چاپ این صفحه

مدیر عامل شرکت انتقال گاز ایران: پیمانكاران به عنوان شریك استراتژیك و تجاری شركت انتقال گاز ایران هستند

مهدی جمشیدی دانا, مدیر عامل شرکت انتقال گاز ایران, پیمانکاران را شریک استراتژیک و تجاری خواند و گفت: ما به دنبال کوچک سازی و موفقیت با مشارکت بخش خصوصی هستیم تا با نگاهی به مقوله هم افزائی, ضمن بهره مندی از تجارب پیمانکاران, در توانمند سازی شرکت های نوبنیان نیز کوشا باشیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت انتقال گاز ایران, نخستین جلسه طرح شناسائی و آگاهی بخشی پیمانکاران فنی شرکت انتقال گاز, 20 آبان ماه سال جاری با حضور مدیر عامل شرکت انتقال گاز ایران و برخی از پیمانکاران فنی در محل ساختمان شرکت انتقال گاز برگزار شد؛ جمشیدی دانا با اشاره به توسعه تاسیسات تقویت فشار گاز و خطوط لوله و ریسک های موجود و همچنین عدم افزایش ساختار سازمانی و منابع انسانی, گفت: با هدف استفاده از ظرفیت شرکت های خصوصی در برون سپاری بهره برداری و نگهداشت تاسیسات و خطوط لوله فشار قوی گاز, تعمیرات ماشین آلات دوار و پیگرانی هوشمند در دستور کار قرار دارد.
جمشیدی دانا ادامه داد: با توجه به عدم وجود مستندات ارزیابی برون سپاری, شناسایی پیمانکاران فنی یکی از چالش های مهم در امر برون سپاری بود که با اطلاع رسانی و فراخوان عمومی , پیمانکاران دارای صلاحیت و قوی شناسائی شده است تا با تبادل تجربیات در حفظ منافع ملی و سازمانی قدم برداریم.
وی با اشاره به انتقال پاک, ایمن, پایدار و بهره ور گاز طبیعی به عنوان ماموریت شرکت انتقال گاز , اظهار داشت: ساختار سازمانی و نیروی انسانی و همچنین استفاده از شرکت های خصوصی به عنوان شریک استراتژیک و تجاری, دو رکن اصلی در انجام رسالت انتقال گاز هستند که به صورت تفکر برد دنبال می شود.
جمشیدی دانا در ادامه به دارائی های شرکت انتقال گاز نیز پرداخت و گفت: بیش از 37 هزار کیلومتر خطوط لوله, بیش از 14 هزار کیلومتر حریم خطوط لوله, 701پیگ لانچر رسیور, 1366 حفاظت کاتدیک و 2322 ماشین آلات, 317 واحد کمپرسوری و 86 عدد تاسیسات تقویت فشار گاز به عنوان دارائی های شرکت انتقال گاز محسوب می شود که بخشی در برون سپاری قرار خواهد داشت.
وی همچنین در این نشست به خدمات, شاخص های کلیدی عملکرد و نحوه پرداخت, بهینه سازی برنامه های نگهداری و تعمیرات نیز اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به تدوین نقشه راه 10 ساله از سال 1397 تا 1406, تاکنون برون سپاری 7 تاسیسات تقویت فشار گاز قطعی شده است و در گام نخست, برون سپاری تاسیسات و یاردهای کم ریسک از مهرماه 1400شروع خواهد شد.
وی به چگونگی برون سپاری دارائی های فیزیکی شرکت انتقال گاز ایران نیز پرداخت و گفت: ما در برون سپاری یک شریک تجاری و استراتژیک خواهیم داشت و بهره برداری و تعمیرات موردی و برنامه ای, حراست, تعمیرات اساسی, بازرسی فنی, امور HSE و نگهداشت ساختمان و محوطه بر طبق برنامه زمانبندی شده 5 ساله برون سپاری خواهد شد.
جمشیدی دانا در بخش دیگری از سخنان خود به نحوه ارزیابی مناقصه گران نیز اشاره کرد و ابراز داشت: این شرکت تابع قوانین و مقررات مناقصه ای شرکت های دولتی است و بر حسب فرآیند مناقصات با ثبت اسناد و مدارک در سامانه ستاد و ارزیابی کیفی و ارزیابی صلاحیت معرفی خواهد شد.
در ادامه جلسه به سوالات و ابهامات پیمانکاران در موضوعات مختلف برون سپاری پاسخ داده شد.    

747 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 608