جمعه 07 ارديبهشت 1403 برابر با 25 آوریل 2024

معاون وزیر نفت در امور گاز؛ پدافند غیرعامل؛ نیاز حیاتی صنعت گاز

ما بر این باوریم که HSE یک مقوله کاملاً تخصصی و دانشی است که ابعاد مختلفی دارد؛ ضمن آن‌که رشد و بالندگی هر روزه آن با توجه به ارتقای فناوری‌های موجود در صنعت گاز که موجب تغییر شرایط می‌شود، داشتن پدافند غیرعامل را امری ضروری و کاملاً الزامی می‌سازد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در نشست تخصصی پدافند غیرعامل HSE در صنعت گاز کشور که با حضور معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور، مدیرکل HSE و پدافند غیرعامل وزارت نفت و جمعی از مدیران ارشد ستادی و شرکت‌های تابعه در سالن همایش شهید رجایی ساختمان مرکزی شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، با بیان این مطلب و تبریک هفته پدافند غیرعامل، اظهار داشت: باید انسجامی  در مواجهه با این حوزه که مأموریت و مسئولیت ماست، ایجاد شود، چه در بخش پرسنل و چه در بخش تجهیزات؛ در غیر این صورت، خسارت مادی و معنوی آن به سازمان و به تبع آن، کشور، خواهد رسید.

وی با ابراز امیدواری از برگزاری چنین همایش‌هایی در خصوص مؤثر بودن آن در جهت پیشبرد اهداف صنعت گاز، تصریح کرد: برای انسجام بخشی به این مقوله مهم، ابتدا باید یک راهبرد را برای مدیریت پیشگیرانه در این حوزه در دستور کار قرار داده و پس از مطالعه‌ای همه‌جانبه، خروجی آن را به عنوان یک راهبرد محوری در صنعت که منبعث از این پژوهش همه‌جانبه با در نظر گرفتن همه متغیرها (اعم از درونی و بیرونی) است، در نظر گرفته و آن را به کار بگیریم.

چگنی با بیان این‌که باید برای شرایط موجود، تمهیدات لازم را به کار بگیریم، گفت: در بحث پدافند غیرعامل، قاعده مهم مدیریتی که همانا بهبود مستمر می‌باشد نیز، در آن جاری است؛ پس نمی‌توان مقطعی به آن پرداخت و بعد غافل شد. باید این کار شبانه‌روزی باشد و بطور مداوم به آن پرداخت تا بتوان با دشمن مقابله کرد. پس بهبود مستمر، یکی از پارامترهای مهم در پدافند غیرعامل و HSE است.

معاون وزیر نفت در امور گاز ادامه داد: اصول و الزامات HSE تمام قد در خدمت پایداری و توسعه پایدار سازمان است، ضمن این که کمک می‌کند منابع ارزشمند انسانی سازمان نیز به‌طور کامل در خدمت سازمان باشند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این که همه می‌دانیم این شرکت کاملاً عملیاتی بوده و مأموریتی که بر دوش دارد، بسیار حساس و حیاتی است، ادامه داد: این شرکت، شرکتی بسیار پرکار و به تبع آن، واحد HSE شرکت نیز باید همواره بیدار باشد.

چگنی تصریح کرد: این که در مقایسه با سایر شرکت‌ها در سطح بین‌الملل، شرکت ملی گاز ایران به لطف خدا و در سایه تلاش همه همکاران، شرکتی سرآمد و در سطح بسیار بالایی است، نشان از آن دارد که ما در تمامی سطوح و مقاطع باید با چشم باز عمل کنیم.

وی در پایان، با تشکر از تمامی سخت‌کوشان این عرصه که برای تداوم پایداری تولید تلاش می‌کنند و اشاره به این‌که ما باید در مسیر سیاست‌گذاری در حوزه پدافند غیرعامل که حوزه‌ای راهبردی است، گام برداریم، خاطرنشان کرد: چنان‌چه محوریت و اساس کارهای ما، نیروی انسانی باشد، به تبع آن، همه جهت‌گیری‌های سازمان نیز به‌ویژه در بحث مؤلفه‌های مهم می‌تواند سمت و سوی صحیح خود را پیدا کرده و با آموزش صحیح، تغییر و تحولی مثبت را برای سازمان رقم بزند.

 

377 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1080

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت