دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 برابر با 28 آوریل 2024

معاون وزیر نفت در امور گاز در فرآیند جذب در شرکت ملی گاز ایران؛ جذب نیروی انسانی متخصص و متعهد برای هر سازمان، مهم‌ترین اقدام محسوب می‌شود

وجود نظم و انسجامی خاص در روند فرآیند جذب و استخدام نیروهای مورد نیاز شرکت ملی گاز ایران، نشان از برنامه‌ریزی خوب، منسجم و هدفمند مدیریت توسعه منابع انسانی این شرکت دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در جریان دیدار از مرکز مصاحبه استخدامی برگزیدگان جذب انبوه به منظور استخدام در شرکت ملی گاز ایران، با بیان این مطلب، اظهار داشت: در بحث جذب انبوه، اقدامات خوب، نوین و علمی از سوی منابع انسانی شرکت ملی گاز ایران انجام شده که قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: از آن‌جا که همیشه این نیروی انسانی است که پایه‌های اصلی یک سازمان را بنا نهاده و موجب پیشرفت آن می‌شود، لذا جذب نیروی انسانی متخصص و متعهد برای هر سازمان، مهم‌ترین اقدام محسوب می‌شود.

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان این‌که در این روند، شایسته‌گزینی حرف اول را می‌زند، گفت: این مهم، به‌ویژه در صنعتی مثل گاز که جنبه حیاتی برای کشور دارد، بیشتر خود را نشان می‌دهد؛ چراکه این افراد بعدها سکان‌دار اجرای مأموریت‌های مهم در حوزه انرژی می‌شوند.

چگنی گاز را منبع تأمین انرژی بیش از ۷۰ درصد از صنایع کشور عنوان کرد و توضیح داد: بیش از ۱۵۱ هزار صنعت خرد و کلان که برای کشور تولید و اشتغال را به ارمغان می‌آورند، با انرژی گاز تأمین می‌شوند، انتخاب شایسته و بجای افراد برای در دست گرفتن این سکان بزرگ تأمین منبع انرژی به‌عنوان امانت بزرگ مردم، بسیار حائز اهمیت است.

مدیرعامل شرکت گاز ایران افزود: هرچه در این بخش‌ها، نظم و آموزش بیشتر باشد، قطعاً ما از سازمانی فعال‌تر، پویاتر و رو به جلوتری برخوردار خواهیم بود؛ در غیر این صورت، سازمان به ایستایی کامل می‌رسد.

وی ‌با بیان این‌که صنعت گاز به جهت اهمیت حیاتی که دارد، رقیبی در کشور ندارد، تصریح کرد: این مهم ما را وامی‌دارد که در انتخاب افراد، نهایت دقت را به کار گرفته و افرادی را جذب سازمان کنیم که در تراز صنعت گاز باشند و بتوانیم به مرور، دغدغه‌های موجود در این صنعت را برطرف کنیم.

چگنی با بیان این‌که شبکه‌ای از متخصصان صنعت گاز مسئولیت مصاحبه با برگزیدگان آزمون را بر عهده دارند، گفت: حضور افراد خبره در فرآیند مصاحبه منجر به این خواهد شد که نفرات برگزیده با سطح دانشی بالا و کیفیت مطلوبی جذب شوند؛ این افراد، آینده صنعت حیاتی گاز را رقم خواهند زد.

به گفته وی، به همین دلیل، بالاترین استانداردها در فرآیند مصاحبه با افراد در نظر گرفته شده؛ ازجمله این‌که علاوه بر مصاحبه فنی و تخصصی، مصاحبه‌های روانشناختی نیز برگزار خواهد شد.

معاون وزیر نفت در امور گاز در پایان، اظهار کرد: با توجه به درس ‌آموخته‌های این دوره از ارزیابی، باید با شناخت بیشتر در فرآیندهای بعدی شرکت کرده تا بتوانیم فرآیند جذب، شناسایی و بکارگیری جوانان فعال و پویا را به خوبی طی و بهترین‌ها را جذب این صنعت حیاتی کنیم.

گفتنی است، در ابتدای جلسه، سیروس امیری، مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی گاز ایران و معاونان وی در بخش‌های معاونت اداری و پشتیبانی، معاونت تجهیز و توسعه و آموزش و تجهیز نیروی انسانی و نیز، حسین قمی، رئیس تأمین نیروی انسانی، گزارشی از روند فرآیند جذب و استخدام انبوه در این شرکت ارایه کردند.

بنا بر این گزارش، در این فرآیند جذب، ۱۹۸۶ نفر برای مصاحبه‌های فنی، تخصصی و روان‌شناختی پذیرفته شده‌اند که از این تعداد، ۹۴۰ نفر جذب خواهند شد.

187 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1302

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت