دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 برابر با 29 آوریل 2024

معاون وزیر نفت در امور گاز در دیدار صمیمی با مدیران شرکت گاز هرمزگان و منطقه ۶ عملیات انتقال گاز: بیش از 3000 میلیارد تومان پروژه جاری در صنعت گاز در استان هرمزگان، نشان از اهمیت این انرژی پاک دارد

شبکه گاز کشور به دست توانای شما عزیزان در جای جای ایران عزیز و در سرما و گرما، پایدار و مانا مانده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در نشستی صمیمی با مدیرعامل و مدیران ارشد شرکت گاز استان هرمزگان و منطقه ۶ عملیات انتقال گاز، با بیان این مطلب، اظهار داشت: به لطف خدا، طی دوسالی که از عمر این دولت می گذرد، هم تولید و پالایش افزایش داشته و هم در عرضه این انرژی پاک به مردم، مشکل خاصی وجود نداشته است.

وی ادامه داد: ضمن آن که در بخش صادرات هم خوب پیش رفتیم و در بحث اورهال ها نیز نشان دادیم که می توانیم در بخش بومی سازی قطعات و تجهیزات، قوی عمل کنیم.

چگنی با بیان که در پروژه های توسعه ای صنعت گاز هم توانستیم گام های بلندی برداریم، گفت: در این راستا، در دست اقدام بودن بیش از 3000 میلیارد تومان پروژه جاری در صنعت گاز، مؤید همین نکته است.

معاون وزیر نفت در امور گاز در ادامه، افزود: تلاش کردیم تا با باز کردن جبهه های جدید اقتصادی در صنعت گاز، هم پروژه های ناتمام را به انجامی درست برسانیم و هم با افزایش توانمندی خود در این صنعت، روز به روز بالنده تر شویم.

وی درگیر کردن بسیاری از استان ها به عنوان استان معین را برای تسریع در گازرسانی به استان های باقیمانده کشور را، اقدامی بایسته دانست و تصریح کرد: وظیفه ماست که پروژه های ناتمام گازرسانی در استان های کمتر برخوردار را هرچه سریع تر به اتمام رسانده و آسایش و رفاه را برای این مردم به ارمغان آوریم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به ناترازی موجود گاز در کشور، اظهار کرد: با توجه به این مساله که تلاش برای رفع آن همچنان در اولویت کارهای ماست، ولی به هرحال برای عبور از فصل زمستان، ناچار به اعمال محدودیت هایی در سایر بخش ها هستیم تا خدای ناکرده، گاز هیچ شهر یا روستایی قطع نشده یا با افت فشار روبرو نشود. چگنی وجود ۳۲۰۰ میلیارد تومان پروژه جاری در صنعت گاز در استان هرمزگان را رقم بسیار بالایی عنوان کرد و گفت: این رقم نشان از اهمیت گاز در این استان دارد و این که پروژه ها باید با قدرت و توان اجرا شود.

وی در پایان، با اشاره به این که متأسفانه ما یکی از مسرف ترین کشورها در زمینه مصرف انرژی هستیم، خاطرنشان کرد: باید بهینه سازی و به تبع آن، هوشمندسازی در اولویت کاری ما قرار گیرد؛ ضمن این که بحث ذخیره سازی روی زمینی مانند احداث واحدهای Mini LNG، ..... نیز بسیار حائز اهمیت است و می تواند در زمان پیک مصرف و ایجاد محدودیت ها، به کمک صنایع بیاید.

شرکت گاز هرمزگان؛ شرکتی پروژه محوردر ادامه این نشست، مسلم رحمانی، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران نیز با بیان این که شرکت گاز استان هرمزگان، شرکتی پروژه محور است، گفت: بر این اساس، نگاه ویژه ای باید به این استان باشد و همانند استان سیستان و بلوچستان، با تعداد بیشتری استان های معین، کار گازرسانی به این استان، سریع تر به انجام برسد.

وی ادامه داد: علاوه بر میزان بالایپروژه های در دست اجرا، در حال حاضر، حدود ۵۷۰۰ میلیارد تومان نیز پروژه هایی داریم که آماده برگزاری مناقصه هستند و حمایت شما به عنوان معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران می تواند در این زمینه، کمک مؤثری باشد.

160 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1322

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت