جمعه 31 فروردين 1403 برابر با 19 آوریل 2024

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تأکید کرد:تمامی بخش‌های تولید، توزیع و انتقال گاز با تمام ظرفیت در حال فعالیت هستند

براساس آخرین آمارها، روز چهارشنبه، 7 دی‌ماه، از میزان گاز در اختیار قرار داده‌شده به شبکه توزیع، 600 میلیون مترمکعب آن به مصرف بخش خانگی و تجاری رسید؛ از این رو، باید برای جلوگیری از بروز مشکل، بر مدیریت بهینه مصرف، تمرکز ویژه شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این مطلب، درخصوص آخرین وضعیت آمادگی صنعت گاز کشور برای عبور از زمستان گفت: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده در خصوص انجام موفق تعمیرات اساسی در تأسیسات و پالایشگاه‌های گاز کشور، به لطف خدا در موضوع تولید گاز، مشکلی وجود ندارد و با عملکرد حداکثری شبکه تولید (فرآورش گاز در پالایشگاه‌ها) و خطوط انتقال که با تمام ظرفیت در چرخه فعالیت هستند، جریان پایدار گاز در کشور برقرار است.

وی در ادامه، در رابطه با جدیدترین آمار میزان مصرف گاز در کشور، افزود: در حال حاضر، میزان مصرف روزانه گاز در بخش خانگی و تجاری (صنایع غیرعمده) حدود 600 میلیون مترمکعب است و پیش‌بینی می‌شود در هفته آینده با توجه به کاهش بیشتر دما، میزان مصرف در این بخش تا 650 میلیون مترمکعب افزایش پیدا کند.

چگنی خاطرنشان کرد: صعودی بودن میزان مصرف در هفته‌های بعد نیز تابع شدت کاهش و افزایش دما است. این انتظار وجود دارد که امسال به رکورد مصرف روزانه بیش از 740 میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی و تجاری برسیم. این به منزله افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری تا حدود 60 میلیون مترمکعب، بیش از سال گذشته است.

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان این‌که بیشترین میزان مصرف ثبت شده گاز در سال گذشته در بخش خانگی و تجاری حدود 690 میلیون مترمکعب بود، گفت: تولید گاز کشور در وضعیت مطلوبی است و آنچه در بحث ناترازی گاز به عنوان چالش مدنظر باید قرار داد، مسئله مصرف گاز است؛ با این حال، شکر خدا تاکنون در بخش خانگی و تجاری قطعی گاز و افت فشار گاز گزارش نشده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به این‌که حفظ جریان پایدار گاز مشترکین خانگی و تجاری برای این شرکت در اولویت مأموریت‌های محوله قرار دارد، گفت: بنا بر آخرین آمار میزان تولید و فرآورش گاز کشور در روز چهارشنبه 7 دی ماه، با توجه به میزان مصرف در دو بخش خانگی و تجاری و با توجه به روند افزایشی برودت دما و افزایش مصرف، ناچاریم در بحث گازرسانی به صنایع، اعمال مدیریت و محدودیت لحاظ کنیم.

چگنی در ادامه، تصریح کرد: بر این اساس، با توجه به این‌که در حال حاضر در وضعیت حداکثری تولید گاز در کشور هستیم، امیدواریم که هموطنان با مدیریت بهینه مصرف، این امکان را برای خادمان خود در شرکت ملی گاز ایران فراهم کنند تا گازرسانی به صنایع را نیز بدون اعمال محدودیت‌های بیشتر، ادامه دهیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در بخش دیگری از سخنان خود، در رابطه با اعمال تعرفه‌های جدید و طرح پایش دمای ادارات و مراکز عمومی گفت: تعرفه‌های جدید درحقیقت در راستای ابلاغ آیین‌نامه اجرایی بند «ک» تبصره 15 از سوی دولت اعمال شده، ضمن آن‌که ذکر این نکته ضروری است که در این طرح، تعرفه 3 پلکان اول بدون هیچ تغییری نسبت به گذشته اعمال می‌شود و افزایش تعرفه‌ها تنها مربوط به مشترکین پلکان 4 تا 12 با شرایط خاص است.

وی در پایان، اظهار کرد: همچنین در چارچوب طرح پایش دما و مصرف در ادارات دولتی و مراکز عمومی، تاکنون 84 هزار مورد پایش صورت گرفته که از این میان، پس از صدور اخطارهای قانونی، گاز 900 مورد از از این مراکز قطع شد. نکته قابل توجه این‌که در جریان این پایش‌ها، برخی سازمان‌های تابعه وزارت نفت هم مشمول قطع جریان گاز شدند.

248 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1115

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت