چاپ این صفحه

مديرعامل شركت انتقال گاز ايران: تهدیدها در صنعت گاز به فرصت تبدیل شد

دغدغه اصلی شرکت ملی گاز ایران در همه زیرمجموعه‌های خود یعنی پالایشگاه‌ها، شرکت انتقال گاز ایران و شرکت‌های گاز استانی در فصل سرما، آن است که گاز هیچ مصرف‌کننده‌ای به‌ویژه مصرف‌کننده خانگی قطع نشده، یا کاهش فشار نداشته باشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مهدی جمشیدی‌دانا، مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با بیان این مطلب، اظهار کرد: در این پیوند، این شرکت اقدامات زیادی برای اطمینان خاطر مردم در نهادهای عملیاتی خود انجام داده و می‌دهد تا حداکثر گاز تولیدی از مبادی تولید به مبادی مصرف، به‌ویژه به مصرف‌کنندگان خانگی، برسد.

وی ادامه داد: با توجه به آن که شرکت انتقال گاز ایران واسطه‌ بین تولید گاز و مصرف آن است، چنان‌چه کار خود را در بخش تعمیرات اساسی، کنترل فشار و... به‌درستی انجام ندهد، گاز طبیعی به مصرف‌کننده نمی‌رسد، از این رو، رسالت شرکت انتقال گاز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

جمشیدی‌دانا تصریح کرد: بر همین اساس، ما همواره از سال قبل، برنامه‌ریزی‌ها و شرح کار پیمانکارانی که باید برای ما کارهای تعمیراتی را انجام دهند، نهایی می‌کنیم. ضمن آن که نباید فراموش کرد پیمانکاران داخلی تمامی اقدامات شرکت انتقال گاز را انجام می‌دهند و مقداری از کارهای تعمیراتی هم از سوی کارکنان مناطق انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با بیان اینکه برنامه‌ریزی و شرح پیمان برای سال ۱۴۰۰ از همین حالا در حال انجام است، افزود: تاکنون ۳۲ مورد تعمیرات اساسی توربین‌های موجود را انجام داده و ۳۵مورد دیگر هم تا پیش از فصل زمستان پایان می‌یابد.

وی ادامه داد: برای ارزیابی وضع داخلی و پوشش خطوط لوله از تجهیزی به نام پیگ هوشمند بهره می‌بریم و خوشبختانه نمایندگی‌هایی در ایران وجود دارند که با کمک کارشناسان داخلی پیگرانی هوشمند را انجام می‌دهند و از ابتدای سال تاکنون، ۲ هزار و ۳۲۷ کیلومتر پیگرانی هوشمند انجام شده است.

تهدیدی که به فرصت تبدیل شد

جمشیدی‌دانا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که خوشبختانه همه پیمانکاران از تجهیزات بومی و داخلی‌سازی‌شده استفاده می‌کنند، گفت: تحریم‌های سال‌های اخیر، چه تحریم دوره نخست در سال ۹۰-۸۹ و چه تحریم دوره دوم از دو سال پیش تا امروز در شرکت انتقال گاز و مجموعه شرکت ملی گاز ایران و وزارت نفت، از تهدید به فرصت تبدیل شد.

وی توضیح داد: برای نمونه، توربین‌هایی که از کشورهای غربی می‌آمد، با اعمال تحریم‌ها دچار مشکل جدی شد؛ توربین‌هایی که اکنون حدود ۱۰۵ دستگاه از آن‌ها در مجموعه ناوگان شرکت انتقال گاز وجود دارد، اما زمانی که شرکت‌های غربی ما را ترک و از دادن خدمات و نظر کارشناسی و حتی پاسخ به ایمیل‌های ما خودداری کردند، همکاران ما به این سمت بروند که از این تهدید فرصتی به‌دست آورند و شرکت توانمندی که فقط اسمی از آن وجود داشت، اکنون به سمت ساخت همان توربین‌ها برود.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران تأکید کرد: هم‌اکنون توربینی در داخل ایران می‌سازیم که اصل آن، ساخت اروپای غربی است، اما در حال حاضر، این شرکت ایرانی به‌راحتی همه قطعات توربین را می‌سازد و ما از این شرکت هم در بهره‌برداری و هم در تعمیر و نگهداری و تعمیرات اساسی بهره می‌بریم.  

وی در پایان، اظهار داشت: اکنون می‌توانیم با اطمینان بگوییم که به رغم تحريم‌هاي موجود، ما موفق شديم اين تهديدها را با کمک شركت‌هاي دانش‌بنيان، به فرصت تبديل كنيم.

973 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 583