چاپ این صفحه

معاون وزیر نفت در امور گاز خبر داد؛ توسعه در حوزه تجارت گاز با امضای بزرگ‌ترین تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی با گازپروم روسیه

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از امضای بزرگ‌ترین تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی در تاریخ صنعت نفت ایران با گازپروم روسیه و در حاشیه اجلاس آستانه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در گفت‌وگو با شبکه خبر، با اعلام این خبر، اظهار داشت: همان‌طور که مستحضر هستید، طی روزهای گذشته، تفاهم‌نامه‌ای  با شرکت "Gazprom"به امضا رسید که بر اساس آن، ان‌شاءالله همکاری‌های خود را در حوزه تجارت گاز، توسعه خواهیم داد.

وی ادامه داد: همان طور که وزیر محترم نفت نیز اظهار داشتند، همکاری‌های ما با شرکت" Gazprom Export" در حوزه سوآپ گاز به کشورهای همسایه و همچنین مشارکت با آنان در این بخش است که البته مقدار و میزان آن هنوز تعیین نشده، ولی با امضای این تفاهم‌نامه، به‌زودی و در آینده نزدیک، این مهم به انجام خواهد رسید.

چگنی مذاکره درخصوص کمیت و کیفیت تجارت گاز با کشورهای همسایه را از مهم‌ترین اهداف امضای این تفاهم‌نامه عنوان کرد و گفت: همکاری درخصوص احداث خطوط انتقال گاز و طرح‌‌های مورد نظر در این زمینه با کشورهای همسایه، بر اساس توافق انجام‌شده، با مشارکت" Gazprom" خواهد بود.

معاون وزیر نفت در امور گاز تصریح کرد: این در حالی است که مشارکت در پروژه‌های LNG نیز از دیگر زمینه‌های همکاری است که کشور روسیه به انجام آن، اظهار تمایل کرده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در بخش پایانی سخنان خود، با بیان این که کشورهای همسایه برای اجرای طرح‌های ذکرشده، در اولویت هستند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مذاکراتی را در این زمینه با آن‌ها آغاز کرده‌ایم که در آینده نزدیک هم ادامه خواهد داشت؛ ضمن آن که ان‌شاءالله پس از توافق در خصوص سوآپ گاز به این کشورها، اقدامات لازم نیز در این زمینه به عمل خواهد آمد.

383 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1007