چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 برابر با 01 می 2024

رئيس پارك نوآوري و فناوري نفت و گاز تاكيد كرد: ركن اصلي رويكرد شوراي فرهنگي حمايت از شركت هاي دانش بنيان باشد

محمد اسماعيل كفايتي، رئيس پارك نوآوري و فناوري نفت و گاز، حمايت از شركت هاي دانش بنيان را ركن اصلي رويكرد شوراي فرهنگي صنعت نفت دانست.

به گزارش روابط عمومي منطقه 8 عمليات انتقال گاز، محمد اسماعيل كفايتي، رئيس پارك نوآوري و فناوري نفت و گاز در ششمين نشست شوراي فرهنگي منطقه 5 صنعت نفت كه به ميزباني منطقه 8 عمليات انتقال گاز در تبريز برگزار شد، با اشاره به آخرين اقدامات اين مجموعه براي حمايت از شركت هاي دانش بنيان گفت: در حال حاضر رويكرد ما بر رويكرد نوآوري متمركز بوده و هدف اصلي ما سر و سامان دادن به شركت هاي دانش بنيان و حمايت از آنها در جهت ارتقا توان داخلي است. ورا

 

كفايتي افزود: ضرورت دارد شوراي فرهنگي مناطق به مسئله بهره وري و استفاده درست از نعمت توجه بيشتري داشته و رويكردمان را بر رويكرد دانش بنيان تغيير دهيم.

رئيس پارك نوآوري و فناوري نفت و گاز اظهار داشت: براي دستيابي به ارزش افزوده راهي جز فناوري و نوآوري وجود ندارد و اين موضوع، حمايت و همكاري با شركت هاي دانش بنيان را مي طلبد.

وي ارتقاي فرهنگ كشور را مديون بزرگان ديني و علمي دانست و تصريح نمود: كشور ما بعنوان كشور توحيدي و پيشينه تمدن، داراي فرهنگ متعالي است و بر اين امر مي باليم كه پيشينيان ما، پيشينيان برجسته بوده و بزرگاني همچون، ابوعلي سينا، خواجه نصير، علامه طباطبايي، مولانا و ساير بزرگان افتخار ديني ماست.

در اين نشست، فيروز خدائي، مدير منطقه 8 عمليات انتقال گاز ضمن ابراز خرسندي از همدلي، وحدت و تعامل اعضاي شوراي فرهنگي منطقه 5 صنعت نفت گفت: تشكيل شوراهاي هماهنگي و بسترسازي در جهت امكان برپايي جلسات و بهره مندي از امكانات و ظرفيت هاي منطقه اي، بي شك موجب افزايش حس مشاركت، خلاقيت و خودارزيابي بوده و توانسته است در تحقق اهداف خرد و کلان شوراي تاثيرگذار باشد.

خدائي به حمايت از شركت هاي دانش بنيان اشاره كرد و افزود: اين منطقه عملياتي گام هاي بزرگي با هدف خودكفايي و خوداتكايي در ساخت كالاها و قطعات استراتژيك مورد نياز خود برداشته و در اين مسير، بالابردن كيفيت در حد استانداردهاي ملي و جهاني، استفاده حداكثري از امكانات داخل و همچنين صرفه جويي ارزي و ريالي را در راس فعاليتهاي خود قرار داده است.

مدير منطقه 8 عمليات انتقال گاز، خودكفايي 83 قلم كالاهاي اساسي داخلي و هدف گذاري  براي داخلي سازي 38 قلم كالاي نيازسنجي شده را نيز از برنامه ها و اهداف پژوهش و خودكفايي اين منطقه عملياتي نام برد.

در ادامه اين نشست، نادر كمالي، رئيس شوراي فرهنگي منطقه 5 صنعت نفت، ضمن تاكيد بر اهميت هم انديشي و هم افزايي در پيشبرد اهداف فرهنگي گفت: تمام تلاش اين شورا بر اين است كه با بهره گيري از نظرات متخصصين فرهنگي در ترويج فرهنگي غني اسلامي پيشگام باشد.

كمالي، ارتقاي كمي و كيفي تكريم خانواده ها را با برگزاري برنامه هاي متنوع فرهنگي تاثير گذار عنوان نمود و افزود: قطعا شوراي فرهنگي منطقه 5 صنعت نفت يكي از پيشروترين شوراها بوده و رويكرد مشاركتي و هم افزايي زمينه رشد معنوي و توسعه فرهنگي را فراهم ساخته است.

در اين نشست كه مديران و روساي روابط عمومي چهار شركت اصلي وزارت نفت نيز حضور داشتند هر يك نسبت به بيان نقطه نظرات، ديدگاهها و نقاط ضعف و قوت شورا اشاره و ضمن پاسخ گويي به پرسشهاي مطروحه، راهكارهاي پيشنهادي خود را در خصوص توسعه هرچه بيشتر فعاليتهاي فرهنگي ارائه نمودند.

 

 

117 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1365

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت