پنج شنبه 20 دی 1403 برابر با 09 ژانویه 2025

مناقصه ها و مزایده ها

مناقصه ها و مزایده ها (367)

یکشنبه, 29 خرداد 1401

خريد ليفتراك برقي 3/5 تن

آگهي مناقصه عمومي يك مرحله اي با ارزيابي ساده

(شماره مناقصه: 87110043)، (كد فراخوان در پايگاه ملي اطلاع رساني مناقصات: 53119981)

(شماره فراخوان در سامانه تداركات الكترونيكي دولت:  2001091592000016)

نام و نشاني دستگاه مناقصه ­گزار: شركت انتقال گاز ايران (منطقه هشت عمليات انتقال گاز)، تبريز، كيلومتر پانزده جاده تبريز ـ آذرشهر، بعد از سه ­راهي پالايشگاه، نرسيده به شهرك صنعتي شهيد رجايي، صندوق پستي 367 ـ 51745  سايت اينترنتي www.nigcdist8.ir

1 ـ موضوع و نوع مناقصه: خريد ليفتراك برقي 3/5 تن منطقه بصورت مناقصه عمومي يك مرحله اي، به مدت سه ماه تقويمي.

2 ـ مبلغ تضمين شركت در فرآيند ارجاع كار: 000 000 600 ريال مطابق بند الف ماده 5 آيين نامه تضمين معاملات دولتي (تصويب نامه شماره 123402/ت 50659 تاريخ 22/09/1394) در وجه شركت انتقال گاز ايران (منطقه 8 عمليات انتقال گاز).

3 ـ نحوه دريافت اسناد مناقصه:

كليه مراحل برگزاري مناقصه از دريافت، تكميل، عودت، تحويل، بازگشايي فرمها و پيشنهاد قيمت مناقصه گران، از طريق درگاه سامانه تداركات الكترونيكي دولت (ستاد) به آدرس www.setadiran.ir انجام خواهد شد. لازم است مناقصه گران درصورت عدم عضويت قبلي، مراحل ثبت نام در سايت مذكور و دريافت گواهي امضاي الكترونيكي را جهت شركت در مناقصه محقق سازند. تاريخ انتشار فراخوان در سامانه روز يكشنبه مورخ 29/03/1401 مي­باشد.

3-1- شايان ذكر است مناقصه گراني مجاز به شركت در اين مناقصه مي باشند كه داراي شناسه ملي/پروانه كسب، شماره اقتصادي بوده و تصوير اين مدارك را به همراه مستندات مربوطه، در سامانه ستاد بارگذاري نمايند.

3-2- هزينه دريافت اسناد مناقصه و فرمها از سايت سامانه تداركات الكترونيكي دولت به مبلغ 500/000 ريال بوده كه به صورت الكترونيكي واريز خواهد شد.

4-آخرين مهلت دريافت (دانلود) اسناد مناقصه و فرمها: روز سه شنبه مورخ 07/04/1401 ساعت 14:00

5 - آخرين مهلت عودت (بارگذاري) اسناد مناقصه و فرمها: روز چهارشنبه مورخ 22/04/1401 ساعت 11:00

 6 - زمان گشايش پيشنهادها: روز يكشنبه مورخ 26/04/1401 ساعت 10:00

7 ـ جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره­ تلفن 31444173-041 و يا دورنگار 31444175-041 تماس حاصل فرماييد.

اطلاعات تماس سامانه ستاد جهت انجام مراحل عضويت در سامانه:

مركز تماس: 1456-021

 

                                                                                     روابط عمومي منطقه 8 عمليات انتقال گاز

 

تاريخ درج آگهي: 1401/3/29

 

شنبه, 28 خرداد 1401

مناقصه تعميرات اضطراري HPC يك دستگاه توربين  مدل زاريا DU80L تاسيسات تكاب

آگهي تجديد مناقصه عمومي يك مرحله اي با ارزيابي كيفي فشرده

(شماره مناقصه : 87100012)، (كد فراخوان در پايگاه ملي اطلاع رساني مناقصات: 53120598 )

(شماره فراخوان در سامانه تداركات الكترونيكي دولت : 2001091592000019)

نام و نشاني دستگاه مناقصه ­گزار: شركت انتقال گاز ايران (منطقه 8 عمليات انتقال گاز) به نشاني تبريز- كيلومتر 15 جاده تبريز-آذرشهر- بعد از سه­ راهي پالايشگاه - نرسيده به شهرك صنعتي شهيد رجايي- ساختمان مركزي منطقه 8 عمليات انتقال گاز، سايت اينترنتي www.nigcdist8.ir

1 ـ موضوع و نوع تجديد مناقصه : مناقصه تعميرات اضطراري HPC يك دستگاه توربين  مدل زاريا DU80L تاسيسات تكاب، به مدت پنج ماه تقويمي به صورت عمومي يك مرحله اي با ارزيابي كيفي فشرده

2 ـ مبلغ تامين اعتبار پروژه :  68/000/000/000 ريال .   

3- قيمت ها متناسب با كالاي ساخت داخل با لحاظ كيفيت ارائه گردد.

4 ـ مبلغ تضمين شركت در فرآيند ارجاع كار : 000 000 400 3 ريال ، مطابق بند" الف" ماده "6 "آيين نامه تضمين معاملات دولتي (تصويب نامه شماره 123402/ت 50659 تاريخ 22/09/1394) دروجه شركت انتقال گاز ايران (منطقه 8 عمليات انتقال گاز).

مناقصه گران مكلفند ضمن بارگذاري تصوير ضمانتنامه مذكور در سامانه ستاد، پاكت "الف" (حاوي اصل ضمانت نامه) را به صورت فيزيكي حداكثر تا پايان مهلت عودت اسناد (ساعت 10:00 روز دوشنبه مورخ 20/04/1401) تحويل دستگاه مناقصه گزار به نشاني : آذربايجانشرقي- كيلومتر 15 جاده تبريز آذرشهر- ساختمان مركزي منطقه8 - طبقه سوم-  اتاق 415 - دفتركميسيون مناقصات نموده و رسيد دريافت نمايند.

5 ـ نحوه دريافت اسناد مناقصه، فرمها ومدارك ارزيابي كيفي، عودت، تحويل، بازگشايي فرمها و مدارك ارزيابي كيفي و پيشنهاد قيمت مناقصه گران: كليه مراحل برگزاري مناقصه از دريافت، تكميل، عودت، تحويل، بازگشايي فرمها و مدارك ارزيابي كيفي و پيشنهاد قيمت مناقصه گران، از طريق درگاه سامانه تداركات الكترونيكي دولت (سامانه ستاد) به آدرس www.setadiran.ir انجام خواهد شد. لازم است مناقصه گران در صورت عدم عضويت قبلي، مراحل ثبت نام در سايت مذكور و دريافت گواهي امضاي الكترونيكي را جهت شركت در مناقصه محقق سازند.

تاريخ انتشار فراخوان در سامانه  ستاد روز شنبه  مورخ 28/3/1401 مي­باشد.

5-1- شايان ذكر است مناقصه گراني مجاز به شركت در اين مناقصه مي باشند كه داراي گواهينامه صلاحيت تعميرات ماشين هاي دوار از معاونت مهندسي وزارت نفت يا گواهينامه صلاحيت معتبر پيمانكاري پايه 5 نفت و گاز از سازمان برنامه و بودجه كشور، گواهينامه صلاحيت معتبر ايمني پيمانكاران از اداره تعاون ، كار و رفاه اجتماعي، آخرين صورت هاي مالي حسابرسي شده منتهي به پايان سال، گواهينامه ثبت نام در نظام ماليات بر ارزش افزوده بوده كه مي بايست تصاوير اين مدارك را به همراه فرمهاي ارزيابي كيفي با مستندات مربوطه، ممهور به مهر و امضاء عوامل مجاز شركت كرده و در سامانه ستاد بارگذاري نمايند.

5-2- هزينه دريافت اسناد مناقصه ، فرم ها و مدارك ارزيابي كيفي از سايت سامانه تداركات الكترونيكي دولت به مبلغ 000 500 ريال بوده كه بصورت الكترونيكي واريز خواهد شد.

 6- آخرين مهلت دريافت (دانلود) اسناد تجديد مناقصه، فرمها و مدارك ارزيابي كيفي:  : روز شنبه  مورخ 04/04/1401 ساعت 14:00

7- آخرين مهلت بارگذاري/عودت اسناد تجديد مناقصه، فرمها و مدارك ارزيابي كيفي: روز دوشنبه   مورخ  20/04/1401  ساعت 10:00

** بديهي است پاكات قيمت مناقصه گراني گشايش خواهد يافت كه حداقل امتياز قابل قبول  55 را از ارزيابي كيفي مناقصه (با شرط كسب حداقل امتياز قابل قبول هر رديف)  بدست آورده باشند. شايان ذكر است مناقصه گراني كه حداقل امتياز ارزيابي كيفي مناقصه را كسب ننمايند پاكات پيشنهاد قيمت آنها گشايش نخواهد يافت.

8- زمان گشايش پاكات پيشنهاد قيمت : روز چهارشنبه   مورخ  22/04/1401  ساعت 10:00

9- پيش پرداخت : 15 درصد بخش اجرا و 15 درصد بخش مصالح (كالا)

10 ـ جهت كسب اطلاعات بيشتر و در صورت نياز به توضيح فني و اجرايي با شماره تلفن 31444707-041 و موارد پيماني و اسنادي با شماره تلفن 31444176-041 و فاكس 31444175-041 تماس حاصل فرمائيد.

اطلاعات تماس سامانه ستاد جهت انجام مراحل عضويت در سامانه:  1456-021         

   دفتر ثبت نام : 88969737  و 85193768

 

                                                                                            روابط عمومي منطقه 8 عمليات انتقال گاز

 

تاريخ درج آگهي: 1401/3/28

یکشنبه, 22 خرداد 1401

خريد كك نفتي براي بازسازي بسترهاي CPS منطقه

آگهي تجديد مناقصه عمومي يك مرحله اي با ارزيابي ساده

(شماره مناقصه: 87110041)، ( كد فراخوان در پايگاه ملي اطلاع رساني مناقصات: 53118828)

(شماره فراخوان در سامانه تداركات الكترونيكي دولت:  2001091592000014)

نام و نشاني دستگاه مناقصه­ گزار: شركت انتقال گاز ايران (منطقه هشت عمليات انتقال گاز)، تبريز، كيلومتر پانزده جاده تبريز ـ آذرشهر، بعد از سه­ راهي پالايشگاه، نرسيده به شهرك صنعتي شهيد رجايي، صندوق پستي 367 ـ 51745  سايت اينترنتي www.nigcdist8.ir

 1 ـ موضوع و نوع تجديد مناقصه: خريد كك نفتي براي بازسازي بسترهاي CPS منطقه بصورت مناقصه عمومي يك مرحله اي، به مدت پنج ماه تقويمي.

 2 ـ مبلغ تضمين شركت در فرآيند ارجاع كار: 000 875 651 ريال مطابق بند الف ماده 5 آيين نامه تضمين معاملات دولتي (تصويب نامه شماره 123402/ت 50659 تاريخ 22/09/1394) در وجه شركت انتقال گاز ايران (منطقه 8 عمليات انتقال گاز).

 3 ـ نحوه دريافت اسناد تجديد مناقصه:

كليه مراحل برگزاري مناقصه از دريافت، تكميل، عودت، تحويل، بازگشايي فرمها و پيشنهاد قيمت مناقصه گران، از طريق درگاه سامانه تداركات الكترونيكي دولت (ستاد) به آدرس www.setadiran.ir انجام خواهد شد. لازم است مناقصه گران درصورت عدم عضويت قبلي، مراحل ثبت نام در سايت مذكور و دريافت گواهي امضاي الكترونيكي را جهت شركت در مناقصه محقق سازند. تاريخ انتشار فراخوان در سامانه روز يكشنبه مورخ 22/03/1401 مي­باشد.

3-1- شايان ذكر است مناقصه گراني مجاز به شركت در اين مناقصه مي باشند كه داراي شناسه ملي/پروانه كسب، شماره اقتصادي بوده و تصوير اين مدارك را به همراه مستندات مربوطه، در سامانه ستاد بارگذاري نمايند.

3-2- هزينه دريافت اسناد مناقصه و فرمها از سايت سامانه تداركات الكترونيكي دولت به مبلغ 500/000 ريال بوده كه به صورت الكترونيكي واريز خواهد شد.

 

4-آخرين مهلت دريافت (دانلود) اسناد تجديد مناقصه و فرمها: روز دوشنبه مورخ 30/03/1401 ساعت 15:00

5 - آخرين مهلت عودت (بارگذاري) اسناد تجديد مناقصه و فرمها: روز شنبه مورخ 11/04/1401 ساعت 12:00

6 - زمان گشايش پيشنهادها: روز يكشنبه مورخ 12/04/1401 ساعت 11:00

 7 ـ جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره­ تلفن 31444173-041 و يا دورنگار 31444175-041 تماس حاصل فرماييد.

اطلاعات تماس سامانه ستاد جهت انجام مراحل عضويت در سامانه:

مركز تماس: 1456-021

 

                                                                                  روابط عمومي منطقه 8 عمليات انتقال گاز

 

تاريخ درج آگهي: 1401/3/22

دوشنبه, 09 خرداد 1401

خريد روغن توربين (طبق ليست مشخصات اعلامي) براي واحدهاي چهار و پنج تاسيسات تبريز

آگهي تجديد مناقصه عمومي يك مرحله اي با ارزيابي ساده

(شماره مناقصه: 87110040)، (كد فراخوان در پايگاه ملي اطلاع رساني مناقصات: 53118320)

(شماره فراخوان در سامانه تداركات الكترونيكي دولت:  2001091592000013)

نام و نشاني دستگاه مناقصه­ گزار: شركت انتقال گاز ايران (منطقه هشت عمليات انتقال گاز)، تبريز، كيلومتر پانزده جاده تبريز ـ آذرشهر، بعد از سه­ راهي پالايشگاه، نرسيده به شهرك صنعتي شهيد رجايي، صندوق پستي 367 ـ 51745  سايت اينترنتي www.nigcdist8.ir

 1 ـ موضوع و نوع تجديد مناقصه: خريد روغن توربين (طبق ليست مشخصات اعلامي) براي واحدهاي چهار و پنج تاسيسات تبريز بصورت مناقصه عمومي يك مرحله اي، به مدت چهار ماه تقويمي.

 2 ـ مبلغ تضمين شركت در فرآيند ارجاع كار: 000 000 850 ريال مطابق بند الف ماده 5 آيين نامه تضمين معاملات دولتي (تصويب نامه شماره 123402/ت 50659 تاريخ 22/09/1394) در وجه شركت انتقال گاز ايران (منطقه 8 عمليات انتقال گاز).

 3 ـ نحوه دريافت اسناد تجديد مناقصه:

كليه مراحل برگزاري مناقصه از دريافت، تكميل، عودت، تحويل، بازگشايي فرمها و پيشنهاد قيمت مناقصه گران، از طريق درگاه سامانه تداركات الكترونيكي دولت (ستاد) به آدرس www.setadiran.ir انجام خواهد شد. لازم است مناقصه گران درصورت عدم عضويت قبلي، مراحل ثبت نام در سايت مذكور و دريافت گواهي امضاي الكترونيكي را جهت شركت در مناقصه محقق سازند. تاريخ انتشار فراخوان در سامانه روز دوشنبه مورخ 1401/03/09 مي­باشد.

3-1- شايان ذكر است مناقصه گراني مجاز به شركت در اين مناقصه مي باشند كه داراي شناسه ملي/پروانه كسب، شماره اقتصادي بوده و تصوير اين مدارك را به همراه مستندات مربوطه، در سامانه ستاد بارگذاري نمايند.

3-2- هزينه دريافت اسناد مناقصه و فرمها از سايت سامانه تداركات الكترونيكي دولت به مبلغ 500/000 ريال بوده كه به صورت الكترونيكي واريز خواهد شد.

4-آخرين مهلت دريافت (دانلود) اسناد تجديد مناقصه و فرمها: روز چهارشنبه مورخ 18/03/1401 ساعت 15:00

5 - آخرين مهلت عودت (بارگذاري) اسناد تجديد مناقصه و فرمها: روز چهارشنبه مورخ 01/04/1401 ساعت 12:00

6 - زمان گشايش پيشنهادها: روز يكشنبه مورخ 05/04/1401 ساعت 11:00

 7 ـ جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره­ تلفن 31444173-041 و يا دورنگار 31444175-041 تماس حاصل فرماييد.

اطلاعات تماس سامانه ستاد جهت انجام مراحل عضويت در سامانه:

مركز تماس: 1456-021

 

                                                                                    روابط عمومي منطقه 8 عمليات انتقال گاز

 

تاريخ درج آگهي: 1401/3/9

یکشنبه, 01 خرداد 1401

خريد اقلام يدكي تابلوهاي سافت استارتر 11KV شركت MOTORTRONICS

آگهي تجديد مناقصه عمومي يك مرحله اي با ارزيابي ساده

(شماره مناقصه: 87100053)، (كد فراخوان در پايگاه ملي اطلاع رساني مناقصات: 53117128)

(شماره فراخوان در سامانه تداركات الكترونيكي دولت:  2001091592000011)

نام و نشاني دستگاه مناقصه­گزار: شركت انتقال گاز ايران (منطقه هشت عمليات انتقال گاز)، تبريز، كيلومتر پانزده جاده تبريز ـ آذرشهر، بعد از سه­راهي پالايشگاه، نرسيده به شهرك صنعتي شهيد رجايي، صندوق پستي 367 ـ 51745، سايت اينترنتي www.nigcdist8.ir

 1 ـ موضوع و نوع تجديد مناقصه: خريد اقلام يدكي تابلوهاي سافت استارتر 11KV شركت MOTORTRONICS بصورت مناقصه عمومي يك مرحله اي، به مدت هشت ماه تقويمي.

 2 ـ مبلغ تضمين شركت در فرآيند ارجاع كار: 000 500 025 1 ريال مطابق بند الف ماده 5 آيين نامه تضمين معاملات دولتي (تصويب نامه شماره 123402/ت 50659 تاريخ 22/09/1394) در وجه شركت انتقال گاز ايران (منطقه 8 عمليات انتقال گاز).

 3 ـ نحوه دريافت اسناد تجديد مناقصه:

كليه مراحل برگزاري مناقصه از دريافت، تكميل، عودت، تحويل، بازگشايي فرمها و پيشنهاد قيمت مناقصه گران، از طريق درگاه سامانه تداركات الكترونيكي دولت (ستاد) به آدرس www.setadiran.ir انجام خواهد شد. لازم است مناقصه گران درصورت عدم عضويت قبلي، مراحل ثبت نام در سايت مذكور و دريافت گواهي امضاي الكترونيكي را جهت شركت در مناقصه محقق سازند. تاريخ انتشار فراخوان در سامانه روز يكشنبه مورخ 01/03/1401 مي­باشد.

3-1- شايان ذكر است مناقصه گراني مجاز به شركت در اين مناقصه مي باشند كه داراي شناسه ملي/پروانه كسب، شماره اقتصادي بوده و تصوير اين مدارك را به همراه مستندات مربوطه، در سامانه ستاد بارگذاري نمايند.

3-2- هزينه دريافت اسناد تجديد مناقصه و فرمها از سايت سامانه تداركات الكترونيكي دولت به مبلغ 500/000 ريال بوده كه به صورت الكترونيكي واريز خواهد شد.

 4-آخرين مهلت دريافت (دانلود) اسناد تجديد مناقصه و فرمها: روز سه شنبه مورخ 10/03/1401 ساعت 14:00

5 - آخرين مهلت عودت (بارگذاري) اسناد تجديد مناقصه و فرمها: روز چهارشنبه مورخ 25/03/1401 ساعت 10:00

 6 - زمان گشايش پيشنهادها: روز يكشنبه مورخ 29/03/1401 ساعت 11:00

 7 ـ جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره­ تلفن 31444173-041 و يا دورنگار 31444175-041 تماس حاصل فرماييد.

اطلاعات تماس سامانه ستاد جهت انجام مراحل عضويت در سامانه:

مركز تماس: 1456-021

              

                                                                                 روابط عمومي منطقه 8 عمليات انتقال گاز

 

تاريخ درج آگهي: 1401/3/1

سه شنبه, 27 ارديبهشت 1401

خريد P/F GAS TURBINE SIEMENS TYPE SGT400 (CT 1 ROTOR BLADE))

آگهي تجديد مناقصه عمومي يك مرحله اي با ارزيابي كيفي همزمان

(شماره مناقصه: 87110042)، (كد فراخوان در پايگاه ملي اطلاع رساني مناقصات: 53116746)،

(شماره فراخوان در سامانه تداركات الكترونيكي دولت: 2001091592000010)

نام و نشاني دستگاه مناقصه­ گزار: شركت انتقال گاز ايران (منطقه 8 عمليات انتقال گاز) به نشاني تبريز-كيلومتر 15 جاده تبريز-آذرشهر- بعد از سه­ راهي پالايشگاه – نرسيده به شهرك صنعتي شهيد رجايي-ساختمان مركزي منطقه هشت عمليات انتقال گاز، سايت اينترنتي www.nigcdist8.ir

1 ـ موضوع و نوع تجديد مناقصه : خريد P/F GAS TURBINE SIEMENS TYPE SGT400 (CT 1 ROTOR BLADE)) تقاضاي شماره (4572898008-TL)، به صورت عمومي يك مرحله اي با ارزيابي كيفي همزمان، به مدت 10 ماه شمسي.

2 ـ مبلغ تضمين شركت در فرآيند ارجاع كار: 000 280 082 7 ريال مطابق بند الف ماده 5 آيين نامه تضمين معاملات دولتي (تصويب نامه شماره 123402/ت 50659 تاريخ 22/09/1394) در وجه شركت انتقال گاز ايران (منطقه 8 عمليات انتقال گاز).

* مناقصه گران مكلفند ضمن بارگذاري تصوير ضمانتنامه مذكور در سامانه ستاد، اصل ضمانت نامه را قبل از زمان گشايش پاكات به صورت فيزيكي تحويل دستگاه مناقصه گزار نمايند.

 3 ـ نحوه دريافت اسناد تجديد مناقصه:

كليه مراحل برگزاري مناقصه از دريافت، تكميل، عودت، تحويل، بازگشايي فرمها و پيشنهاد قيمت مناقصه گران، از طريق درگاه سامانه تداركات الكترونيكي دولت (ستاد) به آدرس www.setadiran.ir انجام خواهد شد. لازم است مناقصه گران درصورت عدم عضويت قبلي، مراحل ثبت نام در سايت مذكور و دريافت گواهي امضاي الكترونيكي را جهت شركت در مناقصه محقق سازند. تاريخ انتشار فراخوان در سامانه روز سه شنبه مورخ 27/02/1401 مي­باشد.

3-1- شايان ذكر است مناقصه گراني مجاز به شركت در اين مناقصه مي باشند كه داراي شناسه ملي/پروانه كسب، شماره اقتصادي و صورتهاي مالي حسابرسي شده باشند و تصوير اين مدارك را با نامه اعلام آمادگي (با ذكر موضوع مناقصه، شماره تلفن، فكس، همراه و آدرس) به همراه فرمهاي ارزيابي كيفي با مستندات مربوطه، ممهور به مهر و امضاي الكترونيكي عوامل مجاز شركت، در سامانه ستاد بارگذاري نمايند.

3-2- هزينه دريافت اسناد مناقصه و فرمها از سايت سامانه تداركات الكترونيكي دولت به مبلغ 500/000 ريال بوده كه به صورت الكترونيكي واريز خواهد شد.

 4-آخرين مهلت دريافت (دانلود) اسناد تجديد مناقصه و فرمها: روز چهارشنبه مورخ 04/03/1401  ساعت 16:00

5 - آخرين مهلت عودت (بارگذاري) اسناد تجديد مناقصه و فرمها: روز شنبه مورخ 21/03/1401 ساعت 10:00

* بديهي است پاكات قيمت مناقصه گراني گشايش خواهد يافت كه حداقل امتياز قابل قبول را از ارزيابي كيفي مناقصه بدست آورده باشند. شايان ذكر است مناقصه گراني كه حداقل امتياز ارزيابي كيفي مناقصه را كسب ننمايند پاكات پيشنهاد قيمت آنها گشايش نخواهد يافت.

 6 ـ جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره­ تلفن 31444173-041 و يا دورنگار 31444175-041 تماس حاصل فرماييد.

اطلاعات تماس سامانه ستاد جهت انجام مراحل عضويت در سامانه:

مركز تماس: 1456-021

 

                                                                                     روابط عمومي منطقه 8 عمليات انتقال گاز

 

تاريخ درج آگهي: 1401/2/27

صفحه30 از62

آخرین اخبار

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت