یکشنبه 02 دی 1403 برابر با 22 دسامبر 2024

مناقصه ها و مزایده ها

مناقصه ها و مزایده ها (364)

یکشنبه, 30 خرداد 1400

خريد اقلام تقاضاي شماره 9847660 مربوط به ماژولها و تجهيزات پانل سيستم Fire & Gas طرح توسعه تاسيسات تبريز

آگهي مناقصه عمومي يك مرحله اي با ارزيابي ساده

(شماره مناقصه: 87100045 )، ( كد فراخوان در پايگاه ملي اطلاع رساني مناقصات: 53088819)

(شماره فراخوان در سامانه تداركات الكترونيكي دولت: 2000091592000007)

نام و نشاني دستگاه مناقصه­ گزار: شركت انتقال گاز ايران (منطقه هشت عمليات انتقال گاز)، تبريز، كيلومتر پانزده جاده تبريز ـ آذرشهر، بعد از سه­ راهي پالايشگاه، نرسيده به شهرك صنعتي شهيد رجايي، صندوق پستي 367 ـ 51745، سايت اينترنتي www.nigcdist8.ir

1 ـ موضوع و نوع مناقصه: خريد اقلام تقاضاي شماره 9847660 مربوط به ماژولها و تجهيزات پانل سيستم Fire & Gas طرح توسعه تاسيسات تبريز بصورت مناقصه عمومي يك مرحله اي، به مدت نه ماه تقويمي.

2 ـ مبلغ تضمين شركت در فرآيند ارجاع كار: 950 475 352 ريال مطابق بند الف ماده 5 آيين نامه تضمين معاملات دولتي (تصويب نامه شماره 123402/ت 50659 تاريخ 22/09/1394) در وجه شركت انتقال گاز ايران (منطقه 8 عمليات انتقال گاز).

3 ـ نحوه دريافت اسناد مناقصه:

كليه مراحل برگزاري مناقصه از دريافت، تكميل، عودت، تحويل، بازگشايي فرمها و پيشنهاد قيمت مناقصه گران، از طريق درگاه سامانه تداركات الكترونيكي دولت (ستاد) به آدرس www.setadiran.ir انجام خواهد شد. لازم است مناقصه گران درصورت عدم عضويت قبلي، مراحل ثبت نام در سايت مذكور و دريافت گواهي امضاي الكترونيكي را جهت شركت در مناقصه محقق سازند. تاريخ انتشار فراخوان در سامانه روز يكشنبه مورخ 30/03/1400 مي­باشد.

3-1- شايان ذكر است مناقصه گراني مجاز به شركت در اين مناقصه مي باشند كه داراي شناسه ملي/پروانه كسب، شماره اقتصادي بوده و تصوير اين مدارك را به همراه مستندات مربوطه، در سامانه ستاد بارگذاري نمايند.

3-2- هزينه دريافت اسناد تجديد مناقصه و فرمها از سايت سامانه تداركات الكترونيكي دولت به مبلغ 500/000 ريال بوده كه به صورت الكترونيكي واريز خواهد شد.

4-آخرين مهلت دريافت (دانلود) اسناد مناقصه و فرمها: روز چهارشنبه مورخ 09/04/1400 ساعت 14:00

5 - آخرين مهلت عودت (بارگذاري) اسناد مناقصه و فرمها: روز چهارشنبه مورخ 23/04/1400 ساعت 11:00

6 - زمان گشايش پيشنهادها: روز يكشنبه مورخ 27/04/1400 ساعت 10:00

7 ـ جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره­ تلفن 31444173-041 و يا دورنگار 31444175-041 تماس حاصل فرماييد.

اطلاعات تماس سامانه ستاد جهت انجام مراحل عضويت در سامانه:

مركز تماس: 41934-021   /   1456-021

دفتر ثبت نام: 88969737 و 85193768

                                                                           روابط عمومي منطقه 8 عمليات انتقال گاز

تاريخ درج آگهي: 1400/3/30

یکشنبه, 23 خرداد 1400

خريد 22 عدد شير پلاگ 4 و6 و 16 اينچ تقاضاي شماره 4571897228

آگهي مناقصه عمومي دو مرحله اي با ارزيابي فني بازرگاني

(شماره مناقصه: 87100044 )، ( كد فراخوان در پايگاه ملي اطلاع رساني مناقصات: 53088822)

