جمعه 10 فروردين 1403 برابر با 29 مارس 2024

وزیر نفت در صبحگاه مشترک بسیج وزارت نفت:تفکر بسیجی حاکم بر صنعت نفت امروز موجب شده که به بالاترین فروش نفت برسیم

وزیر نفت گفت: به فضل الهی با همت و تفکر بسیجی که امروز در صنعت نفت شاهد هستیم، توانستیم در آبان ماه صادرات نفت و میعانات را به بالاترین میزان برسانیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، جواد اوجی، وزیر نفت پیش از ظهر امروز اول آذرماه، در مراسم صبحگاه مشترک بسیجیان وزارت نفت که با حضور سردار ابوالقاسم چمن، معاون اجرایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جمعی از فرماندهان و بسیجیان صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش و پخش برگزار شد، اظهار کرد: با ابتکار بنیانگذار انقلاب اسلامی، امام راحل (ره)، بسیج مردمی شکل گرفت که هدف آن، استفاده از ظرفیت مردم برای پیشبرد اهداف انقلاب و نظام کشور بود و در جنگ تحمیلی نیز این امر مهم، خود را نشان داد و با همت بسیجیان سلحشور و دیگر نیروهای نظامی، یک وجب از خاک میهن عزیزمان به دست دشمن نیفتد.

وی با بیان این‌که تفکر و استفاده از ظرفیت مردم پس از جنگ، منجر به تشکیل بسیج سازندگی شد و در تمامی عرصه‌ها شکوفایی و پیشرفت قابل چشمگیری از سوی این نیروها رقم خورد، بیان کرد: به فضل خدا امروز هم دولت سیزدهم همین رویکرد یعنی استفاده از ظرفیت مردم را در پیش گرفته و با تلاش و کوشش شبانه‌روزی نخواهد گذاشت هدف دشمنان برای تضعیف و گسستگی نظام به تحقق به پیوندد.

اوجی در ادامه، خاطرنشان کرد: سال گذشته، در بحث تأمین امنیت انرژی کشور با توجه به پیشی گرفتن میزان مصرف از تولید، بسیاری بر این باور بودند مشکلاتی برای کشور بوجود خواهد آمد، ولی به فضل خدا و با تدابیری که اندیشیده شده بود و همکاری و همدلی شما کارکنان، زمستان را بدون هیچ مشکلی سپری کردیم.

وی تصریح کرد: طی سال‌های گذشته، سرمایه‌گذاری قابل توجهی در حوزه صنعت نفت و گاز صورت نگرفته بود ولی در این دولت با برنامه‌ریزی انجام شده و بودجه تعیین شده، کار اجرایی در زمینه افزایش ظرفیت پالایشی کشور و احداث پترو پالایشگاه‌ها چند ماهی است که آغاز شده است.

اوجی در ادامه سخنان خود با بیان این که در سال گذشته در جمع شما بسیجیان قول دادم افزایش صادرات نفت را رقم خواهیم زد، اذعان کرد: در حال حاضر، با وجود بالاترین تحریم‌ها از سوی دشمنان، در آبان ماه بالاترین میزان صادرات نفت، میعانات، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی را داشتیم.

وزیر نفت با اشاره به این که در بحث دیپلماسی انرژی نیز دستاوردهایی داشتیم، بیان کرد: در این دولت با بعضی از کشورهای همسایه، 3 تا 4 برابر مبادلات تجاری شکل گرفته، ضمن این که در زمینه احداث، بهره برداری یا استفاده از پالایشگاه های فراسرزمینی در بعضی از کشورها از این ظرفیت استفاده می‌کنیم که به عنوان یکی از دستاوردهای این دولت در سخنان اخیر رهبر انقلاب (مدظله العالی) نیز از آن یاد شده است.

اوجی همچنین در حوزه استفاده از کالای ساخت داخل و همکاری با شرکت‌های دانش بنیان طی سخنانی گفت: در حال حاضر، شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه صنعت نفت و گاز از 150 شرکت به 500 شرکت رسیده و بسیاری از تجهیزات مورد نیاز صنعت که ارزبری دارد را با عقد قراردادهایی، از داخل تأمین می‌کنیم.

به گفته اوجی، نزدیک به 3 میلیارد دلار قرارداد و تفاهم نامه در بحث ساخت کالا برای ساخت و تأمین کالاهایی که ارزبری داشته‌اند، به امضا رسیده و بیش از 70 الی 75 درصد اقلام مورد نیاز صنعت نفت از سوی سازندگان داخلی تأمین می‌شود.

وزیر نفت ادامه داد: امروز ساخت ایستگاه های تقویت فشار و سازه‌های عظیمی که در دریا و فازهای پارس جنوبی نصب و بهره برداری می شود، در داخل ساخته می شوند.

وی با بیان این که در احداث پترو پالایشگاه ها و توسعه میادین، امروز بیش از 20 میلیارد دلار قرارداد بسته شده است، اظهار کرد:40 میلیارد دلار هم تفاهم‌نامه داریم که به فضل خدا تبدیل به قرارداد می‌شود.

اوجی در پایان گفت: مطمئن باشید تلاش‌ها، فعالیت‌ها و خدمات شما به کشور و مردم، دشمنان را مأیوس خواهد کرد و از شما نیز در جای جای این صنعت، تشکر و قدردانی می‌کنم.

307 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1092

آخرین اخبار

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت