت فشار گاز تكاب و مركز بهره برداري بوكان ضمن تشكر از تلاش همكاران ساعي، به آمادگی این منطقه جهت عبور از فصل سرد سال اشاره کرد و گفت: با اقدامات انجام شده شرایط برای انتقال پایدار گاز در منطقه شمال و شمال غرب کشور فراهم شده است.

خدائي افزود: همكاران تلاشگر اين منطقه ضمن آمادگی حداکثری در تمامی تاسیسات تقویت فشار گاز و مراکز بهره برداری، با انجام تعمیرات و آماده‌سازی تأسیسات، ارتقاء راندمان و كاركرد توربين ها، رفع كمبودهاي ابزاري و تامين امكانات و اقلام مورد نياز، تمام تلاش لازم را برای انتقال پایدار گاز را به عمل مي آورند تا زمستان امسال نيز با سربلندي سپري گردد.

مدير منطقه 8 عمليات انتقال گاز در ادامه به مشكل ناترازي گاز اشاره كرد و اظهار داشت: متاسفانه مشكل ناترازي در توليد و مصرف گاز را در سال گذشته داشتيم و اين موضوع در تامين گاز مصرفي بخش صنعت در زمانهاي پيك مصرف اثرساز بود، با اين همه، خوشبختانه در طي سال گذشته محدوديت گاز در بخش هاي خانگي نبوده و با تمهيدات انجام يافته اميدوارم امسال هم با محدويت گاز روبرو نشويم.

وي تاكيد كرد: با توجه به پراكندگي جغرافيايي و واقع شدن شهرهاي تحت پوشش اين تاسيسات و مركز بهره برداري در سرشاخه هاي مصرف، حصول اطمينان از كارآيي مراكز تحت پوشش اين منطقه عملياتي اهميت ويژه اي در قابليت اطمينان و پايداري گاز دارد.

خدائي، هدف از برگزاری این نشست را شناخت و آشنایی بیشتر از طریق دیدار حضوری و دریافت نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات همکاران عنوان كرد و تصريح نمود: اميدواريم بتوانيم با استفاده از نظرات و پیشنهادات و راهکارهای سازنده نیروهای توانمند منطقه، در دستیابی به اهداف سازماني و ارایه خدمات ارزنده تر به هموطنان و رفع مشکلات كاركنان بکوشیم.

مدير منطقه 8 عمليات انتقال گاز تصريح نمود: تاسيسات تقويت فشار گاز تكاب داراي سه دستگاه توربوكمپرسور كه هر كدام با توان 25 مگاوات و ظرفيت اسمي انتقال گاز 50 ميليون متر مكعب در روز بوده و به منظور تحت پوشش قراردادن استان هاي آذربايجانغربي، كردستان و قسمتي از استان آذربايجان شرقي احداث شده است و در صورت نبود اين تاسيسات، امكان تامين پايدار گاز استانهاي آذربايجان غربي و كردستان در فصول سرد سال امكانپذير نخواهد بود.

وي در پايان به حوزه استحفاظي مركز بهره برداري خطوط لوله بوكان اشاره كرد و ادامه داد: مركز بهره برداري خطوط لوله بوكان وظيفه پايش، نگهداري و تعميرات 670 كيلومتر از خطوط لوله انتقال گاز منطقه 8 عمليات را در قسمتهايي از استان هاي آذربايجان شرقي، غربي و كردستان بر عهده داشته و حوزه مركز بهره برداري بوكان شامل 50 ايستگاه شير بين راهي و 18 ايستگاه حفاظت از زنگ مي باشد. اين مركز از نظر تجهيزات و واكنش در شرايط اضطراري و مقابله با بحرانهاي احتمالي آمادگي لازم را داشته و داراي 25 دستگاه ماشين آلات مختلف سبك و سنگين و راهسازي براي انجام وظيفه و سرويس دهي در حوزه ي گسترده ي 670 كيلومتري مركز بهره برداري دارا مي باشد.

90 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1371

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت