چاپ این صفحه

اتصال نهایی و تزريق گاز نيروگاه آرين شماره 2 زنجان

مدير منطقه 8 عمليات انتقال گاز از شروع بهره برداري خط لوله انتقال گاز به نيروگاه آرين شماره 2 و انجام عملیات اتصال نهایی و تزريق گاز به خط لوله مذكور به طول 7493 متر خبر داد.

به گزارش روابط عمومي منطقه 8 عمليات انتقال گاز، فيروز خدائي مدير منطقه 8 عملیات، با اعلام اين خبر افزود: عملیات اتصال نهایی نيروگاه آرينرينآر، منشعب از خط 48 اينچ زنجان - تبريز در راستای انتقال پاک، ایمن، پایدار و بهره ور گاز طبیعی به صنایع مهم و كليدي در حداقل زمان ممكن با موفقیت انجام شد.

مدیر منطقه 8 عملیات انتقال گاز افزود: این عملیات با برنامه ریزی دقیق و تلاش تیم عملیاتی زبده و متخصص به مدت 72 ساعت برنامه ریزی شده بود که با تلاش شبانه روزی همکاران اين منطقه و شركت گاز استان زنجان در کمتر از زمان تعریف شده و حداقل هدررفت گاز با ایمنی و موفقیت کامل به اتمام رسید.

خدائي ضمن قدردانی از تلاش همکاران منطقه 8 در انجام این عملیات، اظهار داشت: پس از انجام عملیات تست هیدرو استاتیک خط مذکور، برشکاری، جوشکاری و اتصال نهایی به شیر هات تپ و رادیوگرافی سرجوش ها و تزریق گاز، به منظور حصول اطمینان از سلامت خط، نشت یابی وکنترل هاي لازم انجام و خط لوله مذکور در سرویس قرار گرفت.

وي یادآور شد: تاسيسات تقويت فشار گاز زنجان به منظور تحت پوشش قراردادن استانهاي زنجان و آذربايجان شرقي  با ظرفیت انتقال 60 میلیون متر مکعب در روز، با دارا بودن سه دستگاه توربوكمپرسور با توان كل 50 مگاوات، در سال 1386 به بهره برداري رسيده است.

367 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 978