(شماره فراخوان در سامانه تداركات الكترونيكي دولت: 2000091592000006)

نام و نشاني دستگاه مناقصه­ گزار: شركت انتقال گاز ايران (منطقه هشت عمليات انتقال گاز)، تبريز، كيلومتر پانزده جاده تبريز ـ آذرشهر، بعد از سه­ راهي پالايشگاه، نرسيده به شهرك صنعتي شهيد رجايي، صندوق پستي 367 ـ 51745 سايت اينترنتي www.nigcdist8.ir

1 ـ موضوع و نوع مناقصه: خريد22 عدد شير پلاگ 4 و6 و 16 اينچ تقاضاي شماره 4571897228 بصورت مناقصه عمومي دو مرحله اي، به مدت سه ماه تقويمي.

2 ـ مبلغ تضمين شركت در فرآيند ارجاع كار: 000 500 711 ريال مطابق بند الف ماده 5 آيين نامه تضمين معاملات دولتي (تصويب نامه شماره 123402/ت 50659 تاريخ 22/09/1394) در وجه شركت انتقال گاز ايران (منطقه 8 عمليات انتقال گاز).

3 ـ نحوه دريافت اسناد مناقصه:

كليه مراحل برگزاري مناقصه از دريافت، تكميل، عودت، تحويل، بازگشايي فرمها و پيشنهاد قيمت مناقصه گران، از طريق درگاه سامانه تداركات الكترونيكي دولت (ستاد) به آدرس www.setadiran.ir انجام خواهد شد. لازم است مناقصه گران درصورت عدم عضويت قبلي، مراحل ثبت نام در سايت مذكور و دريافت گواهي امضاي الكترونيكي را جهت شركت در مناقصه محقق سازند. تاريخ انتشار فراخوان در سامانه روز يكشنبه مورخ 23/03/1400 مي­باشد.

3-1- شايان ذكر است مناقصه گراني مجاز به شركت در اين مناقصه مي باشند كه داراي شناسه ملي/پروانه كسب، شماره اقتصادي بوده و تصوير اين مدارك را به همراه مستندات مربوطه، در سامانه ستاد بارگذاري نمايند.

3-2- هزينه دريافت اسناد تجديد مناقصه و فرمها از سايت سامانه تداركات الكترونيكي دولت به مبلغ 500/000 ريال بوده كه به صورت الكترونيكي واريز خواهد شد.

4-آخرين مهلت دريافت (دانلود) اسناد مناقصه و فرمها: روز چهارشنبه مورخ 02/04/1400 ساعت 14:00

5 - آخرين مهلت عودت (بارگذاري) اسناد مناقصه و فرمها: روز چهارشنبه مورخ 16/04/1400 ساعت 11:00

6 - زمان گشايش پيشنهادها: روز يكشنبه مورخ 20/04/1400 ساعت 11:30

7 ـ جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره­ تلفن 31444173-041 و يا دورنگار 31444175-041 تماس حاصل فرماييد.

اطلاعات تماس سامانه ستاد جهت انجام مراحل عضويت در سامانه:

مركز تماس: 41934-021   /   1456-021

دفتر ثبت نام: 88969737 و 85193768

                                                                                         روابط عمومي منطقه 8 عمليات انتقال گاز

تاريخ درج آگهي: 1400/3/23

یکشنبه, 23 خرداد 1400

خريد ادوات وايبريشن بيرينگ 2 مرند و مرگنلر

آگهي مناقصه عمومي يك مرحله اي با ارزيابي ساده

(شماره مناقصه: 87100042 )،( كد فراخوان در پايگاه ملي اطلاع رساني مناقصات: 53088818)

(شماره فراخوان در سامانه تداركات الكترونيكي دولت: 2000091592000005)

نام و نشاني دستگاه مناقصه­ گزار: شركت انتقال گاز ايران (منطقه هشت عمليات انتقال گاز)، تبريز، كيلومتر پانزده جاده تبريز ـ آذرشهر، بعد از سه­ راهي پالايشگاه، نرسيده به شهرك صنعتي شهيد رجايي، صندوق پستي 367 ـ 51745، سايت اينترنتي www.nigcdist8.ir

1 ـ موضوع و نوع مناقصه: خريد ادوات وايبريشن بيرينگ 2 مرند و مرگنلر بصورت مناقصه عمومي يك مرحله اي، به مدت شش ماه تقويمي.

2 ـ مبلغ تضمين شركت در فرآيند ارجاع كار: 000 000 375 ريال مطابق بند الف ماده 5 آيين نامه تضمين معاملات دولتي (تصويب نامه شماره 123402/ت 50659 تاريخ 22/09/1394) در وجه شركت انتقال گاز ايران (منطقه 8 عمليات انتقال گاز).

3 ـ نحوه دريافت اسناد مناقصه:

كليه مراحل برگزاري مناقصه از دريافت، تكميل، عودت، تحويل، بازگشايي فرمها و پيشنهاد قيمت مناقصه گران، از طريق درگاه سامانه تداركات الكترونيكي دولت (ستاد) به آدرس www.setadiran.ir انجام خواهد شد. لازم است مناقصه گران درصورت عدم عضويت قبلي، مراحل ثبت نام در سايت مذكور و دريافت گواهي امضاي الكترونيكي را جهت شركت در مناقصه محقق سازند. تاريخ انتشار فراخوان در سامانه روز يكشنبه مورخ 23/03/1400 مي­باشد.

3-1- شايان ذكر است مناقصه گراني مجاز به شركت در اين مناقصه مي باشند كه داراي شناسه ملي/پروانه كسب، شماره اقتصادي بوده و تصوير اين مدارك را به همراه مستندات مربوطه، در سامانه ستاد بارگذاري نمايند.

3-2- هزينه دريافت اسناد تجديد مناقصه و فرمها از سايت سامانه تداركات الكترونيكي دولت به مبلغ 500/000 ريال بوده كه به صورت الكترونيكي واريز خواهد شد.

4-آخرين مهلت دريافت (دانلود) اسناد مناقصه و فرمها: روز چهارشنبه مورخ 02/04/1400 ساعت 14:00

5 - آخرين مهلت عودت (بارگذاري) اسناد مناقصه و فرمها: روز چهارشنبه مورخ 16/04/1400 ساعت 11:00

6 - زمان گشايش پيشنهادها: روز يكشنبه مورخ 20/04/1400 ساعت 10:00

7 ـ جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره­ تلفن 31444173-041 و يا دورنگار 31444175-041 تماس حاصل فرماييد.

اطلاعات تماس سامانه ستاد جهت انجام مراحل عضويت در سامانه:

مركز تماس: 41934-021   /   1456-021

دفتر ثبت نام: 88969737 و 85193768

                                                                         روابط عمومي منطقه 8 عمليات انتقال گاز

تاريخ درج آگهي: 1400/3/23

سه شنبه, 11 خرداد 1400

خريد اقلام تقاضاي شماره 9843660 بشرح پيوست و به تعداد 12 قلم مربوط به سنسورها و تجهيزات كنترل ارتعاش واحدهاي الكتروكمپرسوري تاسيسات تبريز

آگهي مناقصه عمومي يك مرحله اي با ارزيابي ساده

(شماره مناقصه: 87100041 )، ( كد فراخوان در پايگاه ملي اطلاع رساني مناقصات: 52085120)

(شماره فراخوان در سامانه تداركات الكترونيكي دولت: 2000091592000004)

نام و نشاني دستگاه مناقصه­ گزار: شركت انتقال گاز ايران (منطقه هشت عمليات انتقال گاز)، تبريز، كيلومتر پانزده جاده تبريز ـ آذرشهر، بعد از سه­ راهي پالايشگاه، نرسيده به شهرك صنعتي شهيد رجايي، صندوق پستي 367 ـ 51745 سايت اينترنتي www.nigcdist8.ir

1 ـ موضوع و نوع مناقصه: خريد اقلام تقاضاي شماره 9843660 بشرح پيوست و به تعداد 12 قلم مربوط به سنسورها و تجهيزات كنترل ارتعاش واحدهاي الكتروكمپرسوري تاسيسات تبريز بصورت مناقصه عمومي يك مرحله اي، به مدت شش ماه تقويمي.

2 ـ مبلغ تضمين شركت در فرآيند ارجاع كار: 000 650 503 ريال مطابق بند الف ماده 6 آيين نامه تضمين معاملات دولتي (تصويب نامه شماره 123402/ت 50659 تاريخ 22/09/1394) در وجه شركت انتقال گاز ايران (منطقه 8 عمليات انتقال گاز).

3 ـ نحوه دريافت اسناد مناقصه:

كليه مراحل برگزاري مناقصه از دريافت، تكميل، عودت، تحويل، بازگشايي فرمها و پيشنهاد قيمت مناقصه گران، از طريق درگاه سامانه تداركات الكترونيكي دولت (ستاد) به آدرس www.setadiran.ir انجام خواهد شد. لازم است مناقصه گران درصورت عدم عضويت قبلي، مراحل ثبت نام در سايت مذكور و دريافت گواهي امضاي الكترونيكي را جهت شركت در مناقصه محقق سازند. تاريخ انتشار فراخوان در سامانه روز سه شنبه مورخ 11/03/1400 مي­باشد.

3-1- شايان ذكر است مناقصه گراني مجاز به شركت در اين مناقصه مي باشند كه داراي شناسه ملي/پروانه كسب، شماره اقتصادي بوده و تصوير اين مدارك را به همراه مستندات مربوطه، در سامانه ستاد بارگذاري نمايند.

3-2- هزينه دريافت اسناد تجديد مناقصه و فرمها از سايت سامانه تداركات الكترونيكي دولت به مبلغ 000/500 ريال بوده كه به صورت الكترونيكي واريز خواهد شد.

4-آخرين مهلت دريافت (دانلود) اسناد مناقصه و فرمها: روز شنبه مورخ 22/03/1400 ساعت 14:00

5 - آخرين مهلت عودت (بارگذاري) اسناد مناقصه و فرمها: روز چهارشنبه مورخ 02/04/1400 ساعت 11:00

6 - زمان گشايش پيشنهادها: روز يكشنبه مورخ 06/04/1400 ساعت 10:00

7 ـ جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره­ تلفن 31444173-041 و يا دورنگار 31444175-041 تماس حاصل فرماييد.

اطلاعات تماس سامانه ستاد جهت انجام مراحل عضويت در سامانه:

مركز تماس: 41934-021   /   1456-021

دفتر ثبت نام: 88969737 و 85193768

                                                                           روابط عمومي منطقه 8 عمليات انتقال گاز

تاريخ درج آگهي: 1400/3/11

یکشنبه, 29 فروردين 1400

اجراي طرح Anti Icing در توربين SGT600 واحدهاي B,C و ساخت و نصب طرح اصلاح Snow Hood واحد C تاسيسات هشترود

آگهي تجديد مناقصه عمومي يك مرحله اي با ارزيابي ساده

(شماره مناقصه: 87190009 )، ( كد فراخوان در پايگاه ملي اطلاع رساني مناقصات: 47063399 )

(شماره فراخوان در سامانه تداركات الكترونيكي دولت: 2000091592000002 )

نام و نشاني دستگاه مناقصه­ گزار: شركت انتقال گاز ايران (منطقه 8 عمليات انتقال گاز) به نشاني تبريز- كيلومتر 15 جاده تبريز-آذرشهر- بعد از سه­ راهي پالايشگاه- نرسيده به شهرك صنعتي شهيد رجايي- ساختمان مركزي منطقه هشت عمليات انتقال گاز، سايت اينترنتي www.nigcdist8.ir

1 ـ موضوع و نوع مناقصه: اجراي طرح Anti Icing در توربين SGT600 واحدهاي B,C و ساخت و نصب طرح اصلاح Snow Hood واحد C تاسيسات هشترود، بصورت عمومي يك مرحله اي با ارزيابي ساده .

2 ـ مبلغ تامين اعتبار پروژه: 000 440 307 5   ريال .

3- قيمت ها متناسب با كالاي ساخت داخل با لحاظ كيفيت ارائه گردد.

4 ـ مبلغ تضمين شركت در فرآيند ارجاع كار: دويست و هفتاد ميليون ريال ، مطابق بند" الف" ماده "6" آيين نامه تضمين معاملات دولتي (تصويب نامه شماره 123402/ت 50659 تاريخ 22/09/1394) در وجه شركت انتقال گاز ايران (منطقه 8 عمليات انتقال گاز)

مناقصه گران موظفند ضمن بارگذاري تصوير ضمانتنامه مذكور در سامانه ستاد ، پاكت "الف" (حاوي اصل ضمانتنامه) را بصورت فيزيكي حداكثر تا پايان مهلت عودت اسنادمناقصه (تا ساعت 14:00 روز چهارشنبه مورخ 22/02/1400) تحويل دستگاه مناقصه گزار به آدرس : تبريز - كيلومتر 15 جاده آذرشهر- نرسيده به شهرك صنعتي رجايي- ساختمان مركزي منطقه 8 عمليات انتقال گاز- طبقهسوم اتاق 415 دفتركميسيون مناقصات نمايند.

5 ـ نحوه دريافت اسناد مناقصه، فرمها، عودت، تحويل، بازگشايي و پيشنهاد قيمت مناقصه گران: كليه مراحل برگزاري فراخوان از دريافت و تحويل اسناد مناقصه تا ارسال دعوتنامه جهت ساير مراحل مناقصه، از طريق درگاه سامانه تداركات الكترونيكي دولت (ستاد) به آدرس www.setadiran.ir انجام خواهد شد . لازم است مناقصه گران در صورت عدم عضويت قبلي، مراحل ثبت نام در سايت مذكور و دريافت گواهي امضاي الكترونيكي را جهت شركت در مناقصه محقق سازند .

تاريخ انتشار فراخوان در سامانه ستاد روز دوشنبه مورخ 30/01/1400 مي­باشد.

5-1- مناقصه گراني مجاز به شركت در اين مناقصه مي باشند كه داراي گواهينامه صلاحيت فعاليت معتبر پايه 5 رشته تاسيسات و تجهيزات يا پايه 5 رشته نفت و گاز از سازمان برنامه و بودجه كشور، گواهينامه صلاحيت ايمني پيمانكاران از اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي بوده كه مي بايست تصاوير اين مدارك را با مستندات مربوطه، در سامانه ستاد بارگذاري نمايند.

5-2- هزينه دريافت فايل اسناد مناقصه / فرم ها از سايت سامانه ستاد برابر 500/000 ريال مي باشد.

6-آخرين مهلت دريافت (دانلود) اسناد مناقصه، فرمها: روز سه شنبه مورخ 07/02/1400 ساعت 14:00

7 ـ آخرين مهلت بارگذاري/عودت اسناد مناقصه، فرمها: روز چهارشنبه مورخ 22/02/1400 ساعت 14:00

8 ـ زمان و مكان گشايش پاكات پيشنهاد قيمت : روز يكشنبه مورخ 26/02/1400 ساعت 10:00 در اتاق كميسيون مناقصات منطقه 8 عمليات انتقال گاز .

9- جهت كسب اطلاعات بيشتر و در صورت نياز به توضيح فني و اجرايي با شماره تلفن 31444377-041 و موارد پيماني و اسنادي با شماره تلفن 31444177-041 و دورنگار 31444175-041 تماس حاصل فرمائيد.

10- اطلاعات تماس سامانه ستاد جهت انجام مراحل عضويت در سامانه:

مركز تماس 41934-021   و 1456-021               دفتر ثبت نام : 88969737 و 85193768

                                                                                            روابط عمومي منطقه 8 عمليات انتقال گاز

تاريخ درج آگهي: 1400/01/30

شنبه, 28 فروردين 1400

اجراي طرح Anti Icing سه دستگاه توربين GE10-2 نئوپنيون مرگنلر

آگهي تجديد مناقصه عمومي يك مرحله اي با ارزيابي ساده

(شماره مناقصه: 87190008 )، ( كد فراخوان در پايگاه ملي اطلاع رساني مناقصات: 47063400 )

(شماره فراخوان در سامانه تداركات الكترونيكي دولت: 2000091592000003 )

نام و نشاني دستگاه مناقصه­ گزار: شركت انتقال گاز ايران (منطقه 8 عمليات انتقال گاز) به نشاني تبريز- كيلومتر 15 جاده تبريز-آذرشهر- بعد از سه­ راهي پالايشگاه- نرسيده به شهرك صنعتي شهيد رجايي- ساختمان مركزي منطقه هشت عمليات انتقال گاز، سايت اينترنتي www.nigcdist8.ir

1 ـ موضوع و نوع مناقصه: اجراي طرح Anti Icing سه دستگاه توربين GE10-2 نئوپنيون مرگنلر، بصورت عمومي يك مرحله اي با ارزيابي ساده .

2 ـ مبلغ تامين اعتبار پروژه: 000 600 117 5   ريال .

3- قيمت ها متناسب با كالاي ساخت داخل با لحاظ كيفيت ارائه گردد.

4 ـ مبلغ تضمين شركت در فرآيند ارجاع كار: دويست و پنجاه و شش ميليون ريال ، مطابق بند" الف" ماده "6" آيين نامه تضمين معاملات دولتي (تصويب نامه شماره 123402/ت 50659 تاريخ 22/09/1394) در وجه شركت انتقال گاز ايران (منطقه 8 عمليات انتقال گاز)

مناقصه گران موظفند ضمن بارگذاري تصوير ضمانتنامه مذكور در سامانه ستاد ، پاكت "الف" (حاوي اصل ضمانتنامه) را بصورت فيزيكي حداكثر تا پايان مهلت عودت اسنادمناقصه (تا ساعت 14:00 روز چهارشنبه مورخ 22/02/1400) تحويل دستگاه مناقصه گزار به آدرس : تبريز - كيلومتر 15 جاده آذرشهر- نرسيده به شهرك صنعتي رجايي- ساختمان مركزي منطقه 8 عمليات انتقال گاز- طبقهسوم اتاق 415 دفتركميسيون مناقصات نمايند.

5 ـ نحوه دريافت اسناد مناقصه، فرمها ، عودت، تحويل، بازگشايي و پيشنهاد قيمت مناقصه گران: كليه مراحل برگزاري فراخوان از دريافت و تحويل اسناد مناقصه تا ارسال دعوتنامه جهت ساير مراحل مناقصه ، از طريق درگاه سامانه تداركات الكترونيكي دولت (ستاد) به آدرس www.setadiran.ir انجام خواهد شد. لازم است مناقصه گران در صورت عدم عضويت قبلي ، مراحل ثبت نام در سايت مذكور و دريافت گواهي امضاي الكترونيكي را جهت شركت در مناقصه محقق سازند .

تاريخ انتشار فراخوان در سامانه ستاد روز دوشنبه مورخ 30/01/1400 مي­باشد.

5-1- مناقصه گراني مجاز به شركت در اين مناقصه مي باشند كه داراي گواهينامه صلاحيت فعاليت معتبر پايه 5 رشته تاسيسات و تجهيزات يا پايه 5 رشته نفت و گاز از سازمان برنامه و بودجه كشور، گواهينامه صلاحيت ايمني پيمانكاران از اداره تعاون ، كار و رفاه اجتماعي بوده كه مي بايست تصاوير اين مدارك را با مستندات مربوطه، در سامانه ستاد بارگذاري نمايند.

5-2- هزينه دريافت فايل اسناد مناقصه / فرم ها از سايت سامانه ستاد برابر 500/000 ريال مي باشد.

6-آخرين مهلت دريافت (دانلود) اسناد مناقصه، فرمها: روز سه شنبه مورخ 07/02/1400 ساعت 14:00

7 ـ آخرين مهلت بارگذاري/عودت اسناد مناقصه، فرمها: روز چهارشنبه مورخ 22/02/1400 ساعت 14:00

8 ـ زمان و مكان گشايش پاكات پيشنهاد قيمت: روز يكشنبه مورخ 26/02/1400 ساعت 11:00 در اتاق كميسيون مناقصات منطقه 8 عمليات انتقال گاز .

9- جهت كسب اطلاعات بيشتر و در صورت نياز به توضيح فني و اجرايي با شماره تلفن 31444377-041 و موارد پيماني و اسنادي با شماره تلفن 31444177-041 و دورنگار 31444175-041 تماس حاصل فرمائيد.

10- اطلاعات تماس سامانه ستاد جهت انجام مراحل عضويت در سامانه :

مركز تماس 41934-021   و 1456-021               دفتر ثبت نام : 88969737 و 85193768

                                      

                                                                                                          روابط عمومي منطقه 8 عمليات انتقال گاز

تاريخ درج آگهي: 1400/01/30

صفحه41 از61

آخرین اخبار

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت