چاپ این صفحه

معاون وزیر نفت در امور گاز در افتتاحیه پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن ویژه کارکنان صنعت نفت: انس بیشتر با قرآن به خصوص برای نسل امروز، راهگشای زندگی خواهد بود

مأنوس شدن با قرآن در شرایط کنونی به دلیل بعضی از مشغله های زندگی، کم رنگ تر از گذشته شده؛ چرا که در آن زمان به خصوص در دوران دفاع مقدس، تلاوت قرآن و انس با آن پررنگ تر بود و این را می توان در بسیاری از وصیت نامه های شهدا و خاطران رزمندگان یافت.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، حسن منتظر تربتی، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران در مراسم افتتاحیه پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن ویژه کارکنان صنعت نفت که با حضور بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت، احمد مجیدی، مشاور وزیر و دبیر شورای فرهنگی و اقامه نماز وزارت نفت، و جمعی از مدیران ارشد برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق، بیان کرد: در شرایطی که همه دشمنان اسلام دست به دست هم دادند تا ما را از مسیر اسلام و قرآن جدا کنند، چنگ زدن و عمل کردن به مفاهیم و دستورات کلام الهی بیشتر از زمان گذشته، موجب می شود که بتوانیم استوار و پایدار در برابر هر گونه دشمنی بایستیم؛ نکته مهمی که نسل امروز هر چه بیشتر به آن نیاز دارد.

تربتی افزود: در بسیاری از آیات قرآن، مبارزه پیامبران الهی به خصوص پیامبر عزیزمان با طاغوت توضیح داده شده و در ادامه هم، جزای صبر و  استقامت را پیروزی بیان کرده که می تواند راهگشای زندگی مان باشد.

وی تصریح کرد: مأنوس بودن با قرآن، جوانه های امید را در ما می پروراند و این مهم برای زمان حال و آینده نیست، بلکه برای همه دوران ها و نسل هاست.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه هرکسی با قرآن مانوس شد، کلامش دلپذیرتر و پخته تر می شود، گفت: تأثیر نفوذ کلام چنین شخصی در دیگران بیشتر از کسی است که هیچ بهره ای از قرآن نبرده است، مانند بسیاری از شعرا مثل، حافظ و سعدی که با خواندن اشعار آن ها، معانی قرآنی را از کلام آنان بهتر می توان دریافت.

تربتی  در بخش دیگری از سخنان خود، قرآن را وسیله ای برای رسیدن به معنویات بیان کرد و گفت: کسی که از قرآن برای ریا و تزویر استفاده کند، به جایی نخواهد رسید و امیدوارم ما بتوانیم با جان و دل به کلام خداوند گوش فرا دهیم تا به سرمنزل مقصود برسیم.

وی در پایان، ضمن آرزوی موفقیت برای شرکت کنندگان  در این دوره مسابقات قرآنی، بیان کرد: ان شاءالله روح قرآن در سطح جامعه به خصوص صنعت نفت هر چه بهتر  و بیشتر جاری و ساری شود تا به سعادت دنیا و آخرت را برای خود و خانواده خود، به ارمغان بیاوریم.

692 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 689